En ganske underholdende film, ikke mindste på grund af det fabelagtige skuespil, som de medvirkende får fra hånden. Det er dog lidt ærgerligt, at den til tider haltende historie skal reddes af skuespillerne og det flotte kameraarbejde – men filmen hører dog ikke desto mindre stadig til de bedste King-filmatiseringer. Men det havde været rart, hvis historien kunne blive sparket i gang bare lidt hurtigere.
#11 filmz-bullseye 19 år siden
Den er så meget mere skræmmende end f.eks. The Ring, da historien på ingen måde er overnaturligt - synes det er skræmmende at tænke på hvad ens sind kan lede en ud på.
Helt sikker en filmperle!
#12 filmz-sanjo 19 år siden
Skræmmende? Og så mere skræmmende end the ring, er du sikker på at det var secret windows du så? :)
Hvis den skal samlignes med nogen film, så er det film som er lavet af M.N.S.
#13 davenport 19 år siden
Skuespillet er selvfølgelig i top. John T. er god til at være creepy, og han har en kanonfed accent.
Men... Den var ikke det jeg forventede, og jeg var lidt skuldertrækkende over det omtalte twist.
Men anmeldelsen er god, selvom jeg er ret uenig i den.
Mht. King, så kunne jeg faktisk godt tåle at se en genindspilning af the Stand, som IMO er hans bedste bog.
#14 filmz-Mizz-freak 17 år siden
Handlingen er fed , og det er uden tvivl en af Johnny Depps bedste roller efter min mening .
6/6 ,
#15 filmz-saku 17 år siden
#16 filmz-fruit Kid 16 år siden
#17 HonoDelLoce 16 år siden
Nu ved jeg godt filmen ikke er spritny længere, men er det ikke liiiiiiiiiiiiiiiiiiiidt af en spoiler du der fyrer afsted?
#18 Bohemian 16 år siden
#19 jessup 16 år siden
#20 filmz-Aras 16 år siden
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".