Scanbox har lavet en flot udgivelse af “Sky Captain and the World of Tomorrow” med en meget overbevisende billed- og lydside, hvilket er et must, når det som i dette tilfælde kniber med indholdet i filmen. Der er imidlertid også frustrerende aspekter ved dvd’en, herunder en række filmtrailere og reklamer for bl.a. Ekstra Bladet, som vises inden menuen på disc 1 starter op. Man kan dog springe dem over ved at trykke på ‘menu’ knappen på sin fjernbetjening.

Derudover er det ikke muligt at fravælge undertekster på selve filmen, hvilket er en af de mest oldnordiske og uhensigtsmæssige brugerbegrænsninger, man kan udtænke. Problemet bliver kun større af, at filmen i passager også er tekstet med fast integrerede engelske tekster, som pludselig står oven i de danske. Sådan noget hører ingen steder hjemme.

Under stregen er det teknikken og det udmærkede ekstramateriale, som dog gør denne dvd til en relativ attraktiv investering.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-yoshimura 19 år siden

#17 Jeg er enig med dig i, at det var lækkert, at Scanbox fik sendt nogle "egne" udgivelser på gaden, men jeg var lidt skuffet over kvaliteten af cover(e)ne. De var for tynde og lidt "skæve" (dvs. ryggen står ikke lige men indadvinklet på reolen), og så er der ingen titel på ryggen af Ninth Gate-coveret.

Desuden er kvaliteten af trykket på selve coveret (når man tager det ud af slipcasen) meget ringe. Men det, der er på discene, kan man ikke udsætte så meget på, bortset fra, at de ikke har tjekket, at deres nye mastermateriale stemte overens med de tekster, der var på deres gamle udgivelse af Ninth Gate, hvilket har resulteret i, at underteksterne konsekvent kommer på forskudt i forhold til billedet. Synd (eller rettere: sjusk).

Og ja, jeg ved godt, det er temmelig off-topic. Om forladelse.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#22 filmz-yoshimura 19 år siden

#18 Nå ja, og så synes jeg i øvrigt også (uden at skulle kommentere på indholdet), at coveret til deres Danser med Ulve ser noget discountagtigt ud - det er nok noget med farverne. Men hvad kan man også forlange for sølle 80 kroner (som den står til i F2K i øjeblikket).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#23 putandtake 19 år siden

#16 Selv tak - jeg plejer at anmelde Scanbox DVD'er og det er standard på alle deres udgivelser.
Gravatar

#24 filmz-Bruce 19 år siden

#21 Jeg har ikke selv disc'ene, men har kun hørt via omveje. Men især det med forskudte tekster er da et væsentligt irritationsmoment.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#25 Hive 19 år siden

Sky Captain skuffede mig fælt. Historien var jo direkte elendig og kedelig, og selv ikke de ellers flotte visuelle effekter og den udmærkede idé bag filmen kunne redde den...
Gravatar

#26 filmz-ellebab 19 år siden

Jeg vil lige knytte en kommentar vedr. spørgsmålet omkring den påtvungt undertekst. Da jeg selv arbejder i video brancen, ved jeg at firmaerne som køber rettighederne til filmene, nogle gange bliver tvunget til at skal udgive dvd'er med undertekster. Dette gør produktions selskaberne, for at beskytte deres dvd'er, fra at blive udgivet i andre lande, end dem de har rettigheder til. Et for mit vedkommende fuldstændig ondsvag krav, da de fleste film alligevel bliver udgivet på samme tidspunkt i alle Lande. Derfor syntes jeg det er forkert at trække anmeldelsen ned, da distributions firmaerne er blevet pålagt ikke at må fjerne undertekster fra filmen, af produktions selskaberne..
Gravatar

#27 azathoth 19 år siden

#26: At distributørerne får det pålagt af af produktionsselskaberne er jo ikke formildende i forhold til det faktum at det er forbrugeren der får en ringere udgivelse... og det er i sidste ende det der er det vigtigste for en anmeldelse. Derfor må det nødvendigvis trække ned!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#28 filmz-cokeboy 19 år siden

Denne film er direkte svag....der er ingen handling og historien halter....Den får 1 stjerne pga. Angelina Jolie´s look

Skriv ny kommentar: