Ganske vist indeholder denne disk blot fire afsnit af “Star Trek: The Next Generation”, men skivens vejledende udsalgspris er lav (mange steder sælges den for godt 130 kroner), og to af episoderne er blandt seriens allerbedste. Jeg er ikke bleg for at indrømme, at jeg har set alle afsnittene adskillige gange tidligere, men takket være den sublime restaurering af billed- og lydsiden føltes det, som om jeg så dem for allerførste gang. Her er desværre ikke meget ekstramateriale, men hvis man er fan (eller blot en nysgerrig sjæl) er skiven simpelthen et must.
#51 MMB 13 år siden
Hahaha, fuck hvor er det godt! :P
Der er nogle hårdtslående nogen imellem, kan især godt lide:
"Men hvis du mener det var så skidt, så var det altså ik' det samme vi så
For de fleste afsnit funklede mere end guldfacaden på C3P-O"
Nice! :P
Så BN, nu er det din tur!
#52 Highland Park 13 år siden
Var der virkelig andet end bingo på Kanal Fyn? Det er gået fuldstændig hen over hovedet på mig. :)
Fed rap (især linien om Grækenlands økonomi) - og tilmed uden at disse modparten!
#53 The Insider 13 år siden
Og tak for de venlige kommentarer, guys! :-)
#54 Highland Park 13 år siden
Det kan evt. have været på en af de svenske kanaler.
#55 Babo84 13 år siden
Jo. Fc Fyn, når de vandt alt i fodbold :)
#56 BN 13 år siden
"Påfaldende" i forhold til HVEM? Jeg skriver praktisk talt aldrig indlæg, der omtaler BÅDE Star Wars og Star Trek - ovenstående er undtagelsen der bekræfter reglen. Så det der med "for 117. gang" har jo ikke noget med mig at gøre, men du får det til at lyde sådan.
Nogle gør. NOGLE. Jeg skrev "visse Star Trek-fans", hvilket ikke er det samme som "alle" Star Trek-fans, vel? Næh, jeg mente skam kun de ganske få stykker, som jeg her på filmz.dk har set udtrykke både begejstring for Star Trek og kritik af dialog + skuespil i Star Wars 1-3. ... Så hvis din vending "vi Star Trek-fans" sigter til "alle" Star Trek-fans der findes, så må jeg blot understrege, at jeg står helt udenfor det der nørdede "Star Wars vs. Star Trek"-fænomen.
Og mit udtryk "går i selvsving" var ikke andet eller mere end en humoristisk overdrivelse for at fremme forståelsen ... så lad os droppe pindehuggeriet, ikk'?
"Aldrig"? Så du beskylder mig for at lyve, når jeg i #29 fortæller, at jeg som barn nød den gamle Star Trek-serie, og at jeg som voksen har fundet både Star Trek-filmen fra 1979 og J.J. Abrams' reboot "acceptabelt underholdende"?
Jeg forstår ikke meningen med en sådan retorik, men det kan være, du kan forklare mig den?
Øh, Insider, kan du fortælle mig, hvorhenne jeg har skrevet, at jeg så det på dansk tv? ... Har du nogensinde hørt om TYSK tv? Du ved, ZDF, ARD og NDR ... Dér hvor jeg er vokset op og har boet en stor del af mit liv, havde vi tysk tv, og som jeg ofte før har nævnt i indlæg her på filmz.dk, så så jeg i mange år alle mulige filmklassikere og tv-serier synkroniseret til tysk. Star Trek, både den gamle serie og den nye (TNG), har jeg først og fremmest set på de tyske kanaler. ('Deep Space Nine' har jeg helt holdt mig fra.)
Men jeg mener bestemt også at have set 'Star Trek The Next Generation' på DANSK tv engang i 1990'erne. Og at min hukommelse ikke har svigtet mig helt, fremgår af denne udtalelse fra en flittig tv-seer:
"Star Trek"-TV-serien aldrig havde været vist på dansk TV (det skete først i TV-Danmark i starten af 90'erne)." (http://www.steenschapiro.dk/doctorwho.html)
Selv kan jeg dog ikke mindes, at det var TV-Danmark, der sendte serien. Jeg mener, at det var TV3 der gjorde det senere i 1990'erne.
Men bortset fra det, så fik du da sandelig en masse ud af, at jeg ved en fejl fik skrevet "i 1980'erne og -90'erne", selvom jeg egentlig bare ønskede at fortælle, at jeg havde set flere afsnit FRA begge årtier. ;-)
Og så en ting, jeg aldrig har forstået:
Hvorfor er det lige helt præcist, at det forventes, at man skal have fuldt overblik over og nærmere kendskab til tv-serier, der aldrig rigtigt har fænget én, og som derfor ikke har gjort indtryk? Man er tilbøjelig til at glemme de ting, der ikke interesserer én - JEG er ihvertfald. ... Så jeg kan da ikke huske konkrete afsnit, endsige referere forskellige plots og udpege højdepunkter o.s.v. Det er sådan noget man kan forlange af FANS af Star Trek. Jeg har også set en masse afsnit af andre tv-serier (f.eks. den rædselsfulde 'Horton-sagaen'), der aldrig fængede mig tilstrækkeligt - og dem kan jeg heller ikke huske hele afsnit af, kun personer og enkelte billeder/situationer.
Synes du selv, at det er rimeligt at forvente et grundigere kendskab?
#57 BN 13 år siden
Nah ... jeg hader rap. Så jeg holder mig til min egen popmusik, og desværre har jeg ikke skrevet nogen tekster, der passer til lejligheden. ;-)
#58 Babo84 13 år siden
Rimelig god pointe i den sidste del af indlægget. Det ville da være noget nær umuligt at skulle redegøre for alle afsnit og plots - og slet ikke for en, der ikke synes om det og har set serien for en del år siden. Man husker vel indtrykket, ligesåvel jeg husker, at Beverly Hills stinker af bæ og pis. Hvis jeg skulle uddybe det yderligere krævede det et gensyn med hele serien, samt en god betaling, hvis jeg skulle igennem så møg lort en gang til.
#59 MMB 13 år siden
Buuuuuuh!
The Insider vinder dermed rap battlen!
#60 Hr. Nielsen 13 år siden