For en gangs skyld lever en asiatisk gyser op til al den positive omtale. Den koreanske “A Tale of Two Sisters” er simpelthen en af de mest uhyggelige film, der nogensinde er lavet. Men filmen fungerer både som gyser og et intimt familiedrama, der tegner et unikt billede af en familie i opløsning. Skuespillerne gør det i øvrigt fremragende, og filmens æstetik er overvældende. Transferet er ikke just blændende, men lydsporet er fremagende. På trods af manglen på ekstramateriale er udgivelsen anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Bates 17 år siden

Synes godt nok også, at denne film var langtrukken. Der var et par enkelte scener som var uhyggelige, men ellers var den bare gabende kedelig.

Men det kan godt være at man skal give den endnu en chance.
Gravatar

#12 filmz-Bruce 17 år siden

Jeg var ved at skide i bukserne, da man hørte lydene nede "bag sengen" også ved "under køkkenvasken tingen". Fuck en led atmosfære. Supergeil gys!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#13 The Insider 17 år siden

#8 & #10, men nu fremhæver anmeldelsen jo ikke, at der altid er tale om asiatiske pigebørn, men mørkhårede. I de amerikanske genindspilninger går de langhårede, mørkhårede pigebørn igen, bare i vestlige udgaver. Og hvad med selveste Hideo Nakatas amerikanske "Ring Two", som (selvsagt) har en langhåret, mørkhåret pige som en central skikkelse, der ikke er asiatisk? :-)
War. War never changes.
Gravatar

#14 filmz-DocDoom 17 år siden

#13: Men du skriver dog asiatiske film. Genindspilningerne fra Hollywood kan vel ikke betegnes som asiatiske (hvadend der har været en asiatisk manuskriptforfatter på i nogle tilfælde). Men som jeg læser indlægget fra Whitetrash var det blot en lille joke, så det er vel i og for sig ligegyldigt. Tak for en en god anmeldelse :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#15 The Insider 17 år siden

#14, naturligvis, og det var netop også derfor, jeg fremhævede en amerikansk film af en asiatisk instruktør med en ikke-asiatisk pige med langt, sort hår :-) Oh well, som du også siger, Doctor Doom, så er det nok lidt ligegyldigt. Og tak for rosen!
War. War never changes.
Gravatar

#16 filmz-sjqlund 17 år siden

Enig i at det er en fed film, som tåler flere gensyn. Dog synes jeg ikke den var super uhyggelig i forhold til mange andre film.
Gravatar

#17 filmz-rupert giles 17 år siden

Jeg troede, at jeg skulle dø, da jeg så den her film. På den gode måde :-)

Helt fantastisk film. Billeder, lyd, skuespil, klipning, manuskript, instruktion og ikke at forglemme kulisser går allesammen op i en højere enhed. Der er ikke bare tale om en god gyser (det er en fantastisk gyser!), men også en fremragende film. Storslået.

De kan i øvrigt tage det kommende amerikanske remake og stikke det skråt op. Også selvom Elizabeth Banks og David Strathairn er med. U. Nød. Ven. Digt.
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#18 pulse83 17 år siden

Enig med anmeldelsen! Psykisk terror af højeste karat! Ikke mindst takket være det glimrende og meget, meget underholdende surround-mix.

Film: 5/6
Billed: 4/6
Lyd: 6/6
Excuse me, Flo!

Skriv ny kommentar: