Parker og Stone forstår at overraske. Først med tv-serien, så med “South Park” filmen der indeholdte nogle fantastiske sange og nu igen med “Team America”. Jeg mindes ikke at have set et større og mere ambitiøst projekt kun indeholdende dukker, måske endda lidt for ambitiøst. Selvom det hele er lykkedes ganske godt for dem, så er det som om at historien ikke helt kan bære en spillefilm, og slet ikke når sangene er langt fra så vellykkede som i deres første film. Det skulle have været lidt mere kompakt, men i stedet er de steder der dør lidt ud i filmen fyldt med trivialiteter og lidt for klichefyldte momenter, og skyder tit med spredehagl, i stedet for at afgrænse historien lidt mere.

Det er dog stadig en meget underholdende og seværdig film, der både vil underholde die-hard “South Park” fans og folk der ikke har fulgt med i serien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 elwood 19 år siden

#8

der var en smule i troldspejlet, er du gal de har mange dukkeføre! de stod på en platform oven over scenen, og så var der ellers bare en hel række af mennesker der styrede dem.

Glæder mig også til at komme ind og se den, men det lidt sjov skurken det er nøjagtig den samme stemme som Cartman's ved godt det er matt og trey, men det bare lidt sjov at høre hans stemme igen på en hel anden person.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12 dyg 19 år siden

#11 - Jep, så det godt. Der må være svært at styre alle de mennesker og dukker (og tråde) på en gang.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#13 filmz-Exitium 19 år siden

hehe, skal jeg se som en stor south park fan :D
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#14 MikkelHJ 19 år siden

Team America: World Police er en fed film. Jeg var flad af grin over de mange actionfilmklichéer, der allerede i åbningsscenen bliver perfekt parodieret.

Sangene er udmærket. Min favorit er dog den, som Kim Jong Il synger om eneherskerrollens enerverende ensomhed. Montage er også god, selvom man mærker den tydelige inspiration fra Bonnie Tylers Holding Out For A Hero (midi her).

Et lille tip: Hvis man bliver til rulleteksterne er næsten færdige, får man en ekstra sang fra Kim Jong Il.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#15 filmz-nifelheim 19 år siden

Matt Stone og Trey Parker laver aldrig lort i den, når det kommer til fee humor...
You have nothing to contribute to this, so stay the fuck out! - Kevin Spacey
Gravatar

#16 filmz-Randy Savage 19 år siden

den sjoveste film jeg har set sinde jeg så south park the movie fortjener sku 6/6'
Gravatar

#17 filmz-vanilla 19 år siden

Jeg vil sige at intet slår South Park men Team America er tæt på, den er da bare über cool!

"Pearl Harbor sucks, and i mis you" :P

5/6 herfra
Gravatar

#18 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

Jeg mener at denne film er en af de bedste og mest overraskende film jeg har set i meget lang tid, det er et sandt mesterværk der fortjener 6/6.

Hele filmen er en fantastisk parodi på klassiske hollywood actionfilm, især i starten bliver der kopieret replikker fra alle de dårligste film man har set, men det er skruet så godt sammen, at det faktisk er et godt gensyn, og man kan grine af de dårlige film Team America gør grin med.

Jeg synes også at det politiske budskab i filmen ikke bør undervurderes, det handler jo ikke kun om at USA er dumme, terroristerne bliver også gjort til grin, og selvom det hele bare er totalt useriøs sort humor, sætter det en masse tanker i gang. Jeg har ikke set særlig mange biograffilm der havde så stærkt et budskab i de seneste år, hverken seriøst eller useriøst.

En ting jeg nød da jeg så Team America var at man så to menneskers værk som de selv havde tænkt det, jeg synes alt for tit man kan mærke på film at der har været en masse pengemænd der har haft penge i klemme, og derfor må man ikke vise dit og dat. Matt og Trey gav den hele armen og var ikke bange for om denne film ville tjene en masse millioner kroner eller ej. De laver film fordi de kan lide det, ikke for at tjene penge eller gøre andre tilfredse. Total respekt.

Jeg vil godt give anmelderen ret i at historien i sin helhed er lidt tynd, men jeg synes stadig at Team America har så mange andre kvaliteter, at jeg har svært ved at få armene ned.
Gravatar

#19 filmz-life 19 år siden

Genial film, kanon sjov.
Elsker de simple scener hvor Matt Damon siger sin "kloge" replik :)

Dog må jeg give flertallet i at sangene var væsenlig bedre i South Park: LBU

______________________________________
An eye for eye only ends up making the whole world blind.
~ M.K. Gandhi
Gravatar

#20 Jay El 19 år siden

Jeg har nu også haft den tvivlsomme fornøjelse, at se denne film og jeg synes, at det var temmeligt kedelig film, der på ingen måde formådede at underholde i den grad jeg forventede.

Jeg kan meget bedre lide South Park-serien.

Skriv ny kommentar: