Terry Gilliam har stået bag mange fantastiske værker såsom “Brazil”, “The Fisher King” og “Fear and Loathing in Las Vegas”, og ofte har en del af filmenes succes været deres angreb på almindelige konventioner. “Tideland” er dog et komplet fejlskud, og det bliver ikke mindst tydeligt i dens sidste stunder, hvor den går fra kedsommelig til decideret frastødende. Gilliams sædvanlige sans for drømme og menneskelighed går fløjten her, og vi efterlades med en ubehagelig tom og kold historie. Flot er den, men resten af filmen stinker næsten lige så slemt som faderens rådnende lig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Highland Park 15 år siden

#9: Hvor mener du, at han kalder den for pædofil? Han bemærker da blot, at den rummer antydninger af pædofili, hvilket han har fuldstændig ret i (det er tilmed lidt af en underdrivelse).
Selv synes jeg, at det er en fremragende film, omend langt fra behagelig, men det er da en ærlig sag, at Benway føler sig frastødt af den.

"Benway Theodor Dreyer" lyder unægteligt som en kompliment. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#12 filmz-Myrepip 15 år siden

#11 Ja der er vist en del som har antydet det samme, så det er vist ikke nogen overraskelse, med mindre selvfølgelig det er sådan man afslører pædofile, når man selv indikerer, at man kan se det. Det vil da være en fantastisk observation. Så må jeg hellere holde min mund om det fremover!

Puha, tænk hvis det havde været "Benway Cameron", det havde været en sviner af rang!!!!
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#13 Eraserhead 14 år siden

Kan ikke huske jeg, at har skrevet det indlæg, men det har bare været en joke. Kan rigtig godt lide Benway og det er ikke ofte jeg er uenig med ham.
Men tar gerne mod svineren, da jeg godt kan se det var upassende. Men det var bare fis og ballade.

Skriv ny kommentar: