Problemet med filmen ligger ikke hos skuespillerne, der sådan set gør det hæderligt, men i selve konceptet. Historien kunne muligvis fungere som en beskrivelse af et kaotisk forhold, hvor ægtefællerne alligevel har brug for hinanden, som vi kender dem fra f.eks. Bergman eller Cassavetes, eller som en kulsort satire. I dette tilfælde, hvor vi både skal sluge satire og romantisk komedie, bliver blandingen imidlertid katastrofal. Hvilken sær umorsom ubehagelig film dette er, som hvis Regner Grasten havde instrueret et Strindberg drama. Den er uden tvivl den værste film, undertegnede har været så uheldig at se på lærredet i år, og et kvalitetsmæssig styrtdyk for de involverede. Hvis ægteskabet varer til døden, så er døden næsten at foretrække frem for denne film, der er så ufordøjelig som maden på sverigesbåden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Yoda 16 år siden

Dansk film er generelt noget, jeg ikke bevæger mig i biografen for at se. Denne får end ikke chancen på dvd!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#12 davenport 16 år siden

Har set én film skrevet af Anders Thomas Jensen, så jeg behøver ikke se mere end traileren. Det er altid et godt pejlemærke!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#13 Yoda 16 år siden

#12

My words exactly :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#14 filmz-danielhansen 16 år siden

Jeg tror nu stadig den er grinern, og jeg glæder mig til at se den!
Gravatar

#15 filmz-goatchen 16 år siden

Nu har jeg ikke set filmen, men udfra hvad de skuespillerne nu selv sad og fortalte i aftenshowet go'aften danmark eller hvad fanden det nu hedder, virker det lidt til her at anmeldern har misforstået nogen centrale pointer i filmen(?)
Gravatar

#16 filmz-Bruce 16 år siden

Benways ord er lov, så jeg springer denne over :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#17 filmz-michaell 16 år siden

#16 God idé. Det er den mest skuffende film jeg har et i år. Jeg troede sgu den var noget værd, men der er sgu ikke meget at komme efter...
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#18 Benway 16 år siden

#16 Takker. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#19 filmz-nDE 16 år siden

Nej jeg vil nu også give anmelderen ret, det her er bestemt ikke noget mesterværk. Der var et sted i filmen, hvor der var spor af humor men det var også det, ellers håbede man bare på om filmen ikke snart sluttede så man kunne komme hjem.

#12
Ja det er et godt råd, det skal jeg huske næste gang. :P

Skriv ny kommentar: