Tony Scotts “Top Gun” er en af den slags cheesy, overgearede og ekstremt pompøse 80’er-brag, som i det 21. århundrede snarere virker ufrivillig komisk end decideret spændende. Men filmen har fortsat en enorm fanskare, som garanteret vil nyde at se en veloplagt Tom Cruise flyve jetjager i HD, eftersom filmen ser fantastisk ud og lyder mindst lige så godt. Det er dog mildest talt besynderligt, at discen er fuldstændig blottet for ekstramateriale, når nu der blev udgivet en 2-disc dvd-udgivelse med en masse ekstramateriale for knap to år siden.
#11 Petrescu 16 år siden
Jeg kunne ikke være mere enig.
Men at kalde 80'erne for et kedeligt filmmæssigt årti passer ikke efter mine begreber. Som #3 skriver, så var årtiet fyldt med gode film der stadig tales om i yderst positive vendinger.
#12 filmz-Bruce 16 år siden
Har den i HD DVD versionen, men har kun fået checket den meget kort. Lydsporet mener jeg kan huske, er meget a la SE versionen på DVD, med DTS 6.1 spor og jeg bliver lidt nødt til at checke den igen, inden jeg udtaler mig.
Men filmmæssigt er det som virkede før, holdt helt op med at virke på mig og nu er det blot corny, på den corny cocktail Cruise måde med bredt smil, tilbagestrøget hår, flyverbriller og 80'er machostil med indlagte puder i jakkesæt.
R.I.P.
#13 jessup 16 år siden
Det er mange år siden jeg har set den men anmeldelsen giver appetit.
#14 Kram 16 år siden
The Insider, lad os få en anmeldelse af Hot Shots! ;)
If winning isn't everything, why do they keep score?
#15 The Insider 16 år siden
#16 Lawman. 16 år siden
Great balls of fire! Oh yeah:)