“White Noise” overbeviser i et stykke tid om at den er en intelligent psykologisk thriller, men det er den imidlertidigt ikke. Som handlingen skrider frem bliver den mere og mere ulogisk og selvmodsigende, indtil den når et yderst skuffende klimaks der synes at være taget direkte fra en billig gyserfilm.

Plottet virker også meget urimeligt flere steder undervejs. Der bliver brugt meget tid på at forklare at det kun er når man afspiller optagelserne af baggrundsstøjen, at man kan høre de dødes stemmer, man kan ikke høre det direkte, men hvordan kan det så være at gespensterne kan tale over mobiltelefoner m.m.? Hver gang Johnathan gør en ny opdagelse skifter stemmernes betydning – først er de stemmer fra det hinsides, så varsler, osv.. til sidst tvivler man på at der er nogen form for rød tråd overhovedet.

Hvis filmen ikke ender som en fuldstændig ligegyldighed, skyldes det først og fremmest Michael Keatons gode præstation. I denne rolle viser han endnu engang hvorfor han engang bar masken med de spidse ører i Batman filmene. Det er trist at han så sjældent er med i gode film. Denne gang er han det heller ikke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 mimic 19 år siden

fik set den idag, og synes den var bedre end den sjette sans, mere spændende selvom man ik fik særlig meget at vide i den, plus det var rigtig nice at se keaton igen, han er fandme god.
Men det så måske også fordi jeg synes den sjette sans var lidt kedelig indtil slutningen.
Gravatar

#12 MikkelHJ 19 år siden

Jeg gik ind og så White Noise med MEGET lave forventninger, og jeg syntes, den var pragtfuld. Nå ja, visse steder, specielt hen imod slutningen kræver den ganske vist, hvad man med et engelsk udtryk kalder Suspension of disbelief, men sådan er det jo med nogle film.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#13 chandler75 19 år siden

Slutningen halter, men det er en af den type film hvor pointen bliver meget klarere hvis man ser de (især én bestemt) deletede scener på dvd'en - der naturligvis blev skåret ud i bio-versionen så den kunne få en PG 13.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#14 MikkelHJ 19 år siden

Det lyder glimrende. Jamen, så glæder jeg mig da til at se DVD-versionen.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#15 [email protected] 19 år siden

Denne film er fandeme Uhyggelig!!!!

Den er en af de mest uhyggelige film I have Seen !!! den er en super Gyser ... den er lige udkommet på DvD .. dem der har den Se Ekstrametrialet !!! det er super Gør Filmen mere uhygglig!!! Super GYser
Gravatar

#16 kasper0204 19 år siden

#15 enig enig!

Var VILD med filmen, synes fame den opbyggede en skræmmende stemning, og den skræmte mig virkelig...! og ja... ekstramaterialet får virkelig en til at tro på det hele (det med, at de døde kan kommunikere med os) jeg har dog ikke set deleted secenes endnu!

Skriv ny kommentar: