Med en stribe glimrende og naturtro præstationer, et lydspor der virkelig sparker røv, og en billedside, der uden slinger i valsen veksler imellem det intime og det sublime, opnår “Wolf Creek” alt, hvad dens bagmænd kunne have håbet på. Filmen er tydeligvis lavet af folk, der har respekteret og nydt deres arbejde (mange af dem debutanter eller det, der ligner). Filmen kostede næsten ingenting at lave, og man måtte bl.a. tilpasse sig de skiftende vejrforhold, fordi man hverken havde tid eller penge til at finde andre datoer. Men filmen virker hverken billig eller overfladisk – man kan skære igennem intensiteten med en motorsav. Samtidigt giver produktionens lave budget filmen et ekstra stænk af uafrystelig realisme. Man forlader biografen nærmest i choktilstand med en nagende følelse af hjælpeløshed. “Wolf Creek” er en fantastisk, dristig og uhyre effektiv gyser.
#11 Yoda 18 år siden
Ja, lad os ikke begynde at tale om teaterpriser - de er horrible!
Jeg var ved at s.... grønne grise (pardon my french), da jeg skulle lægge 200,- for mig og kæresten, da vi var inde og se "King Kong". Ej at forglemme de 5,- i bestillingsgebyr - de kapitalistiske plattenslagere! Behøves jeg sige, at jeg altid medbringer egen cola, når jeg er i biografen! ;-)
#12 dh-ad 18 år siden
Hmm, så er man da også selv ude om det. Jeg synes, da ikke man skal være særlig entusiastisk for at kunne nævne bl.a. "Ørkendronningen Pricilla", "Muriel's Wedding" og "Strictly Ballroom - De Forbudte Trin". Australierne havde jo gang i en fantastisk stime dengang i 90'erne.
#13 The Insider 18 år siden
#14 Hal60 18 år siden
#15 rammy 18 år siden
#16 zombieman 18 år siden
#17 Yoda 18 år siden
Han er jo new zealænder, ikke australier ;-)
#18 zombieman 18 år siden
#19 duuk74 18 år siden
#20 filmz-brat99 18 år siden
starten er kedelig.
men så bliver det spændende men slutningen er tynd.
3/6 herfra !