Gravatar

#21 PredatorX 17 år siden

Sequels der enten overgår deres forgænger, eller er på højde med. Enten i kraft af modig nytænkning, eller intelligent udvikling af første film:

Aliens, Godfather 2, Predator 2, Hellbound (hellraiser 2), Dawn of the Dead, Empire strikes back, Toy Story 2, Terminator 2, The Road Warrior, X-men 2, Back to the future 2, Spider-Man 2, Superman 2, French Connection 2, Lethal Weapon 2, Scream 2, Batman Returns, 28 Weeks later, Indy & Temple of Doom, Police Story 2, Project A 2, The silence of the lambs.

Two towers synes jeg ikke kan deltage. Lord of the Rings er én lang film synes jeg. Ligesom Kill Bill.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#22 HonoDelLoce 17 år siden

Undskyld, hvis dette lyder negativt, men er det ikke ret så indlysende, at jeg i det quote, du der nævner, blot gør rede for, at jeg ikke er enig i resten af dine eksempler .. ??????
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#23 PredatorX 17 år siden

Hov... Evil Dead 2 og The Bourne Supremacy skal ikke glemmes!
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#24 filmz-JON 17 år siden

22: Predator X (21) må også være "helt ude at skide".

Og alle, der synes at den dystre Empire Strikes Back er på højde med A New Hope, at Mad Max II er bedre end den super underlige 1'er, og at den mere mørke Harry Potter III er bedre end de mere børne-venlige 1+2, de er alle sammen "helt ude at skide".

23: Enig.
Gravatar

#25 HonoDelLoce 17 år siden

Hehe - PredatorX ved s'gu vidst godt selv, at han er helt ude at skide ;)

Sjovt som du hænger dig i, at jeg skrev på en humoristisk måde, at jeg ikke var enig.. Men hids du dig da bare op over at jeg ikke har samme smag som dig..

I øvrigt synes jeg faktisk også at Mad Max II er bedre end 1'eren.. Den må være røget i svinget..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#26 filmz-JON 17 år siden

Jeg hidsede mig ikke op over din #18. Det er faktisk først din #22, der får mig til at løfte et øjenbryn. Din #18 var netop ikke 'indlysende', som du skriver i #22. I så fald havde jeg ikke bedt dig forklare nærmere. Din #25 gør det endnu mindre indlysende, når du taler om forskellig filmsmag.

Jeg er således fortsat ikke helt klar over, om du mener a) at de film-serier jeg nævner, efter din mening er så ringe, at jeg er helt ude at skide smagsmæssigt, når jeg overhovedet bringer dem på bane, eller b) om jeg er helt ude at skide, fordi du rent faktisk har set 1-2(-3) af alle de film jeg nævner, og du for alles vedkommende mener, at 2(-3) er under standarden på 1'erne. Der er ret stor forskel på de to ting.
Gravatar

#27 HonoDelLoce 17 år siden

Jeg er da ked af, at du ikke begår dig så godt i at forstå mit indlæg - men når jeg skriver at du "efter min mening, er ude og skide :P", og diskussionen handler om efterfølgere der er bedre end originalen, så er det da ret så indlysende (for de fleste, i hvert fald) at jeg blot ikke er enig i at resten overgår originalerne.. Hvis jeg mente, at ALLE filmene var dårlige, så skulle jeg nok have skrevet det.. Lad være med at begynde at overfortolke..
Gravatar

#28 filmz-JON 17 år siden

Dit indlæg #18 lægger ellers op til fortolkning:

Når du skrev, at jeg er "helt ude at skide", når jeg finder film som Empire, Godfather II og Mad Max II på højde med 1'erne, så kunne jeg simpelthen ikke forestille mig, at det var min vurdering kontra 1'erne som dét prædikat var møntet på. Det er trods alt en ret udbredt opfattelse, at de nænvte tre er på højde med 1'erne. Så 'helt ude at skide' var det vel ikke at nævne dem som eksempler på 2'ere, der løfter arven fra 1'erne, hvad end man måtte være enig eller ej.

Derfor ledte jeg efter en anden forklaring, der fx. kunne være, at du troede, at jeg havde udvalgt den liste af film, fordi jeg synes det er super gode. 'Helt ude at skide' kunne nemlig med en vis rette bruges om en, der synes at Charlies Angels, Men In Black el. Bad Boys er ophøjet filmkkunst; 1'er så vel som 2'ere.

Da jeg nu ser, at det førstnævnte faktisk er tilfældet, så fald må jeg dog sige, at jeg er ret sikker på, at det er DIG der tilhører minoriteten, når du mener, at man ligefrem er helt ude at skide, hvis man synes, at X2, Godfather 2, SW Empire, Spider-Man 2, The Good The Bad and The Ugly (set som del af trilogi) og Harry Potter III kan måle sig med 1'erne.

Jeg er da ked af, at du ikke begår dig så godt i bruge et ordvalg, der står i mogenlunde forhold til det, som du kommenterer og således ikke giver anledning til tidskrævende misforståelser.

I øvrigt påfaldende, at du beder mig om ikke at overfortolke: Når jeg i #20 bad dig præcisere, så mente jeg præcis dét - og ikke mere eller andet.
Gravatar

#29 HonoDelLoce 17 år siden

At du ikke forstår lidt frisk retorik, det gider jeg virkelig ikke diskutere mere.. Du har alt for mange gange vist på dette forum, at du er fuldstændig umuligt at føre en normal debat med, og at du vælger at overfortolke min måde at skrive, at jeg var uenig på, det må virkelig stå for din egen regning.. Det gider jeg virkelig ikke bruge mere tid på.. Ingen andre herinde har skrevet, at de ikke kan forstå det..

I øvrigt har jeg da aldrig udtalt at du tilhører en minoritet? Det er da noget forfærdeligt fis, du der fyrer af, og viser endnu engang, at du overfortolker og vælger at læse, hvad du vil læse.. Jeg skrev, at du efter min mening er ude og skide !!! Jeg taler på intet tidspunk om andres film-smag, så lad venligst være med at lægge ord i munden på mig..

Men er da ked af, at du ikke har noget der ligner skyggen af evne til at læse et indlæg ordentligt og svare på det, der rent faktisk bliver skrevet..

Hyggelig snak.. Men gider ærlig talt ikke bruge mere tid på dig..
Gravatar

#30 filmz-JON 17 år siden

29:

Når du skriver, at ingen andre har skrevet, at de ikke kan forstå hvad du skrev, er det vel ikke så mærkeligt. Du skrev jo til mig, så er det vel naturligt, at det er mig, der kommenterer det.

Minoritet: Hvis man skriver, at nogen 'er helt ude at skide', så må de pågældende vel rent logisk skille sig ud fra mængden. I så er det vel ikke at overfortolke, hvis man drager paralleller mellem at være helt ude at skide og at have en mindretals-holdning.

"Jeg taler på intet tidspunk om andres film-smag". Som jeg skrev: Da jeg ikke kunne forestille mig, at prædikatet 'helt ude at skide' skulle være møntet på så udbredt en holdning, som at SW Empire, Godfather II, Mad Max II m.fl. er på højde med 1'erne, da ledte jeg efter en anden forklaring.

"så lad venligst være med at lægge ord i munden på mig". Gjorde jeg det? Jeg bad dig svare på, om du mente det ene eller det andet.

"Men er da ked af, at du ikke har noget der ligner skyggen af evne til at læse et indlæg ordentligt og svare på det, der rent faktisk bliver skrevet.." Jeg kommer til at gentage mig selv, beklager: Jeg er da også ked af, at du ikke begår dig i bruge et ordvalg, der står i nogenlunde forhold til det, som du kommenterer og således ikke giver anledning til tidskrævende misforståelser.

At du synes, at jeg alt for mange gange har vist, at jeg er fuldstændig umulig at føre en debat med, det lægger jo op til en bred debat, som ingen af os gider tage. Nogle vil være enige med dig; andre ikke. Du er dog velkommen til at have den holdning. Det må stå for din egen regning, for at bruge dine ord. Hvis du af den grund ikke gider skrive i on topic-forum med mig, så fred med det; i så fald siger vi det, og vi kan blot ignorere hinanden fra nu af :-)

Så virker det i øvrigt altid klogt at skrive et indlæg og slutte af med: Nu gider jeg ikke bruge mere tid på dig. Det er en rigtig moden og virksom måde at få det sidste ord på... :-)

Skriv ny kommentar: