Gravatar

#11 Richard Burton 11 år siden

Caligu .... nå nej.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#12 Neranders 11 år siden

Åkepool (6) skrev:
Ved ikke helt hvornår middelalderen går fra og til, men hvis KOH kan nævnes, så SKAL "Gladiator" også nævnes. Og "Troy" kan da også lige smides på bordet.


Men "Gladiator" foregår jo i romertiden, en del århundrede før KoH og korstogene, og "Troy" foregår jo endda før "Gladiator". :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#13 wimmie 11 år siden

Neranders (12) skrev:
Men "Gladiator" foregår jo i romertiden, en del århundrede før KoH og korstogene, og "Troy" foregår jo endda før "Gladiator". :)


:D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#14 Åkepool 11 år siden

Neranders (12) skrev:
Men "Gladiator" foregår jo i romertiden, en del århundrede før KoH og korstogene, og "Troy" foregår jo endda før "Gladiator". :)


Som sagt, jeg havde intet clue, før Utyske lige smed lidt oplysninger. Og helt ærligt, jeg kan sgu ikke lige huske hvilke film der foregår først, det er bare god underholdning for mig :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#15 MOVIE1000 11 år siden

Arn tempelridderen
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16 Mr. Orange 11 år siden

+1 På Kingdom of Heaven - Director's Cut

Ridley Scott burde lave flere middelalder film :)
Gravatar

#17 KasperBS 11 år siden

Fedt med så mange svar...nu har jeg i hvert fald nogle filmforslag:)
Gravatar

#18 davenport 11 år siden

Timeline? ....
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#19 davenport 11 år siden

I øvrigt, så er den middelalder de fleste tænker på, den der løber fra 1300-1400. Med det mener jeg, at det vi forbinder med riddere, lansetuneringer, konger og slotte og alt det "eventyragtige" hører denne periode til.
Pesten brød ud i 1348, og prægede især dette århundrede, samt Bondeoprøret i slutningen af 1300-tallet, hvor kongemagten også skiftede til det bedre i England.
Det er helt klart min yndlingsperiode i verdenshistorien.
Hvis man skulle kaste sig over en spændende bog, i stedet for at se film om emnet, så kan jeg anbefale denne, som både er underholdende og informativ. (Man kan næsten lugte svinestierne og det sure øl!):
The Time Traveler's Guide to Medieval England: A Handbook for Visitors to the Fourteenth Century, http://www.amazon.com/Time-Travelers-Guide-Medieva...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#20 Mark M 11 år siden

hvad med 1492 af Ridley ?

Skriv ny kommentar: