Gravatar

#11 Juhler 18 år siden

Nogen der forresten ved hvilken rækkefølge de skal ses i?
Gravatar

#12 zombieman 18 år siden

#11 Red dragon. Silence of the lambs & Hannibal til sidst
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#13 pulse83 18 år siden

Nej. Se dem hellere efter det år de blev lavet. Ser man Red Dragon først uden at have set Silence of the Lambs, misser man enkelte hentydninger til Silence, også selvom at Red Dragon er en prequel til Silence.

Så: Silence of the Lambs, Red Dragon og Hannibal.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#14 zombieman 18 år siden

#13 hvis du skal se dem efter hvorbår de er lavet er det red dragon til sidst
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#15 pulse83 18 år siden

#13 Nå ja. Ups. ;) Men se dem ihvertfald i den rækkefølge som jeg nævnte i ovenstående post. Det syntes jeg ihvertfald er den bedste måde at se dem på.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#16 filmz-lbw 18 år siden

Hmm jeg får helt lyst til at se dem alle igen... ;o)

Det bliver en lang nat.
I am smiling because they haven't found the bodies yet.

#17 18 år siden

15: Hvorfor den rækkefølge? Den giver da mindst mening af alle mulige (bortset fra at se Hannibal først). Den er hverken kronologisk efter lancering eller efter handling.

Det svarer omtrent til at se SW A New Hope og derefter gå til SW Phantom Menace og så SW Empire.
Gravatar

#18 pulse83 18 år siden

De skal ses sådan fordi jeg siger det! Slut! ;)

Nej, Silence of the Lambs skal ses først. For hvis du ser Red Dragon først misser du nogle små referencer til Silence...også selvom det er en prequel.

Men fair nok, om man ser Red Dragon eller Hannibal som nummer to eller tre er sådan set ligegyldigt. Bare se Silence of the Lambs først.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#19 Corgan 18 år siden

#18:

Såvidt jeg kan huske er slutningen i Red Dragon den eneste henvisning til Silence... og denne slutningen henviser kun til starten af Silence, så der er egnetlig ikke nogen grund til at se Silence først.

Hvilke andre henvisninger er der?
Gravatar

#20 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Man bør i denne sammenhæng ikke glemme Michael Manns tidlige udgave af Red Dragon. Den hed "Manhunter" og IMO bedre end den senere, og selvom Ed Norton er en god skuespiller kan han ikke slå William "Grisom" Petersen :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

Skriv ny kommentar: