Han har jo brugt 4:3 en del, og ud fra de specs du poster, må man jo gå ud fra at han har sendt den ud i det format, så man får hele billedet med i forhold til negativet, som jo er ret tæt på 4:3. :)
Vedrørende tilgængeligheden af produkter hos Axelmusic (som fx Spiderman 2 og X-Files), så har jeg fået følgende svar fra en ven:
*** Købeloven siger ikke noget om spørgsmålet. Udgangspunktet er, at en erhvervsdrivende selv kan bestemme hvilken pris han vil tage for en vare, og hvem han vil handle med (dog undergivet visse begrænsninger i markedsføringsloven) - så må markedskræfterne jo straffe ham. Men to andre ting kan være relevante:
1) Om prisen hos DVDBargain kan opfattes som et tilbud, der er bindende overfor dig, som bruger fra Danmark. Hvis jeg har forstået DVDBargains funktion korrekt, så tror jeg ikke det er tilfældet. Normalt vil kun en pris på Axel Musics egen hjemmeside eller fx i en specifik annoncering kunne opfattes som et tilbud (i aftaleretlig forstand), som er bindende for Axel Music.
2) Om der skulle være andre konkurrence- eller EU-retlige regler, der begrænser den form for prisdifferentiering. Min viden på dette område er lidt mere begrænset, men udfra hvad jeg kan huske fra grunduddannelsen, så tror jeg ikke det er tilfældet. Du tænker måske på EU-reglerne om varenes fri bevægelighed, men jeg tror næppe de finder anvendelse. Nok mest fordi de normalt ikke kan bruges mellem private, men kun binder staterne til ikke at lave fx lovmæssige begrænsninger. Jeg er ikke bekendt med, at der i konkurrenceretten skulle være den slags begrænsninger.
Du kan jo sammenligne det med alt anden handel i forskellige lande. Det er ikke unormalt at en virksomhed har afdelinger i flere lande og har forskellige priser på forskellige markeder.
Du kan glæde dig over, at ophavsretsloven sikrer en såkaldt regional konsumption i forbindelse med salg af filmværker, så du må gerne købe filmene i Frankrig og tage dem med hjem eller sågar starte en egentlig parallelimport - blot det sker fra et EØS-land. ***
Så pointen er at axelmusic jo aldrig nogensinde har afgivet tilbudet overfor os kunder i DK, så derfor er det selvfølgelig heller ikke bindende for dem i juridisk forstand... Til gengæld er det ok at parallelimportere... :-)
Så længe Axel ikke har en dominerende stilling på markedet, så kan de mere eller mindre gøre, hvad de vil, når det kommer til at tage forskellige priser i forskellige lande.
Men ja, vi kan parallelimportere lige så tosset vi vil, og der er - så vidt jeg ved - heller ingen regler, der beskytter Axel mod, at vi benytter andre proxy-servere til at omgå deres forretningsmetoder.
Det er ikke filmrelateret, men DVDsoon har nogle gode tilbud på cd'er, bl.a. U2: How To Dismantle An Atomic Bomb + DVD : Deluxe Edition til CAD 16,98 og Beck: Guero til CAD 14,98
#74 Men, som det også blev sagt i en anden tråd, der er (så vidt vides) ingen tekst på coveret af disse udgaver. Blot en løs seddel, som man alligevel kasserer, når plasticen er flået af (nænsomt naturligvis). Det er dog muligt, at booklet etc. er på svensk.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#71 filmz-Bruce 19 år siden
Technical specs.
Ved ikke lige hvad intended ratio står for, men synd den ikke findes i widescreen.
#72 filmz-Kadann 19 år siden
Han har jo brugt 4:3 en del, og ud fra de specs du poster, må man jo gå ud fra at han har sendt den ud i det format, så man får hele billedet med i forhold til negativet, som jo er ret tæt på 4:3. :)
#73 filmz-Bruce 19 år siden
#74 cyberzed 19 år siden
#75 McPeter 19 år siden
Købeloven siger ikke noget om spørgsmålet. Udgangspunktet er, at en erhvervsdrivende selv kan bestemme hvilken pris han vil tage for en vare, og hvem han vil handle med (dog undergivet visse begrænsninger i markedsføringsloven) - så må markedskræfterne jo straffe ham. Men to andre ting kan være relevante:
1) Om prisen hos DVDBargain kan opfattes som et tilbud, der er bindende overfor dig, som bruger fra Danmark. Hvis jeg har forstået DVDBargains funktion korrekt, så tror jeg ikke det er tilfældet. Normalt vil kun en pris på Axel Musics egen hjemmeside eller fx i en specifik annoncering kunne opfattes som et tilbud (i aftaleretlig forstand), som er bindende for Axel Music.
2) Om der skulle være andre konkurrence- eller EU-retlige regler, der begrænser den form for prisdifferentiering. Min viden på dette område er lidt mere begrænset, men udfra hvad jeg kan huske fra grunduddannelsen, så tror jeg ikke det er tilfældet. Du tænker måske på EU-reglerne om varenes fri bevægelighed, men jeg tror næppe de finder anvendelse. Nok mest fordi de normalt ikke kan bruges mellem private, men kun binder staterne til ikke at lave fx lovmæssige begrænsninger. Jeg er ikke bekendt med, at der i konkurrenceretten skulle være den slags begrænsninger.
Du kan jo sammenligne det med alt anden handel i forskellige lande. Det er ikke unormalt at en virksomhed har afdelinger i flere lande og har forskellige priser på forskellige markeder.
Du kan glæde dig over, at ophavsretsloven sikrer en såkaldt regional konsumption i forbindelse med salg af filmværker, så du må gerne købe filmene i Frankrig og tage dem med hjem eller sågar starte en egentlig parallelimport - blot det sker fra et EØS-land.
Så pointen er at axelmusic jo aldrig nogensinde har afgivet tilbudet overfor os kunder i DK, så derfor er det selvfølgelig heller ikke bindende for dem i juridisk forstand...
Til gengæld er det ok at parallelimportere... :-)
#76 Outbound Sith 19 år siden
Men ja, vi kan parallelimportere lige så tosset vi vil, og der er - så vidt jeg ved - heller ingen regler, der beskytter Axel mod, at vi benytter andre proxy-servere til at omgå deres forretningsmetoder.
Fox Mulder
#77 McPeter 19 år siden
http://www.mediamac.dk/index.php/news/show/id=1273...
#78 lagoni 19 år siden
http://www.dvdsoon.com/show-title-details.xml?uid=...
#79 lagoni 19 år siden
http://www.dvdsoon.com/search-results.xml?query-id...
#80 filmz-yoshimura 19 år siden