#12 Jeg kan ikke huske det, for jeg tror kun jeg har set en forkortet udgave i svensk tv engang. Men den er optaget på 70mm og på DVD skulle den være blevet restaureret flot, så i HD er oplevelsen nok endnu federe.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Uha, der er mange. Jeg har lavet en liste over de film og serier i min samling, jeg gerne vil have udskiftet til HD og prøver at købe dem ind, efterhånden som de udkommer.
Jeg kommer sgu nok aldrig til at skifte film ud. Jeg kan kun komme på LOTR og Star Wars, som jeg overhovedet kunne overveje. Jeg har ikke så mange Blu-Ray (ca. 10) men det er alle nyere premierefilm.
Ja indtil videre i HD'ens levetid er det "det gamle lort", som har overrasket mest. De gamle analoge film op til 70mm, kan skannes ind ved meget høj opløsning og derfor fremstå i uhyggelig kvalitet, hvorimod der generelt har været brugt dårlig filmrulle kvalitet på flertallet af 70'er, 80'er og 90'er film, som blegner sammenlignet hermed. Heldigvis ser denne tendens ud til at være brudt med de nyere film optaget i HD og analog i dette årtusinde. Men jeg vil prioritere analoge film optaget ved 70mm og Technicolor film over alt andet og nærmest købe alt i disse formater, der "ruller ind på HD".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#16: Det har du jo tidligere slået på tromme for, jeg husker bl.a. din anmeldelse af HD/Blu-Ray, hvor du var imponeret over Robin Hood med Flynn. Jeg må dog indrømme, at selvom jeg også kan være nostalisk, så har jeg svært ved at kaste flere hundrede kroner efter en HD/Blu-Ray-film, der ikke primært er båret af amok-action.
Ja, de få ældre sager jeg har kigget på indtil videre, har virkelig imponeret, så jeg glæder mig til at se fortidens krigsfilm, sandalfilm, film noir og selvfølgelig Hitchcock-film i mesterlige udgivelser. :)
Jeg synes generelt der sker lidt for lidt på blu-ray markedet lige nu. Jeg er nået dertil hvor jeg faktisk synes det er lidt svært at finde film som jeg gider købe på formatet. Må håbe at det snart ændrer sig.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#11 filmz-DocDoom 16 år siden
#12 fubar 16 år siden
OK, Jeg har nemlig ikke fået set den russiske endnu, men har den stående på hylden.
Jeg kan næsten forstå på det hele at den er et "kig" værd?
#13 filmz-Bruce 16 år siden
#14 filmz-Kadann 16 år siden
#15 filmz-DocDoom 16 år siden
#16 filmz-Bruce 16 år siden
#17 filmz-DocDoom 16 år siden
#18 elwood 16 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#19 filmz-Kadann 16 år siden
Ja, de få ældre sager jeg har kigget på indtil videre, har virkelig imponeret, så jeg glæder mig til at se fortidens krigsfilm, sandalfilm, film noir og selvfølgelig Hitchcock-film i mesterlige udgivelser. :)
#20 gi-jones 16 år siden