Gravatar

#11 tiany 15 år siden

:) Jeg havde sat og undret mig over hvor Michael blev af i den her diskusion... men der var han jo ;)
Valar morghulis
Gravatar

#12 Æsop9000 15 år siden

A bridge Too Far
Patton


Disse er lidt ældre musik-temaer jeg kan fremkalde i mit hoved med det samme, da de har gjort et stort indtryk på mig.

Af nyere militærmusik i film vil jeg sige:
starship troopers
rambo 3
(sorry, men temaet deri kan jeg altså godt lide)

Hvis du leder efter et skræmmende stykke militær-musik så tjek "Königgraetzer March" eller hvad det nu end hedder. Det var der der blev spillet i Indiana jones 3, da indy møder Hitler i Berlin. Hvis jeg husker rigtigt.


Samtidig synes jeg at musiken fra Last of the Mohicans også passer lidt ind i denne genre. Et andet stykke film-musik jeg kan fremkalde i mit hoved på 0,5.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#13 Patriarch 15 år siden

Tak everyone...

Michael - Jeg har Reign of Fire, men fik det aldrig hørt ordenligt da der var så meget andet. Kan du pege mig i retning af et passende track?

Har et par dage til at lave 'temaet' :D

Spooky :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#14 Michael Andersen 15 år siden

#11 ;)

#13 Jeg har ikke cd'en, men husker kun musikken fra filmen. I starten er tonen mest grum og larmerende, men som filmen skrider frem bliver musikken mere nobel :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#15 Patriarch 15 år siden

Ok... tjekker den så... Det der er noget lort ved at LAVE musik er, at det gør det svært at LYTTE til musik imens :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#16 filmz-vassago 15 år siden

Nu ved jeg ikke lige om det er decideret militær/march musik du søger, men er det scores fra militærfilm generelt du søger for inspiration, så er der jo også:

We Were Soldiers - Glennie-Smith
Where Eagles Dare - Goodwin
Band of Brothers - Kamen
Enemy at the Gates - Horner
The Great Escape - Bernstein
The Guns at Navarone - Tiomkin
Kellys Heroes - Schifrin
The Battle of Algiers - Morricone

Samt Medal of Honor musikken, derudover kan man få en samling der hedder "The Longest Day - Ultimate World War Movie Theme Collection" - en box masse war classics :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#17 Æsop9000 15 år siden

Das Boot og Stalingrad indeholder også musik-temaer/militær-musik som er en lytter værd.

Ellers kan man vel også bruge musik fra science fiction film i militær-sammenhæng. For jeg har altid syntes at Robocop-temaet og Klingon-musiken fra de oprindelige Star Trek film altid havde en meget militaristisk undertone, som sagtens ville kunne blive brugt i realistiske krigsfilm eller computer-spil - eller hvad end det er du skriver musik til nu :-)
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#18 Patriarch 15 år siden

Tak everyone.

Gode forslag alround. Det der er tricket er at jeg skal lave en "three trick pony". At skrive et nobelt tema er nemt... men når det tema OGSÅ skal kunne være action musik, og OGSÅ skal kunne fungere ved blot at spille de første 6-8 toner.

Såååååååå... back to work.

Tak!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#19 davenport 15 år siden

Eller temaet til Politiskolen ;D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#20 filmz-vassago 15 år siden

#18: Det er Hans end his evil crew jo ret gode til :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: