Gravatar

#11 tiany 13 år siden

[quote=narkoøgle (2)]Vidste ikke at den første intro var fra clash of the titans. Men man kan se nogle af de mange introer der har været her:


Den der nummer 3 intro, kan jeg bare overhovedet ikke huske - men de andre kan jeg, der må lige være en periode der jeg er gået glip af :D
Valar morghulis
Gravatar

#12 elwood 13 år siden

Nr. 3 er heller ikke en reel Troldspejlet Intro det var en bunke særlige afsnit kun om computer, og computer spil, de blev vidst i 1993 der omkring mener jeg det var.

En form for mini afsnit af Troldspejlet ku man kalde dem 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 Michael Andersen 13 år siden

#1 Det er meget rart lige at få det bekræftet, selvom vi tidligere fik arbejdet os frem til at begge versioner af Gremlims-temaet har været brugt igennem programmerne :)

Sjovt nok er temaet herhjemme i dag mere kendt som musikken fra "Troldspejlet" end fra Gremlins-filmene. Når jeg lukker folk ind i biografsalen har jeg tit filmmusik i højtalerne, og når "Gremlins 2"-temaet dukker op er der næsten altid en der siger: Troldspejlet!

Når du møder din gud igen, kan du så ikke sige til ham, at der burde være en kredit i rulleteksterne til sidst i programmet, hvor der står: Tema af Jerry Goldsmith - den rigtige gud ;)

Står der forresten noget i bogen om hvorfor de i sin tid valgte netop det tema?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#14 MOVIE1000 13 år siden

Jeg bryder mig ikke så meget om den nye intro, kan bedst lide denne her

Men jeg er egentlig også nysgerrig om hvorfor de valgte Gremlins themet.

Hvis jeg husker rigtigt har der ikke også været andre værter der afløste ham i 1 uge eller 2?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#15 elwood 13 år siden

#13

Han siger egentlig blot at de brugte det tema, han giver ikke en speciel grund, dog var han rigtig begejstret for Gremlins 2's musik, som han hørte citat: "en miliard gange, jeg elsker Jerry Goldsmiths filmmusik"

Hvis man går ind på IMDB og slår Jerry Goldsmith op, vil man også se ham krediteret ved Troldspejlet, ikke fro Gremlins theme, men som composer for programmet, det lidt sjovt 8-)

Afløse Jakob Stegelmann!!!!!!

Du må ha spist søm!!!

Der er nogen gange hans ferie afløser Bjarne har været der, som ligner ham på en prik, men ellers ikke.

Forresten Stegelmann er formand og eneste medlem af Jar Jar Binks fanclub hehe. Han holder med ting som ikke blev anderkendt.

Gremlins themet køre for hans indre øre når han nogen gange vågner om natten... måske er det Jerry Goldsmiths måde og hjemsøge ham på 8-)



J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16 MOVIE1000 13 år siden

#15 så var det ham bjarne jeg mente, jeg mente heller ikke en lang periode, kun lige en gang eller to
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#17 elwood 13 år siden

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 Æsop9000 13 år siden

Jeg synes det er fedt at troldspejlet er begyndt at udsende deres afsnit på podcast:
http://www.dr.dk/Podcast/Video/2006080711024211224...
http://vpodcast.dr.dk/feeds/troldspejletrss.xml

Men det ville være fedt hvis det samme blev gjort ved alle de troldspejls gamle afsnit fra de sidste 20 år.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#19 elwood 13 år siden

Pixels vender tilbage i en form!

Primært på hjemmesiden, men det lyder som om de har tænkt sig og vise udvalgte ting i tv, Jakob Stegelmann, nævner også i bogen, at det vidst er ved og være den rette tid for Pixels og vende tilbage.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: