Gravatar

#1 McPeter 18 år siden

Koebte og saa for et godt stykke tid siden ovennaevnte film. Har kun faaet set den den ene gang og maa indroemme at jeg var ret meget i vildrede for hvad jeg synes om den.
For det foerste havde jeg hoert saa meget godt om den at forventningerne var helt i top - og det der moedte mig var saa en ret anderledes film. :-) Jeg maa hellere lige pointere at jeg ikke fandt den desideret daarlig, men bare ret forvirrende som en foerstegangs-oplevelse.

Saa derfor tilspoerger jeg jer: er der ikke nogen der vil give mig lidt clues til hvad der rent faktisk sker i den film? Bare saa jeg er lidt bedre forberedt til et gensyn...
Af samme grund vil resten af denne traad indeholde SPOILERS
saa hvis du er en af dem der IKKE har set filmen, boer du ikke laese videre.

Ved godt det maaske er en lidt maerkelig traad at oprette, men paa forhaand tak for hjaelpen alligevel... :-)

Mvh.
Peter

Ps. Denne traad blev inspireret af Oldboy-anmeldelsen, som jeg endnu ikke har set! - lad derfor venligst vaere med at komme med spoilers til den eller Lady Vengeance-filmen. Det var mest for at faa en klarere oplevelse af Mr. Vengeance foer jeg tilsyneladende bare bliver noedt til at se Oldboy... ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#2 filmz-ataris 18 år siden

Du behøver ikke en dybere forståelse af SFMV for at se og forstå Oldboy. Selvom de hører under samme trilogi, er den eneste umiddelbare fællesnævner hævntemaet.

Nu er det lidt tid siden jeg har set den, så det er ikke sikkert alle detaljerne er helt rigtige.

Ryu er døv og han arbejder, for at have råd til en nyretransplantation til sin syge søster. Han har sparet penge nok op, men hospitalet har ikke umiddelbart en nyre og det kan tage lang tid før der kommer en. Ruy er villig til at give en af sine egne nyrer, men han har den forkerte blodtype.

En dag ser han en reklame lavet af nogle, der er villige til at foretage en tranplantion. Han skal give sin egen nyre og pengene og så vil de skaffe en nyre af den rigtige blodtype til søsteren og lave transplantationen. Han bliver dog narret og er efterladt nøgen, uden sin ene nyre og uden sine penge.

Kort efter har hospitalet fundet frem til en nyre, af den rigtige blodtype, men Ryu har ikke længere pengene til at betale for den. Oven i det hele bliver han fyret fra sit arbejde og kan derfor ikke tjene dem. Ryus kæreste Cha foreslår, at de kidnapper hans chefs datter og dermed får pengene til transplantationen. Hendes argument er at mange kidnapninger ender godt. Desuden vil han elske sin datter endnu mere efter at have fået hende igen.

Hmm, har ikke tid til at skrive mere nu, men håber det har hjulpet lidt. :)
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#3 Oh Daesu 18 år siden

I grove træk kan den breakes up sådan her:
Den døve(kan ikke huske navnet)kidnapper den lille for at få løsesum, så hans søster kan blive opereret.
Da den lille pige så drukner, skifter filmen fokus fra den til den lille piges far(mr.Vengeance i mine øjne) og hans søgen efter dem som tog hans lille pige.
Som seer for man så præsenteret det moralske spørgsmål om man kan fatte sympaty for mr.Vengeance (deraf titlen), og den måde han griber tingene an på, når vi allerede har set hvad der er gået forud hos den døve, hans syge søster, organ høsterne osv.

Håber det skabte lidt klarhed omkring filmen.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/OhDaesu
Gravatar

#4 McPeter 18 år siden

Ja det hjaelper da lidt... ;-)

Skal nok bare proeve at se den igen - havde egentligt fanget mange af tingene, men bare faaet dem rodet sammen paa en eller anden maade... :-)

Men tak!
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: