Har prøvet søge funktionen, og intet kunne finde, kan det virkelig passe, at denne perle af en uafhængig film er gået forbi folks næser? :)
Det er en uafhængig film, baseret på en historie af Sci-Fi guruen Jerome Bixby (The Twilligt Zone, Star Trek) - og lavet af Richard Schenkman.
Filmen er desværre kun udgivet i USA indtil videre, men de skulle have planer om at udgive den i England foruden i Australien og et enkelt land i Asien - Så dertil spørger du nok hvordan filmen er blevet så populær, ja, faktisk via internettet, folk har downloadet filmen da de ingen chance har haft for at vide om den nogensinde ville kunne blive set uden for USA, og derved at den blevet så populær.
- Det er en fantastisk film, personligt føler jeg selv det er en af de bedste i 2007, hvis ikke DEN bedste i 2007, en påstand alle jeg kender som også har set filmen deler, hvor cliché det end lyder :) Jeg sad limet til fjernsynet i alle 85 minutter, hvilket jeg aldrig har oplevet i nogen som helst film, hvor der altid vil være nogle sløve punkter hvor man føler man godt kunne gå en tur på toilettet, eller hente en bid mad, men ikke her, der er du limet fast gennem HELE filmen.
Lidt om filmen: Handler om John Oldman, spillet af David Lee Smith, som gør det fantastisk i hovedrollen, der efter 10 år som universitetslærer siger farvel til hans kollegaer og venner, eftersom han søger nye græsgange. Ingen forstår hvorfor John rejser videre, og på grund af John's kærlighed til hans venner, vælger han at fortælle dem han er udødelig og har levet siden han var en hulemand stenalderen; Er det sandt eller ej?
--
Det utrolige ved filmen er, at det er som om man læser en bog, der er ingen Hollywood pladder her, ingen flashbacks, fantastiske effekter osv, det er bare en utrolig historie fortalt af en mand, diskuteret af flere, med et utroligt 'climax' til sidst.
Hvor er det fantastisk at noget så simpelt, kan være så effektivt.
Jeg råder alle til at købe DVD'en, eller i hvert fald så gøre sig en formodning om at se den på den ene eller anden måde (og huske at støtte op om filmen).
Ellers prøv at læse lidt IMDB, og links forskellige steder fra Google :)
Ah, havde ikke lige set den tråd, smed ellers et par søgninger ind. :) Tak.
Alt i alt en vidunderlig 90 minutters opslugende oplevelse, som endnu engang viser, hvor meget man kan få ud af et godt manuskript, et godt cast, godt skuespil, ingen penge og ingen computere. Fik lige set den med vennerne her til aften og det er klart en af årets allerbedste film.
Netop! - Ord kan slet ikke beskrive hvor meget jeg personligt elsker denne perle af en film, en følelse alle som jeg kender der har set filmen ligeledes deler.
Det er virkelig synd den ikke er mere udbredt endnu.
Nu har du husket at købe DVDen? ;)
... If winning isn't everything, why do they keep score?
#3 Nope! Den blev set hos vennerne i sidste uge og den er røget med ca. 75 andre på dvd ønskelisten af film. Men mine prioriteter ligger hos HD udgivelser lige nu og derfor køber jeg ikke dvd'ere, førend jeg får "økonomisk råderum" eller ryger ind i dårlige HD udgivelses måneder. Sørgeligt I know, at jeg ikke blot flyver ud og støtter denne indie film, men det er der så meget der er i dette liv :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Den har også et ret stort 'støtte-parti' at du bør være undskyldt; jeg er desuden komplet enig i kun at købe HD udgivelser, men jeg følte simpelthen at en film så fantastisk som denne, var værd de 179kr.
... If winning isn't everything, why do they keep score?
Filmen er virkelig et underholdende tankeeksperiment, der holder én fint fanget selv om det bare er en flok mennesker, der sidder og taler i et rum.
Det der irriterede mig mest var skuespillet hos de fleste af professorerne. Specielt John Billingsley gik mig på nerverne, men ham finder jeg generelt irriterende i alt han medvirker i.
David Lee Smith hev dog kastanierne rigelig langt ud af ilden for de andre i castet, og han gjorde stort indtryk på mig i sin rolle som Oldman.
Alt i alt en rigtig god indie film, der viser, at man ikke behøver store effekter eller kæmpe locations for at lave en underholdende film. Men den bedste film i 2007? Det er godt nok at skyde over målet når man ser, hvor pauvre nogen af skuespillerpræstationerne er.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Jeg havde læst rigtig meget godt om den, og glædede mig, men blev desværre slemt skuffet.
Det er i store træk en flok gutter, der sidder rundt om et bord, og snakker lidt. Det kunne have været godt, men dér hvor det fejler, er skuespiller/replikkerne - jeg fik meget hurtigt følelsen af, at det hele var en kulisse, med middelmådige skuespillere, og fik altså aldrig levet mig ind i det.
#1 Kram 18 år siden
Det er en uafhængig film, baseret på en historie af Sci-Fi guruen Jerome Bixby (The Twilligt Zone, Star Trek) - og lavet af Richard Schenkman.
Filmen er desværre kun udgivet i USA indtil videre, men de skulle have planer om at udgive den i England foruden i Australien og et enkelt land i Asien - Så dertil spørger du nok hvordan filmen er blevet så populær, ja, faktisk via internettet, folk har downloadet filmen da de ingen chance har haft for at vide om den nogensinde ville kunne blive set uden for USA, og derved at den blevet så populær.
Heldigvis, kan man i dag bestille den via f.eks. LaserDisken på DVD, helt ned til 179kr:
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=51...
-
Det er en fantastisk film, personligt føler jeg selv det er en af de bedste i 2007, hvis ikke DEN bedste i 2007, en påstand alle jeg kender som også har set filmen deler, hvor cliché det end lyder :) Jeg sad limet til fjernsynet i alle 85 minutter, hvilket jeg aldrig har oplevet i nogen som helst film, hvor der altid vil være nogle sløve punkter hvor man føler man godt kunne gå en tur på toilettet, eller hente en bid mad, men ikke her, der er du limet fast gennem HELE filmen.
Lidt om filmen: Handler om John Oldman, spillet af David Lee Smith, som gør det fantastisk i hovedrollen, der efter 10 år som universitetslærer siger farvel til hans kollegaer og venner, eftersom han søger nye græsgange. Ingen forstår hvorfor John rejser videre, og på grund af John's kærlighed til hans venner, vælger han at fortælle dem han er udødelig og har levet siden han var en hulemand stenalderen; Er det sandt eller ej?
--
Det utrolige ved filmen er, at det er som om man læser en bog, der er ingen Hollywood pladder her, ingen flashbacks, fantastiske effekter osv, det er bare en utrolig historie fortalt af en mand, diskuteret af flere, med et utroligt 'climax' til sidst.
Hvor er det fantastisk at noget så simpelt, kan være så effektivt.
Jeg råder alle til at købe DVD'en, eller i hvert fald så gøre sig en formodning om at se den på den ene eller anden måde (og huske at støtte op om filmen).
Ellers prøv at læse lidt IMDB, og links forskellige steder fra Google :)
Links:
Officielle: http://www.manfromearth.com/
MySpace: http://www.myspace.com/manfromearth
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0756683/
Forum: http://www.imdb.com/title/tt0756683/board
If winning isn't everything, why do they keep score?
#2 filmz-Bruce 18 år siden
#3 Kram 18 år siden
Netop! - Ord kan slet ikke beskrive hvor meget jeg personligt elsker denne perle af en film, en følelse alle som jeg kender der har set filmen ligeledes deler.
Det er virkelig synd den ikke er mere udbredt endnu.
Nu har du husket at købe DVDen? ;)
#4 filmz-Bruce 18 år siden
#5 Kram 18 år siden
Den har også et ret stort 'støtte-parti' at du bør være undskyldt; jeg er desuden komplet enig i kun at købe HD udgivelser, men jeg følte simpelthen at en film så fantastisk som denne, var værd de 179kr.
#6 filmz-Bruce 18 år siden
#7 MouseMickey 18 år siden
#8 Spanner 18 år siden
Det der irriterede mig mest var skuespillet hos de fleste af professorerne. Specielt John Billingsley gik mig på nerverne, men ham finder jeg generelt irriterende i alt han medvirker i.
David Lee Smith hev dog kastanierne rigelig langt ud af ilden for de andre i castet, og han gjorde stort indtryk på mig i sin rolle som Oldman.
Alt i alt en rigtig god indie film, der viser, at man ikke behøver store effekter eller kæmpe locations for at lave en underholdende film. Men den bedste film i 2007? Det er godt nok at skyde over målet når man ser, hvor pauvre nogen af skuespillerpræstationerne er.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#9 akerman 18 år siden
Det er i store træk en flok gutter, der sidder rundt om et bord, og snakker lidt. Det kunne have været godt, men dér hvor det fejler, er skuespiller/replikkerne - jeg fik meget hurtigt følelsen af, at det hele var en kulisse, med middelmådige skuespillere, og fik altså aldrig levet mig ind i det.
#10 filmz-sanjo 18 år siden
Helt enig med hensyn til John Billingsley. Det er det eneste minus jeg kan sige om filmen. Synes dog, at Tony Todd gjorde det fantastisk i filmen