Gravatar

#1 wiseguy 16 år siden

Jeg synes at det kunne være interessant at høre, hvilken Blu-ray udgivelse, du synes, har haft det flotteste transfer so far?
Jeg ved, at der efterhånden er flere herinde, der er ved at opbygge en pæn samling BD-skiver. Hvad er reference-skiven i din samling? Hvad smider du på, når du skal imponere gutterne eller tøsebørnene?

Min baggrund med tråden er selvfølgelig at hente inspiration til fremtidige BD-køb, så al snak om HD-DVD i denne tråd er irrelevant og vil svare til at nævne hende, hvis navn vi aldrig nævner!!

Jeg burde jo starte med at nævne min egen favorit, men de sølle 6 skiver jeg selv har, synes jeg ikke har givet anledning til, at underkæben ramte brystkassen! Bevares vi snakker flotte billeder, men so far synes jeg ikke, at forskellen imellem DVD og BD på billedsiden har givet anledning til, at jeg vil skifte mine DVD'er til BD.
Lydsiden er jo så en helt anden snak, men lad os holde os til billedet i første omgang.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#2 HonoDelLoce 16 år siden

Der er jo adskillige forskellige sites, hvor du kan finde anmeldelser og danne dig et indtryk..

Personligt er jeg meget imponeret over både billedet og lyden på I Am Legend :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 elwood 16 år siden

Jeg blev ret imponeret over No Country for Old Men's billede.

Enchanted Synes jeg også var ret fabelagtig, især den animeret start i Andalasia.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 The Insider 16 år siden

Må man også spørge, hvilket udstyr du har købt, wiseguy? Jeg har næsten lige købt min Blu-ray nummer 100, og hvis vi taler live-action, så er Zodiac, Narnia, No Country For Old Men, Kingdom of Heaven og Pirates-filmene nok de skiver, jeg først og fremmest smækker i afspilleren, når mediets visuelle overlegenhed skal demonstreres. Alle 6-stjernede transfers in my book.

Planet Earth er simpelthen også et must. Godt nok består flere af afsnittene af SD-optagelser, der ser middelmådige ud, men scenen med hajen i afsnit 1 eller turen gennem Grand Canyon i afsnit 3 plejer at være det første, jeg viser folk :-) På animationsfronten er Ratatouille, Beowulf og The Simpsons Movie især imponerende i HD. Og nu nævner du godt nok ikke lyd, men er der andre herinde, der har fået fat i Cloverfield på Blu-ray? Et af de tre bedste lydspor, jeg nogensinde har lagt øre til i hjemmebiografen.
War. War never changes.
Gravatar

#5 elwood 16 år siden

#4 Ahh ja The Simpsons Movie er satme også flot, og Ratatouille enig.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 HonoDelLoce 16 år siden

Nej, men jeg hungrer efter den :D Altså, Cloverfield ! :D Men TheHut (hvor jeg plejer at gøre mine bd-køb) har den ikke ! :( Linky linky til et godt tilbud ? :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7 Yoda 16 år siden

Hvis man skal nævne en film af ældre dato, der tager sig godt ud på BD, så har "Close Encounters of the Third Kind" et fint transfer.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#8 The Insider 16 år siden

#6, jeg købte bare min via Axel. Ikke særlig billigt, men pengene værd! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#9 wiseguy 16 år siden

#2 he he jo tak jeg har lagt mærke til, at der anmeldes film hist og her :o) Det var for at høre Filmzernes mening, bl.a. din som jeg så også fik ;o)

#4 Jeg afspiller BD på en PS3 og DVD fra en spritny Panasonic DMR-EH68 der afspiller/opskalerer til 1080p og misforstå mig nu ikke for jeg synes vitterligt, at mine BD'er står knivskarpt, men det synes jeg sku også, at DVD'erne gør!! måske har jeg bare fået mig en helvedes god DVD-afspiller ;o)
(Skærm 50" Pana - TH-50PZ70E)

Jeg har netop købt T2 på BD og den har jeg i forvejen på DVD, jeg må jo prøve at tjekke forskelle.

Cloverfield er een af mine BD titler og ja lydsporet er suverænt.

Faktisk er min personlige referenceskive, når jeg skal demonstrere både skærm og surroundlyd "Cars" på DVD!!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#10 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Hmmm Tjaaa ... der har været et par stykker, som virkelig skiller sig ud, men af dem jeg pt. kender til:

Man kan jo altid lægge ud med en lille forfilm med klip fra en af de mange flotte naturfilm fra bl.a. BBC eller en IMAX film.

Galapagos
Blue Planet

Her efter tage et par af de nye ...

The Ophanage - Fatastisk lyd og billede
Zodiac - Tror ikke jeg behøver at skrive mere
No Country For Old Men - Tror ikke jeg behøver at skrive mere
3:10 to Yuma - Tror ikke jeg behøver at skrive mere ..
Ratatouille

og slutte "gamle" film og vise at de stadig ser godt ud, men lur mig når de gamle arkiver rigtig bliver støvet af kommer der til at være rigtig mange oplevelser her ...

Patton
Close Encounters of the Third Kind - Får mig til at tænke på 70MM udgaven
Blade Runner - Svært at se det kan gøres flottere
The Warriors: Ultimate Director's Cut - En af de 80'er film som står bedst i dag, selvom lyden ikke er den bedste
Bonnie & Clyde - Flot billede, som desværre heller ikke får lyden med

Hvor billeder næste altid kan renses til at se godt ud, er det straks værre med lyden på ældre titler, det er sjældent man kan gøre meget her med mindre det er taget fra et fx 4 eller 6 spors mix, men det er i grunden også okay for det giver jo også een følelsen af at have oplevet filmen som da den kom ud ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

Skriv ny kommentar: