#9 - Jo jo, men nu findes der jo også dem, der kan lide den dubbede version. Som #10 fx skriver - os der oprindeligt så den med dansk tale, og som er vant til det mere, end nogle af de andre valgmuligheder. Jeg er vokset op med Løvernes Konge på dansk - og jeg holder derfor meget af den på dansk. I øvrigt langt fra den værste dubbing man kan finde på markedet...
herrguth: vidste jeg egentlig godt - havde bare glemt det, da jeg skrev indlægget.
Jeg har fundet Løvernes Konge 1 til 325 incl. forsendelse :)
Men vil stadig meget gerne ha fingrene i Skønheden...
For mit vedkomne tog jeg nok bare for givet, at det jeg søger er med dansk tale - fordi jeg, som andre, er vokset op med filmene som barn - på dansk! ;)) Men det er jo en smagssag - heldigvis :)
Tjaeh. Jeg må ærligt indrømme, at jeg egentligt ikke voksede op med den, men det er nu ikke derfor, at jeg holder mig til den med engelsk tale.
Tag f. eks. "Tintin" TV-serien fra 1991-92; denne voksede jeg op med, udelukkende på dansk tale, men den i dag foretrækker jeg da klart den franske version. Den dubbede danske version er da også fin ift. de to original sprogede versioner, men derfor foretrækker jeg da stadig klart de(n) originale version(er).
#11 kasper0204 15 år siden
#12 danielskuf 15 år siden
#13 filmz-sparholt 15 år siden
Tak for tilbagemeldingerne so far...
herrguth: vidste jeg egentlig godt - havde bare glemt det, da jeg skrev indlægget.
Jeg har fundet Løvernes Konge 1 til 325 incl. forsendelse :)
Men vil stadig meget gerne ha fingrene i Skønheden...
For mit vedkomne tog jeg nok bare for givet, at det jeg søger er med dansk tale - fordi jeg, som andre, er vokset op med filmene som barn - på dansk! ;)) Men det er jo en smagssag - heldigvis :)
God mandag aften =o)
Sparholt
#14 Antlion 15 år siden
Tjaeh. Jeg må ærligt indrømme, at jeg egentligt ikke voksede op med den, men det er nu ikke derfor, at jeg holder mig til den med engelsk tale.
Tag f. eks. "Tintin" TV-serien fra 1991-92; denne voksede jeg op med, udelukkende på dansk tale, men den i dag foretrækker jeg da klart den franske version. Den dubbede danske version er da også fin ift. de to original sprogede versioner, men derfor foretrækker jeg da stadig klart de(n) originale version(er).
Men hver sin smag! :)
#15 HonoDelLoce 15 år siden
Tør man spørge hvor du fandt den Løvernes Konge henne ? :D
#16 kasper0204 15 år siden
Vil jeg også meget gerne vide :o)
#17 filmz-sparholt 15 år siden
#18 Bony 15 år siden