#8 - Jeg tror kun det er steder som f.eks. amazon, hvor man kan risikere at skulle betale moms, fordi de fleste andre ikke sælger nok til danske kunder til at være momspligtige. Men ved det ikke helt. Jeg har i hvert fald ikke betalt moms ved køb fra både yesasia og dvdfromkorea.
Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales told, moms og evt. punktafgift. Der skal således kun betales told, hvis hele forsendelsens værdi overstiger 22 EURO (ca. 165 kr.), men betales moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr. Fritagelsen gælder ikke for spiritus, vin, øl, parfume og toiletvand samt tobaksvarer, dvs. cigaretter, cigarer, cerutter, cigarillos og røgtobak.
#11 filmz-ataris 20 år siden
#8 - Jeg tror kun det er steder som f.eks. amazon, hvor man kan risikere at skulle betale moms, fordi de fleste andre ikke sælger nok til danske kunder til at være momspligtige. Men ved det ikke helt. Jeg har i hvert fald ikke betalt moms ved køb fra både yesasia og dvdfromkorea.
#10 - Har ikke lige kigget det igennem, men der ser ud til at stå noget om det her: http://global.yesasia.com/help/topic.aspx?topicId=...
#12 Scherlund 20 år siden
Kilde: told/skat
#13 filmz-ataris 20 år siden
Eller du har nok ret. I al fald skulle jeg mene at det er sikkert at bestille fra yesasia hvad angår told/moms.
#14 davenport 20 år siden
"Hvad har du i den septitank?"
"Øh, ik´ noget!"