Gravatar

#11 Alex- 8 år siden

Gangstalicious (10) skrev:
godt nok med nye stemmer, men også med original tale og uklippet.

Og så er det i øvrigt ret let at finde en torrent med disse udgivelser, rippet fra vhs og i et format, som man faktisk kan afspille, selvom man ikke har en video.


Ja den originale tale finde uklippet, på Japansk. Den 'originale' danske version er ikke eksisterende digitalt. En ny udgave udkom for en del år tilbage med et nyt dansk lydspor lagt oven på det japanske. Kvaliteten af denne når ikke den originale til sokkeholderne.
Hvis du dog kender et sted hvor den findes; do tell!! Tror omtrent der er et par hundrede i DK som gerne ville have fingrene i en god digital udgave af den første danske version.
Ikke engang gennem torrents kan man finde en god udgave. Min bror og jeg prøvede selv at rippe de gamle VHS'er for nogle år siden, men kvaliteten blev ikke noget at prale af.
Gravatar

#12 Gangstalicious 8 år siden

Scorpion (11) skrev:
Tror omtrent der er et par hundrede i DK som gerne ville have fingrene i en god digital udgave af den første danske version.


Hvis det er tilfældet, er det vel blot at finde en der har vhs-udgaverne i god kvalitet, finde en video og en enhed til at capture med. De to første kan man låne sig frem tid og en capture-enhed kan ikke koste meget mere end 3-500 kr.

Kan man ovenikøbet finde en gammel S-VHS video, kan man capture via S-Video, hvilket gerne skulle give et noget bedre resultat og der er masser af hjælp at hente online til den slags.

Og så har man noget, der ikke stille og roligt går i opløsning, ligesom videobånd gør.
Gravatar

#13 Alex- 8 år siden

Gangstalicious (12) skrev:
Hvis det er tilfældet, er det vel blot at finde en der har vhs-udgaverne i god kvalitet, finde en video og en enhed til at capture med. De to første kan man låne sig frem tid og en capture-enhed kan ikke koste meget mere end 3-500 kr.

Kan man ovenikøbet finde en gammel S-VHS video, kan man capture via S-Video, hvilket gerne skulle give et noget bedre resultat og der er masser af hjælp at hente online til den slags.

Og så har man noget, der ikke stille og roligt går i opløsning, ligesom videobånd gør.


De er ikke til at opdrive i lejeform, ikke noget jeg har været heldig med. Og vi har som sagt forsøgt at rippe VHS'erne som er i udemærket kvalitet, men der går altid lidt tabt under konverteringen til digitalt.
Den eneste måde dette kan løses, efter min optik, er at få fat i så mange VHS'er som muligt, rippe dem alle digitalt, således have en 'master' som man lapper med øvrige versioner, hvor vise klip er af bedre kvalitet.
Gravatar

#14 Gangstalicious 8 år siden




Scorpion (13) skrev:
De er ikke til at opdrive i lejeform, ikke noget jeg har været heldig med. Og vi har som sagt forsøgt at rippe VHS'erne som er i udemærket kvalitet, men der går altid lidt tabt under konverteringen til digitalt.
Den eneste måde dette kan løses, efter min optik, er at få fat i så mange VHS'er som muligt, rippe dem alle digitalt, således have en 'master' som man lapper med øvrige versioner, hvor vise klip er af bedre kvalitet.


Selvfølgelig ikke, der er jo ingen der lejer videofilm ud længere, men jeg skrev jo oss' "låne". :)

Der behøver ikke at gå alverden tabt, det er et spørgsmål om at have det rette udstyr, måske kan man alliere sig med folk der har adgang til professionelt eller semi-professionelt udstyr.

Prøv evt. at spørge her: http://originaltrilogy.com/forum/ - det er et forum for fan edits af diverse film, samt folk der restaurere film tilbage til sin originale stand. Jeg har bl.a. fundet Star Wars-filmene i HD-udgaver, der ikke har diverse nye klip med, samt Abekongen, der er blevet komplet genskabt af en fan, og med den danske tale af Povl Dissing, der blev vist på DR i sin tid.

Skriv ny kommentar: