• Ringenes herre: Kongen vender tilbage - 2004
    33%
  • Gladiator - 2001
    21%
  • American Beauty - 2000
    11%
  • The Departed - 2007
    9%
  • No Country for Old Men - 2008
    8%
  • Slumdog Millionaire - 2009
    5%
  • Million Dollar Baby - 2005
    4%
  • Et smukt sind - 2002
    4%
  • The Hurt Locker - 2010
    3%
  • Crash - 2006
    2%
  • Chicago - 2003
    0%

Stemmer i alt: 3211

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#81 filmz-jonasgr 13 år siden

Jeg vil sige at det er "No Country for Old Men" som er den bedste af filmene. Den er tilmed også fra det bedste filmår fra 00erne, nemlig 2007. For pokker der kom mange gode film det år.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#82 filmz-ab 13 år siden

Det tror jeg egentlig ikke han er. Han giver jo Eclipse mere end Departed, men når Eclipse er set et par gange, så bliver det endelige resultat 1/10 :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#83 Hr. Nielsen 13 år siden

Foeller (78) skrev:
gået over til latte siden

Myrepip (79) skrev:
tager jeg den dobbelte espresso
Findes der så også en 'espresso side'? Det er måske dem med hang til gamle Hollywood klassikere med Gene Kelly...Nej vent, de burde drikke americano?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#84 filmz-Myrepip 13 år siden

Scorsese er et fantastisk omvandrende leksikon udi filmhistorie, men desværre efterhånden også en slave heraf. Det kan formentlig have sin charme at se fortidens filmkonventioner bragt til live igen på det store lærred, men Scorseses sidste par film byder på melodrama grænsende til det karikerede både i eksekvering og opsætning og et knæfald for unødvendige plottwists.

Ingen tvivl skal herske om mandens formåen og potentiale, men hans nutidige filmkunst bærer præg af en instruktør, som ikke tror på sig selv mere og derfor skjuler fraværet af kvalitetsmæssigt indhold, under lag af cinematografiske kvaliteter.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#85 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg synes stadig, at noget af det ypperste Scorsese har præsteret er de ca. første 20 min. af Shutter Island... bare synd at resten falder fuldstændigt igennem.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#86 filmz-Myrepip 13 år siden

Thomas Nielsen (83) skrev:
Findes der så også en 'espresso side'? Det er måske dem med hang til gamle Hollywood klassikere med Gene Kelly...Nej vent, de burde drikke americano?

Hehe :) Jeg tror blot, at jeg vælger at se hele "drikke formularen" som den lette udvej i spydighedskataloget, når man reelt ikke vil anerkende modpartens (den smagsmæssige modsætning i filmregi) meninger, men gerne vil underminere dem, ved at kunne sætte dem i "bås". Det har altid været et yndet koncept at kunne kaste "et kort" i en debat, som derved på forunderlig vis, kunne fise ud igen. En slags filmdebatternes Reductio ad Hitlerum :)

#85 Jeg er helt enig i, at få kan sit håndværksmæssige kram som Scorsese og jeg var klart også "med" i historien til at begynde med.
Gravatar

#87 filmz-jonasgr 13 år siden

Jeg vil alligevel sige, at jeg glæder mig til at se det projekt han skal lave der hedder "The Irishman". Ikke mindst fordi at Robert De Niro skal spille hovedrollen. Jeg håber på at han kan genvinde noget af fordums styrke.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#88 Hr. Nielsen 13 år siden

#86 Tror jeg du har meget ret i....

Jeg havde det på samme måde med Shutter Island, den starter ganske godt, men for mit vedkommmende faldt brikkerne så hurtigt plads, at al spænding fes ud og selv om den var teknisk flot, så kedede jeg mig i længere perioder.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#89 filmz-Myrepip 13 år siden

#87 Det lyder som et spændende projekt, men mafia, De Niro, Pacino, Pesci og Scorsese bag kameraet KAN også ende op med at blive skabeloner over deres allerede velkendte karakterer, som Nicholson der spillede Nicholson i Departed, men jeg håber da så sandelig, at han kan presse citronen for noget nyt.

#88 Damn, den er svær at quote :)
Gravatar

#90 filmz-ab 13 år siden

En filmsnob er til latte, og en fanboy er til....Cola? :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: