• Psycho
    31%
  • Jeg kender ikke hans film
    21%
  • Fuglene (The Birds)
    16%
  • Menneskejagt (North by Northwest)
    11%
  • En kvinde skygges (Vertigo)
    8%
  • Skjulte øjne (Rear Window)
    7%
  • Farligt møde (Strangers on a Train)
    2%
  • Anden film
    1%
  • Rebecca
    1%
  • Rebet (Rope)
    1%
  • De 39 trin (The 39 Steps)
    1%
  • Berygtet (Notorious)
    1%
  • Fang tyven (To Catch a Thief)
    0%
  • I tvivlens skygge (Shadow of a Doubt)
    0%

Stemmer i alt: 2007

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Yellow-TV 11 år siden

Jeg har set North by Northwest for et par dage siden, det er den første Hitchcock film, jeg har set, og den er sandelig en mesterværk. Jeg så Strangers on a Train igår, som var ligeså meget et mesterværk. Dette var et svært valg, men jeg valgte Strangers on a Train, ikke fordi den var bedre, men var mere realistisk på sin helt egen ''Hitchcockiansk'' måde. Den havde ikke nogen gode og onde, men istedet god-ond, da der ikke findes en god person og en ond person i dette verden, den fortæller også ikke snakke med fremmede. Jeg må både give North by Northwest og Stranger on a Train 6/6. Hitchcock var og stadig er fantastisk. Efter jeg har set en film, jeg er igang med at se nu, tror jeg at jeg skal se The Wrong Man eller Dial M for Murder.

Det er jo ligesom at skulle vælge imellem sine børn umuligt.
Det var også derfor jeg forslog afstemningen. Det er ganske umuligt.
Gravatar

#12 TP-DK 11 år siden

Af de Hitchcock film jeg har set:

Psycho
North By Northwest
Rear Window
Rope
Vertigo
The Trouble with Harry

falder min stemme på Psycho, den film bliver jeg aldrig træt af at se.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#13 Thomsen 11 år siden

Jeg havde en periode, hvor jeg var ret vild med Hitchcock og fik set stort set alt, hvad der var tilgængeligt.

I dag er PSYCHO nok min favorit, men horrorgenren er jo nok også min yndlingsgenre i øjeblikket. Jeg er ikke sikker på, at go'e gamle Hitch ville have syntes, at den var særlig repræsentativ for ham. Men jeg er ret vild med dens frække stilbrud (det første skyllende toilet i filmhistorie og snyderiet med hvem, der er hovedperson).

VERTIGO har jeg aldrig været særligt pjattet med. Men jeg holder meget af REAR WINDOW, THE BIRDS og ROPE.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#14 Slettet Bruger [633055627] 11 år siden

Rear Window!
Gravatar

#15 BN 11 år siden

davenport (9) skrev:
Har kun set Fuglene og en med en mand i kørestol, der sidder med en kikkert. Jeg synes ikke nogle af dem har en rigtig handling. Det er muligvis mig der ikke fatter gamle film, men der er en tendens til at film fra før 70erne, har svært ved at fange mig.

Dér har jeg det sommetider lige omvendt: Mange ældre film, især Hitchcocks bedste, besidder en magi og stemning, som mange nyere film slet ikke kommer i nærheden af (selvfølgelig dog ikke nogen af de nyere film på min top 200).

At Hitchcocks film ikke skulle have en rigtig handling, er en ret .... æhm ..... surrealistisk udtalelse. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#16 BN 11 år siden

Mine ti største Hitchcock-favoritter er:

North by Northwest
The Birds
Notorious
Rear Window
Psycho
Frenzy
Vertigo
Strangers on a Train
Vertigo
Rope

Hvis jeg skal udpege den bedste af dem (og det skal man jo indimellem, enten i afstemninger eller i toplister, hehe), så bliver det:

North by Northwest aka Menneskejagt
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#17 MystiskeMox 11 år siden

Vertigo endte med at få krydset, men flere andre kunne også have endt med det.
I øvrigt er krimi-lystspillet "Fang Tyven", som foreløbig har 0%, en fremragende film.
Gravatar

#18 davenport 11 år siden

Jamen, jeg husker bare, at da jeg så Fuglene, sad jeg med sådan en "var-det-det??" følelse. Så vidt jeg husker slutter den bare lige pludselig. Og det er ret irriterende, for jeg lider af ornitofobi, og får altid spørgsmålet "nååå, [indsæt bondeaccent] har du så aldrig set fuglene?"
Synes sgu scenen i Dark Half er værre!!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#19 Mr. Chriss 11 år siden

Hvordan kan 18% ikke kende hans film?
Gravatar

#20 Ispep 11 år siden

Også en temmelig overvurderet film Birds.

Skriv ny kommentar: