• Moulin Rouge!
    31%
  • Jeg bryder mig ikke om hans film
    23%
  • Hvem er Baz Luhrmann?
    22%
  • Romeo + Juliet
    14%
  • Strictly Ballroom
    5%
  • Australia
    4%

Stemmer i alt: 1352

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Benway 15 år siden

#10 Godt du er enig så. ;)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#12 Highland Park 15 år siden

#6: Sådan havde jeg det også, så stemmen falder på den. :)
Moulder666 har helt ret. Der hersker en uimodståeligt sindssyg stemning i den film.
Desuden minder Richard Roxburgh mig lidt om Gary Oldman (hvilket bestemt ikke er negativt ment).
Det er også den eneste Luhrmann-film, der for alvor siger mig noget.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#13 Tylerdurden 15 år siden

ROMEO+JULIET!!!!!

Jeg har en fornemmelse af at det ikke er mange her der har set den, siden Moulin Rouge! ligger nr. 1.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#14 rauhe 15 år siden

Moulin Rouge, klart! Er sindsygt godt koreograferet (? - mener ihvertfald det er det det hedder). Jeg fatter ikke at de kan få alt sangen til at hænge sammen med dansene! Imponerende......

Gravatar

#15 elwood 15 år siden

Ahh det er nu intet i forhold til Musicalens Gyldne år, der ku de satme finde ud af det også.

Men ja Moulin Rouge er bestemt også flot.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16 BN 15 år siden

Strictly Ballroom

Langtfra noget mesterværk, men en meget charmerende, lille "skæv" dansefilm med god humor og god musik.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#17 Corgan 15 år siden

Hvordan kan så mange stemme "Hvem er Baz Luhrmann?" når de andre svarmuligheder fortæller hvilke film han har lavet?! Hvis man ikke kan gætte sig frem til at han er instruktøren på de film, har man ikke lov til at se film.... ever... :-)
Gravatar

#18 moulder666 15 år siden

Hvordan kan så mange stemme "Hvem er Baz Luhrmann?" når de andre svarmuligheder fortæller hvilke film han har lavet?! Hvis man ikke kan gætte sig frem til at han er instruktøren på de film, har man ikke lov til at se film.... ever... :-)

Det var et trickspørgsmål....ikke?
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#19 enfilmnørd 15 år siden

Det bliver "Moulin Rouge" for mit vedkomne, en rigtig god film.
"Romeo + Juliet", og "Strictly Ballroom" er også okay, men "Moulin Rouge" er bedre

Australia har jeg stadig tilgode...
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#20 Bony 15 år siden

"Moulin Rouge!" er intet mindre end en fantastisk film! Første gang jeg så den var jeg fuldstændig solgt. Min stemme faldt derfor på den, som den bedste Luhrmann. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: