• Bjergkøbing Grandprix
    17%
  • Drive
    13%
  • The Fast and the Furious
    9%
  • Ud at køre med de skøre
    5%
  • Rush
    5%
  • Fast & Furious 6
    5%
  • The Transporter
    5%
  • Ronin
    4%
  • Taxi (1998)
    4%
  • Speed
    4%
  • Fast Five
    4%
  • Biler
    3%
  • Bullitt
    3%
  • Anden film
    3%
  • Jeg kan ikke lide bilfilm
    3%
  • Death Proof
    3%
  • Senna
    2%
  • Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby
    2%
  • Days of Thunder
    2%
  • Duel
    2%
  • Vilde Rolf
    1%
  • 2 Fast 2 Furious
    1%

Stemmer i alt: 1812

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 moulder666 10 år siden

Ok, en del af de film er da vist bare med for at gøre listen længere...Wreck-it-Ralph? Speed? Personligt ligger jeg nok et sted mellem enten Taxi eller Bourne...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#22 BN 10 år siden

Ispep (20) skrev:
Det er også isoleret set vi dømmer?

Med "isoleret betragtet" mente jeg bare, at biljagten i "Bullitt" fungerer optimalt i sin egen film. Eksempelvis biljagten fra "The Bourne Supremacy" ville slet ikke passe ind dér, med sin form og sin voldsomhed. Jeg foretrækker "Supremacy"-biljagten, men nyder sandelig også at se Steve McQueen drøne derudad. ;-)
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#23 Ispep 10 år siden

Jeg synes den biljagt fungerer, ikke blot i sin egen film, men som et godt eksempel på godt udført arbejde. Der er masser af biljagter som har en tilsvarende form som i Bullitt, men fungerer knap så godt.
Gravatar

#24 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

BN (19) skrev:
Biljagten i "Bullitt" finder jeg til sammenligning ret tam. Isoleret betragtet er den dog rigtig god.

den er tam, men isoleret set god? - that does not compute...
Doctor Last Warning
Gravatar

#25 BN 10 år siden

DocDoom (24) skrev:
den er tam, men isoleret set god? - that does not compute...

Kun i sammenligning. Det, der passer til den ene film og fungerer i heri, passer ikke nødvendigvis til den anden film.

Jeg foretrækker "Supremacy"-biljagten, fordi den EFTER MIN MENING har den beskidte realisme og den følelse af kaos, som jeg foretrækker. "Bullitt"-biljagten finder jeg "tam" i forhold til, men med sin ro og elegance passer den jo til "Bullitt"-filmen, som netop er en elegant og relativt rolig krimi.

http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#26 elwood 10 år siden

moulder666 (21) skrev:
Speed?

Hvis man gad og læse det jeg skrev :) så er Speed åbenbart også en titel som Vanishing Point fra 1971 har haft, den originale titel er dog Vanishing Point, og det er, hvertfald en bil film.

Men jeg ved ikke om de vitterligt har tænkt på Speed Bus filmen, eller om de har brugt den sjældent benyttede tittel til Vanishing Point.

Btw. Grand Thef Auto med Ron Howard er da også en bil film.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#27 MadMartigan 10 år siden

Bjergkøbing Grandprix..

Er den af alle filmene jeg har set flest gange, og også den bedste, så den fik naturligvis min stemme.
I'm your huckleberry...
Gravatar

#28 TheChris 10 år siden

Drive har godt nok ikke særlig meget og gøre med biler, hvilket er ret sjovt eftersom der var en skuffet mor som sagsøgte produktionsselskabet fordi hun troede det var en bil-film. Trods for dette er det en af mine favoritter. Det er som sagt ikke en bil-film så jeg tror min stemme går til Ronin.
The Dude: Fuck sympathy! I don't need your fuckin' sympathy, man, I need my fucking johnson!
Donny: What do you need that for, Dude?
Gravatar

#29 moulder666 10 år siden

elwood (26) skrev:
Hvis man gad og læse det jeg skrev :) så er Speed åbenbart også en titel som Vanishing Point fra 1971 har haft, den originale titel er dog Vanishing Point, og det er, hvertfald en bil film.

Men jeg ved ikke om de vitterligt har tænkt på Speed Bus filmen, eller om de har brugt den sjældent benyttede tittel til Vanishing Point.

Ah - nej, det gad jeg tydeligvis ikke! ;-)

Men 95% af alle vil da tænke på "busfilmen", når man nævner Speed - så hvis det ER Vanishing Point de mener, er de da helt ude i hampen.

Men taget i betragtning, at Wreck-It-Ralph også har en plads på listen, er jeg tilbøjelig til at mene, at det er "busfilmen" der tales om, og at deres definition på en bilfilm bare er "lidt" bred. :-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#30 Kyllingebenet 10 år siden

Ronin... fede biljagter, fede skuespillere og generelt bare en rigtig fed film.
Mental striptease..

Skriv ny kommentar: