-
Bjergkøbing Grandprix17%
-
Drive13%
-
The Fast and the Furious9%
-
Ud at køre med de skøre5%
-
Rush5%
-
Fast & Furious 65%
-
The Transporter5%
-
Ronin4%
-
Taxi (1998)4%
-
Speed4%
-
Fast Five4%
-
Biler3%
-
Bullitt3%
-
Anden film3%
-
Jeg kan ikke lide bilfilm3%
-
Death Proof3%
-
Senna2%
-
Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby2%
-
Days of Thunder2%
-
Duel2%
-
Vilde Rolf1%
-
2 Fast 2 Furious1%
Stemmer i alt: 1812
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 moulder666 10 år siden
#22 BN 10 år siden
Med "isoleret betragtet" mente jeg bare, at biljagten i "Bullitt" fungerer optimalt i sin egen film. Eksempelvis biljagten fra "The Bourne Supremacy" ville slet ikke passe ind dér, med sin form og sin voldsomhed. Jeg foretrækker "Supremacy"-biljagten, men nyder sandelig også at se Steve McQueen drøne derudad. ;-)
#23 Ispep 10 år siden
Jeg synes den biljagt fungerer, ikke blot i sin egen film, men som et godt eksempel på godt udført arbejde. Der er masser af biljagter som har en tilsvarende form som i Bullitt, men fungerer knap så godt.
#24 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
den er tam, men isoleret set god? - that does not compute...
#25 BN 10 år siden
Kun i sammenligning. Det, der passer til den ene film og fungerer i heri, passer ikke nødvendigvis til den anden film.
Jeg foretrækker "Supremacy"-biljagten, fordi den EFTER MIN MENING har den beskidte realisme og den følelse af kaos, som jeg foretrækker. "Bullitt"-biljagten finder jeg "tam" i forhold til, men med sin ro og elegance passer den jo til "Bullitt"-filmen, som netop er en elegant og relativt rolig krimi.
#26 elwood 10 år siden
Hvis man gad og læse det jeg skrev :) så er Speed åbenbart også en titel som Vanishing Point fra 1971 har haft, den originale titel er dog Vanishing Point, og det er, hvertfald en bil film.
Men jeg ved ikke om de vitterligt har tænkt på Speed Bus filmen, eller om de har brugt den sjældent benyttede tittel til Vanishing Point.
Btw. Grand Thef Auto med Ron Howard er da også en bil film.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#27 MadMartigan 10 år siden
Er den af alle filmene jeg har set flest gange, og også den bedste, så den fik naturligvis min stemme.
#28 TheChris 10 år siden
Donny: What do you need that for, Dude?
#29 moulder666 10 år siden
Ah - nej, det gad jeg tydeligvis ikke! ;-)
Men 95% af alle vil da tænke på "busfilmen", når man nævner Speed - så hvis det ER Vanishing Point de mener, er de da helt ude i hampen.
Men taget i betragtning, at Wreck-It-Ralph også har en plads på listen, er jeg tilbøjelig til at mene, at det er "busfilmen" der tales om, og at deres definition på en bilfilm bare er "lidt" bred. :-)
#30 Kyllingebenet 10 år siden