• Nissebanden
    22%
  • Alletiders Jul (Pyrus)
    21%
  • Jul på slottet
    14%
  • Jullerup Færgeby
    11%
  • Bamses julerejse
    9%
  • Jul i Gammelby
    6%
  • Anden børne-julekalender
    6%
  • Jesus & Josefine
    3%
  • Vinterbyøster
    2%
  • Mikkel og guldkortet
    2%
  • Absalons hemmelighed
    2%
  • Jul i Valhal
    1%
  • Nissernes ø
    1%

Stemmer i alt: 1303

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Winniepooh 15 år siden

stemte Absalons hemmelig, en virkelig spændende historie, ellers banker mit lille prinsessehjerte for jul på slottet.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#22 nerdalmighty 15 år siden

Skibet i skilteskoven mangler helt sikkert. Jeg har netop købt den, da jeg til min store overraskelse så at den var udkommet på dvd. Glæder mig at se den den igen.

Linie 3, Otto Brandenburg og Tommy Kenter. Det holder altså stadig 100% :D

Kan huske at jeg var helt betaget af Amalie Ihle Alstrup. Så meget som man nu kan være som 5-årig ;)

Forstår dog ikke hvorfor netop den, af alle de gamle tv-julekalendere, aldrig er blevet genudsendt. Det må der oprettes en Facebook gruppe med krav om.
Bøgerne.dk - Danske boganmeldelser på nettet
Gravatar

#23 keitel 15 år siden

Bedste Kult kalender: Poul og Nulle i hullet
Bedste kalender: Vinterby Øster
Gravatar

#24 Spanner 15 år siden

Poul og Nulle FTW
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#25 Vampiress 15 år siden

Nissebanden i Grønland er helt klart den bedste julekalender for børn!
Gravatar

#26 Slettet Bruger [1855360787] 15 år siden

Helt sikkert Nissebanden i Grønland!
Gravatar

#27 fatcat 15 år siden

Nu hed julekalenderen fra 1980 ikke "Poul og Nulle i hullet", men derimod "Jul og grønne skove" - en udbredt misforståelse.

Men den var set i bakspejlet supercool. Desværre kan den aldrig blive genudsendt. DR har vist kun gemt ca. 10-12 af afsnittene - det var før den tid hvor alt blev gemt.

Men jeg hælder nu mest til Vinterbyøster...
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#28 tiany 15 år siden

Jeg mener det er noget med at "Jul og grønne skove" er blevet slettet - fordi DR valgte at optage ovenpå båndet - Det var den gang DR ingen penge havde og man genbrugte båndene.

Nu er jeg for ung til at huske den, men min mor taler altid om at det var den mest underlige julekalender hun nogensinde har set, især fordi den slet ikke handler om jul.
Valar morghulis
Gravatar

#29 filmz-Bruce 15 år siden

En Verden i Krig! 26 afsnit og man slutter af med 3 stks. den 24. Det uhyrlige er, at med det lave pund, kan den erhverves for 280,-
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#30 Highland Park 15 år siden

#27: Det er også rigtigt, tak for rettelsen. :)
En misforståelse vil jeg nu ikke kalde det, snarere end forglemmelse eftersom "Poul og Nulle i hullet" jo er det, det blev kaldt i folkemunde.

#28: Det har jeg også hørt. Men der går faktisk rygter om lidt af hvert. Det er sgu aldrig til at vide med DR. ;)

#29: Lader du din datter se den serie?! :D
Så vidt jeg ved, er der ingen julemand med, men skæggede fætre er der til gengæld nok af...
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: