-
"Vestens hårde halse - Once upon a Time in the West"47%
-
"En mand ser rødt"19%
-
Anden film9%
-
"Den store flugt"8%
-
"Menneskejægeren"5%
-
"Murphy's Law"5%
-
"Hard Times - Streetfighter"3%
-
"Telefon"2%
-
"Fort Humbolt"1%
-
"Den brutale by"0%
Stemmer i alt: 772
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 dyg 17 år siden
#12 filmz-jonasgr 17 år siden
'Cause I'm evil"
#13 MikkelHJ 17 år siden
Jeg kan slet ikke forstå, at den ikke er med på listen. Det er en af de bedste krigsfilm nogensinde.
#14 Captain Vallo 17 år siden
Enig, men min stemme var stadigvæk gået til Der Var Engang i Vesten.
Endnu engang bliver jeg nødt til igen at fortælle om dengang, hvor jeg mødte Mr. Bronson ...
Jeg kan osse bare holde min kæft.
Hehe.
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#15 Collateral 17 år siden
#16 moulder666 17 år siden
#17 fatcat 17 år siden
#18 filmz-Is 17 år siden
#19 NightHawk 17 år siden
Den klassiske vigilante perle Death Wish/En Mand Ser Rødt får en solid andenplads. Bronson brænder virkelig igennem lærredet her og selv om hans payback er på moralsk slingrekurs, har man alligevel ingen sympati med de scumbags han rydder af vejen. En morsom detalje er det at se Jeff Goldblum i sin første rolle som en af volgtægstmændende.
3. The Mechanic/Menneskejægeren
4. Violent City/Den Brutale By
5. The Great Escape
6. The Dirty Dozen
7. Murphy's Law
8. Telefon
9. Hard Times
10. Fort Humbolt
Bronson er det ultimative stoneface og er set på et skuespilsteknisk plan klart ikke manden, der har opfundet den dybe tallerken og som derfor aldrig har ku' sprede sig ud i særlig mange andre genrer, borset fra dem hvor machomanden dominerer billedet. Dvs, krigsfilm, western og de hårdkogte krimier ofte med revenge temaet i front.
Men den type rolle kan han til gengæld også udfylde med stor pondus grundet sit ubrydelige panser og no nonsense attitude. Man ku' vel med rette betegne ham som hans generations Steven Seagal. Heldet for Bronson, og det der betyder at han for evigt vil stå som et ikon i filmhistorien, er at han modsat fx Steven Seagal har forstået at vælge sine film/instruktører med langt bedre overblik.
# 13 -
Ja jeg går næsten ud fra, at det er min poll der er kommet op og så skal jeg da selvfølgelig beklage, at Det Beskidte Dusin ikke kom med. Havde selvfølgelig tænkt på den, men glemte ganske enkelt at skrive den på listen, inden jeg sendte den ind. Sorry. :)