• The Dark Knight
    48%
  • Inception
    24%
  • Memento
    14%
  • The Prestige
    7%
  • Batman Begins
    6%
  • Insomnia
    1%
  • Following
    0%

Stemmer i alt: 2553

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Kruse 13 år siden

#7: Jeg forstår så ikke din begejstring for Memento. Jeg synes stadig ganske godt om den, men holder ikke ligeså godt ved gensyn som The Prestige efter min mening. Men jeg kan jo regne ud at du har en anden holdning ;)

EDIT: I øvrigt så handler det ikke om forudsigelighed eller ej. The Prestige er et sublimt håndværk, med en fremragende fortalt historie og glimrende skuespil.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#12 filmz-T-bird 13 år siden

Jeg har kun set hans Batman film og Inception.
Batman Begins var en fremragende film, der endelig tog Batmans karakter alvorligt 9/10
The Dark Knight var en af de bedste og mest spændende film, jeg nogensinde har set. 10/10
Inception var også fantastisk. 10/10
Gravatar

#13 Hr. Nielsen 13 år siden

1. TDK 10/10
2. Inception 10/10
3. The Prestige 9-10/10
4. Batman Begins 9/10
5. Insomnia 8/10
6. Memento 8/10

Har ikke set Following (da jeg aldrig modtog den fra den kammerat der havde lovet at sende den til mig....You know who you are;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#14 filmz-loke76 13 år siden

Har ikke set Inception endnu så jeg valgte memento. Batmand filmene er imo meget middelmådige og reddes hovedsagligt af Ledger i 2´eren
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#15 filmz-T-bird 13 år siden

Med at BB tog Batman alvorligt, mener jeg ikke noget ondt om Burtons film. Jeg synes bare ikke, at han havde nok screentime hos Burton.
Gravatar

#16 Åkepool 13 år siden

Umiddelbart "Memento", men det er et pænt stykke tid siden, at jeg har set den. Har BD'en liggende og ser den igen, inden for en nær fremtid.

"The Prestige" fandt jeg temmelig overvurderet, men den skal måske også ha' en chance til.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#17 moulder666 13 år siden

Jeg forstår så ikke din begejstring for Memento. Jeg synes stadig ganske godt om den, men holder ikke ligeså godt ved gensyn som The Prestige efter min mening. Men jeg kan jo regne ud at du har en anden holdning ;)


Hehe - det er skarp regnet ud! ;-)

Jeg kan egentlig sagtens følge din tankegang - en stor del af det fede ved Memento er jo fortællestilen og "twistet" til sidst - og når først man kender det, er der jo en stor del der ryger. Men i mine øjne er fortællingen bare så gennemført, at jeg kan gense den ofte og stadig hygge mig med det! :-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#18 BN 13 år siden

a@babo (10) skrev:
#3

Øv, kan du ikke lide Memento?


Nej. Den kedede mig. Jeg synes, det er en irriterende tynd historie, og at STILEN (at historien fortælles baglæns) fylder mere end HISTORIEN. For mig virker filmen derfor mest af alt som en ren stiløvelse. Jeg fandt ikke historien spændende, så det havde heller ikke gjort nogen forskel, at den var blevet fortalt forlæns. (En sådan udgave ligger i øvrigt på Youtube.)

Men jeg har kun set filmen én gang - eller to gange, hvis vi tæller Youtube-udgaven med. Så måske skulle jeg give den en chance til. Det kan være, at jeg anden/tredje gang bedre kan abstrahere fra fortællestilen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#19 tiany 13 år siden

1. Batman Begins
2. Inception
3. The Prestige
4. Memento
5. The Dark Knight

Har kun set halvdelen af Insomnia og Following har jeg ikke set
Valar morghulis
Gravatar

#20 Kruse 13 år siden

#17: Det er nu ikke så meget det at man kender "twistet" som gør at jeg ikke synes at den holder ligeså godt ved gensyn. Jeg kan ikke helt forklare det, men jeg finder bare ikke historien helt ligeså interessant ved gensyn. Men jeg vil nu stadig give filmen 5/6.

moulder666 (17) skrev:
Men i mine øjne er fortællingen bare så gennemført, at jeg kan gense den ofte og stadig hygge mig med det! :-)


Præcis om jeg har det med The Prestige :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: