• Eastern Promises
    25%
  • Fluen
    22%
  • A History of Violence
    21%
  • Jeg kender ikke hans film
    16%
  • Crash (1996)
    5%
  • The Dead Zone
    2%
  • Videodrome
    2%
  • eXistenZ
    2%
  • Nøgen frokost
    2%
  • Blodbrødre
    1%
  • Scanners
    1%
  • Spider
    1%
  • Anden film
    1%
  • The Brood
    0%

Stemmer i alt: 1996

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Therien 12 år siden

Fluen - et mesterværk!
Gravatar

#32 Babo84 12 år siden

Vi er næsten enige, også om bundplaceringen :) Ingen af hans film får dog en 10'er, men tæt på var en enkelt.
Gravatar

#33 Thomsen 12 år siden

JokerzReality (30) skrev:
Jeg har stemt på eXistenZ, da jeg syntes den fortjener en plads højere oppe på listen. Forstår ikke "hadet" til den.

Jeg var heller ikke helt vild med den, den første gang jeg så den. Jeg tror, det havde noget med æstetikken at gøre - den så simpelthen så falsk og billig ud. Det var først senere, det slog mig, at den jo ret godt efterligner, hvordan æstetikken var i computerspil på det tidspunkt. Det er med til at understøtte idéen om, at det hele foregår inde i et spil.

I dag synes jeg, at den er fremragende.

Jeg kan dog stadigvæk bedre lide Videodrome og Naked Lunch.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#34 Åkepool 12 år siden

The Dead zone.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#35 NightHawk 12 år siden

Min yndlingsfilm af Cronenberg er Existenz, hvilket jeg skrev følgende om, da jeg anmeldte filmen for et par år siden :

Vi bliver i sci-fi miljøet, ligeledes med en film fra en canadisk instruktør, og denne gang er det i skikkelse af legendariske David Cronenbergs underspillede og bizarre modstykke til Warchowski brødrenes pompøse reality vs. virtual reality i den svulstige uptempo ”The Matrix”, som begge er interessante værker indenfor genren. Mit hjerte ligger dog mest hos David Cronenbergs film der igen, (ligesom det også var tilfældet med ”Videodrome”, ”The Fly” og ”Naked Lunch”), drager nytte af hans store fascination for blandingen af det organiske og det maskinelle. Dette ses bedst illustreret i Existenz’s levende game pods og det opfindsomme våben lavet af knogler, med tænder som kugler.

I et ligeledes komplekst plot bliver Ted Pikol, (Jude Law), under et seminar for Antenna Resarch nyeste spil, viklet ind i et større komplot, da opfinderen/programmøren Allegra Geller, (Jennifer Jason Leigh), bliver udsat for et attentat. Sammen ender de med at flygte ind i spillet i håb om at finde løsningen på konspirationen bag, hvor både det konkurrerende firma, en oprørsgruppe, samt folk inde for egne rækker er mistænkte. Under missionen begynder Pikol langsomt at miste orienteringen og bliver i tvivl om hans handlinger er hans egne, eller om det i virkeligheden er spillet der styrer ham.

Cronenberg har med ”Existenz” lavet en medrivende og intelligent film med et dybt fascinerende univers, som alle burde give en chance og få set. Ud over de to allerede nævnte skuespillere nydes der desuden godt af Willem Dafoe, Ian Holm, og Sarah Polley i mindre roller.

Og ellers ser listen således ud :

2. Crash
3. Naked Lunch
4. The Fly
5. The Dead Zone
6. Eastern Promises
7. A History of Violence
8. Spider
9. Videodrome
10. Scanners
11. Fast Company

Resten af David Cronenbergs film har jeg ikke set.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#36 Slettet Bruger [2212340091] 12 år siden

Jeg er nu også glad for "eXistenZ", så det er ikke et universelt had. :)
Gravatar

#37 Hr. Nielsen 12 år siden

utyske (36) skrev:
Jeg er nu også glad for "eXistenZ", så det er ikke et universelt had.
Også her, selv om jeg ikke tæller den blandt hans bedste, så var den bestemt ikke dårlig.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#38 misuma 12 år siden

Jeg synes det er ærgerligt at film som Rabid ikke er med, den kunne ses som datidens svar på 28 Days Later.

...og hvor bliver They Came From Within/Shivers af?

De fortjener ihvertfald et kig hvis man er interesseret i Cronenbergs udvikling Ü
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#39 Hr. Nielsen 12 år siden

Jeg har set følgende af hans film:

The Brood - 8/10

Scanners - For mange år siden til at bedømme den.

Videodrome - 8/10

The Dead Zone - For mange år siden til at bedømme den.

The Fly - 8/10

Naked Lunch - 7/10

eXistenZ - 6/10

A History of Violence - 9/10

Eastern Promises - 8/10
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#40 Lord Beef Jerky 12 år siden

Jeg stemte Naked Lunch... men The Fly, Crash eller Videodrome kunne ligeså godt have fået stemmen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: