• Fight Club
    44%
  • Se7en
    35%
  • Alien³
    5%
  • Zodiac
    3%
  • The Game
    3%
  • The Social Network
    3%
  • Benjamin Buttons forunderlige liv
    3%
  • Jeg kan ikke lide David Fincher
    3%
  • Panic Room
    1%

Stemmer i alt: 3032

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 HonoDelLoce 14 år siden

Ja tak, det er jeg fint med på - det er jo alt det jeg skriver..

MEN!

John Doe dræber synderne (eller - ret beset dræber han dem jo ikke, men tvinger dem ud i døden) - men David, som jo er den sidste synder (med vrede som sin synd) hverken dør eller tvinges ud i en situation hvor døden er eneste løsning.. Jo jo, at miste sin kone (og barn) er jævnt u-fedt, men næppe noget, man dør af (selvom man kan have lyst til det)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#62 MouseMickey 14 år siden

John Doe: Remember that, Detective, every time you look in the mirror...at that face of yours, for the rest of your life. Or, I should say, for the rest of what life I've allowed you to have.

Så jeg mener ikke at John Doe har regnet med at David ville begå selvmord. Men han har jo taget alt fra ham og hans liv er intet værd mere. John Doe har jo faktisk straffet ham ved at tage konen inden David reelt har syndet.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#63 Highland Park 14 år siden

#56: Det er såmænd ikke noget, man skal vente særligt længe på. ;)

Mht "Seven" så
er jeg ret enig med honodelloce. Hidtil har John Doe straffet syndere, men her begår han selv en synd - ved at dræbe hustruen som vel at mærke ikke har syndet - for derved at straffe Mills, før han synder. Doe ændrer altså på sin metode (vender den nærmest på hovedet) for derved at sikre sit eftermæle. Det er en fed slutning, men jeg synes alligevel, at det er en noget fjollet lappeløsning, Andrew Kevin Walker har benyttet sig af for at nå til dette denouement. Det er en markant afvigelse fra de tidligere udstukne spilleregler. Doe begår en synd, som han først bliver straffet for, når Mills har begået sin. Synd avler synd.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#64 filmz-ab 14 år siden

Ja, John Doe dræber synderne. Men det er jo ikke meningen at David skal dø. David skal leve, og huskes for hans synd - da han vælger at skyde John Doe. Det er jo netop planen. David får næsten den mest grumme skæbne, og den indre død kan vel være pinefuld. David tvinges jo ud i en situation, hvor han ender med at dræbe. Doe's plan er blot lidt anderledes end de første 5 mord, men det er jo netop hele pointen og grunden til, hvorfor David blev en del af det overordnede plan.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#65 dslacker 14 år siden

Derudover kan man argumentere for, at det ret sandsynligt, at David dør både på det psykologiske plan, men også rent fysisk, da han sikkert får en dom for overlagt mord, hvilket i mange stater i USA vil føre til en dødsdom - det er i den forbindelse ret ligegyldigt, hvor meget han er blevet provokeret, da han som politimand burde vide bedre... Det er jo ren selvtægt og ikke selvforsvar.
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#66 BN 14 år siden

#65:

Eftersom det amerikanske politi traditionelt (og især på film) ser enormt strengt på forbrydelser rettet mod politimænd og deres familie, er det meget urealistisk at tro, at David Mills vil blive straffet så hårdt som du dér nævner. Man vil snarere vise forståelse for, at drabet er begået i affekt, ja, under det hårdeste følelsesmæssige pres, et menneske overhovedet kan udsættes for. Fra at være en sag, han kan tackle på professionel vis, bliver sagen på blot et øjeblik dybt personlig for ham på den mest psykisk og følelsesmæssigt belastende måde, og i løbet af få øjeblikke skal han forholde sig til, at hans kone var gravid og at han uden at vide har skullet være far, men at både kone og barn nu er død, og at konens hoved ligger i papkassen. ETHVERT retssystem vil tage hensyn til hovr umenneskeligt hårdt dette må have været for ham i de øjeblikke der går, før han trykker på aftrækkeren.

Pointen er ikke så meget, at David Mills modtager en straf, men snarere at han er præget for livet af denne forfærdelige oplevelse, og at han nok ikke længere er egnet til jobbet.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#67 Lord Beef Jerky 14 år siden

Heh... Alien3 på en 3. plads, den havde jeg sgu ikke lige set komme.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#68 Riqon 14 år siden

#67 -

O__O

Nogen må have hacket filmz og manipuleret med tallene!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#69 filmz-ab 14 år siden

Der er ihvertfald tale om en af de mest lede, opfindsomme og chokerende slutninger set på film. Pitt's skuespil til sidst gør ondt at se på..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#70 OtteBitUlven 14 år siden

Fight Club
Benjamin Button
Se7en
The Social Network
Alien 3
Zodiac
The Game
Panic Room

Skriv ny kommentar: