• "Die Hard - Mega Hard"
    28%
  • "Die Hard 4.0"
    24%
  • Der findes kun én "Die Hard"
    24%
  • "Die Hard 2: Die Harder"
    20%
  • Jeg bryder mig ikke om "Die Hard"!
    4%

Stemmer i alt: 1124

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 mvejen 17 år siden

Jeg hælder nu mere til 2'eren som fortsættelse dog er jeg enig i at ingen af dem kommer op på samme niveau som 1'eren..... Men hvordan kan 3'eren ligge først i poll'en...Jeg synes klart det er den dårligste af fortsættelserne
Gravatar

#12 Æsop9000 17 år siden

4eren bragte kun det man forventede af filmen, så den synes jeg ikke var den bedste.

2eren fremstillede "the bad guys" lidt for sterio-type.

3eren derimod synes jeg er den bedste. Da den er mere overraskende og, ifølge min egen mening, meget bedre end de 2 andre fortsættelser.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#13 Hal60 17 år siden

Der findes kun én Die Hard...
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#14 NightHawk 17 år siden

Stemte Die Hard 2 - Die Harder, som jeg stadigvæk finder som den bedste sequel. Højt tempo, masser af eksplosive shootout's og actionscener, (er vild med cockpit og rulletrappe scenerne). Syntes William Sadler og Franco Nero er særdeles veloplagte i skurkerollerne og så er Dennis Franz en helig erstatning for Reginald Johnson, også selv om han i store dele af filmen, er en pain in the ass af dimensioner.

Plottet er glimrende skruet sammen så spændingen holdes til aller sidste sekund. Alt i alt en IMO suveræn opfølger.

OT -

Sad og så Sneakers forleden som er PG-13 rated. Her råber Sydney Portier i filmens slutning noget i stil med "Get back you motherfuckers"!. Hmm, så var det lige jeg tænkte på "Die Hard 4", hvor de jo har censureret ordet til motherf### tilsidst.

Undrer mig lidt over hvorfor det var tilladt at sige motherfucker højt og tydeligt i 1992, men åbenbart er fy-fy idag. Er reglerne lavet om eller, er folkene bag "Die Hard 4" blot blevet alt for stuerene ?
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#15 elwood 17 år siden

#14 Jeg hørte ret tydligt hele sætningen er jeg overbevist om, den var lidt dæmpede på grund af
Skudet
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16 NightHawk 17 år siden

# 15 -

Ja, man kan godt høre det. Men det er meget svagt og skudets placering virker jo som en bevidst form for censurering. Smart nok, for så kan folkene bag filmen sige at ordet var med, men samtidig har de så også gjort alt hvad de kunne for at sløre det.

Hvorfor dog ikke bare lade ham sige det klart og tydeligt den ene gang, når nu det åbenbart er tilladt at bruge det ord. Det virker bare lidt bizart IMO, at man prøver at være så polerede, hvad det ord angår.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#17 filmz-Bruce 17 år siden

#14 Politisk korrekthed og en ny moraliseringstid i USA blandet med boxoffice prioritet! Censuren er strammere idag i USA.

Men personligt rørte det mig ikke, da jeg var travlt beskæftiget med min åndenød under filmen :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18 NightHawk 17 år siden

# 17 -

Det var nu heller ikke noget, der på nogen måde ødelagde filmen for mig. Jeg undrede mig blot over den forskel der var på 1992 eksemplet modsat anno 2007. Det er jo trods alt ikke så mange års forskel. :)
Gravatar

#19 filmz-Bruce 17 år siden

#18 To ord! Bibel bashers!!! :) Religion er ok. Når det kompromitterer andres hverdag ... noget lort!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 elwood 17 år siden

#19 "Imploring people I never met to pressure a government with better things to do to punish a man who meant no harm for something nobody even saw"

Ned Flanders
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: