• Frækkere end politiet tillader
    35%
  • Coming to America
    22%
  • Bossen og bumsen
    14%
  • Eddie Murphy Raw
    11%
  • The Golden Child
    8%
  • 48 timer
    5%
  • Frækkere end politiet tillader II
    5%
  • Harlem Nights
    1%
  • Best Defense
    0%

Stemmer i alt: 1266

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 NightHawk 16 år siden

Det blev en stemme til 48 Timer fordi makkerskabet mellem Murphy og Nolte bare fungerer perfekt. Murphys rap i replikken-fræk som en slagterhund attitude vs. Noltes surpisser-støderkonge-whiskydunstende slugger holdning er prciless stuff. Kombineret med Walter Hills velkendte tunge og bombastiske form for action, er det stadig en film jeg værsætter højt både allround, men så sandeligt også i Murphy regi.

2. Frækkere End politiet Tillader
3. Coming To America
4. Frækkere End Politiet Tillader 2

Resten synes jeg svinger lige fra det ligegyldige til det direkte elendige. Gensynet med f. eks. Bossen & Bumsen og The Golden Child for nylig var bestemt ikke af den positive slags. Synes begge virker så frygtelig gumpetunge i deres humor og handling i dag.

Bedste film Murphy har lavet siden sine glory days i 80'erne har efter min mening været politifilmen Metro. Den er på ingen måder synderligt original, men Murphy gør det godt, actionscenerne fungerer og så leverer Michael Wincott som sædvanlig en skurkepræstation af en anden verden.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#22 elwood 16 år siden

#18 Han burde ikke ha overlevet, jeg ret sikker på jeg så ham spilde noget af vandet 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#23 enfilmnørd 16 år siden

Det blev Bossen & Bumsen , detn har altid underholdt mig fantastisk...
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#24 filmkorn.dk 16 år siden

Bossen og bumsen er en af mine absolutte yndlingsfilm. Alt er perfekt ved den film - især ´Jamies Lees bryster :)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#25 elwood 16 år siden

#24 Happy New Year!
Gravatar

#26 Silver666 16 år siden

Beverly Hills Cop (Frækkere end Politiet Tillader) efterfulgt af 2 eren :)
.Men der er mange guldkorn på den liste at vælge imellem svært
,en skam Eddie ikke kan finde ud af at være sjov mere uden at blive vulgær.
Håber ikke de fucker up Beverly Hills Cop 4 hvis den bliver til noget
Gravatar

#27 Kram 16 år siden

Tilslutter mig #26, Beverly Hills Cop 1 på toppen med 2eren på slæb. Coming to America snuser dog til baghjulet på BHC2.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#28 dolphinfriendly 16 år siden

Nu hans shows er med på listen, eller i hvert fald "Raw", gik min stemme på den. Det sker jævnligt, at "Raw" og "Delirious" ryger på - og selv gensyn efter gensyn holder de stadig.

Mht. spillefilm, mener jeg at "Bossen og Bumsen" topper - iøvrigt en sjov lille reference der om den i "Coming to America". :)

Gravatar

#29 elwood 16 år siden

We're Back!
Gravatar

#30 [email protected] 16 år siden

Hi guys... Syntes nogen af jer er meget efter my man Eddie og hans nyere film udgivelser...

Okay, han har ikke lavet så meget fedt de sidste par år, og han har ikke lavet noget der kan måle sig med Beverly Hills Cop og Coming To America! Når det så er sagt, så syntes jeg nu stadig at The Distinguished Gentleman, Boomerang, The Nutty Professor og I Spy var rigtig god underholdnig, og Life var da absolut både en super fed komedie og en film man var efterladt tænkene lidt over!!! Metro var en meget ligegyldig film, men okay når man ligger og har det meget dårligt en søndag =oD Hans storhedstid er måske over, men der er stadig lidt liv i drengen, så lad os nu lige gi ham lidt luft i venner =o)

Beverly Hills Cop fik min stemme! Men både 2'eren, Coming To America og Golden Child var /er super fede!!!!

Skriv ny kommentar: