-
Se7en48%
-
Fight Club35%
-
The Social Network6%
-
Zodiac4%
-
Kvinden der forsvandt3%
-
The Game3%
-
En anden film1%
Stemmer i alt: 1051
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 GustavE 10 år siden
Fincher er en af de bedste instruktører i dag, "Den Nye Hitchcock" for nu at tage munden lidt for fuld. Men han er virkelig en thriller-mester (Se7en, Zodiac) og biografi-mester (Zodiac, The Social Network). Dette skyldes nok til dels, at han er den perfektionist, han er."Bedste film?" er et svært spørgsmål.
Det er i hvert fald hverken The Game eller Anden Film. The Game er spændende nok første gang, men det er ikke en film, man vil se flere gange. Så har den også det DUMMESTE plot twist nogensinde:
*SPOILER*
Hele filmen var bare en stor (og totalt usandsynlig) prank arrangeret af broderen.
*SPOILER*
3/6 stjerner.
Adskellige niveauer over har vi Zodiac, The Social Network og Gone Girl, alle på 5/6 stjerner.
Zodiac er meget usædvanlig, da den er en 100 % realistisk seriemorder-thriller. Den fortæller begivenhederne som de skete (filmen viser faktisk ikke det første mord, eftersom man ikke ved præcist hvad der skete). Stærke præstationer af Jake Gyllenhall, Robert Downey Jr. og Mark Ruffalo.
The Social Network er en overraskende god film om facebook(!!!). Den er god, fordi at den ikke giver dig noget konkret svar på spørgsmålene: Hvem har ret? Hvem er "den gode? Hvem er "den onde"? Er Mark Zuckerberg en nar(JA!)? Igen stærke præstationer af Jesse Eisenberg og Andrew Garfield.
Så Gone Girl i går aftes. Den er også virkelig god. Jeg kan faktisk ikke så meget om den uden at ødelægge den for andre. Som der står i Filmz' anmeldelse, så er den i første halvdel en virkelig god thriller. Men så sker der noget temmelig uventet, og det er en helt anden film. Man har ingen ide om hvor det vil ende. Se den. Nu. Med stærke præstationer af Ben Affleck og Rosamund Pike.
Så kommer vi til Se7en og Fight Club. Begge to 6/6 stjerner (selvom Fight Club nærmest er hævet over vurdering!).Se7en er en af de bedste thrillers eller "detektiv-film" nogensinde. Med fantastisk production- og lyd-design. Filmen er hele tiden ved at overskride grænsen mellem thriller og gyser, men gør det aldrig. Filmens sidste plot twist
*SPOILER*
Kassen indeholder Mills kones afhuggede hoved! Doe's plan er at få Mills til at skyde ham.
*SPOILER*
er et af de bedste i filmhistorien. Slutningen er en af de mest ækle og deprimerende nogensinde. Stærke præstationer af Morgan Freeman, Brad Pitt, Gwyneth Paltrow og ikke mindst Den Skuespiller, der spiller morderen.
På førstepladsen: Fight Club!Grunden til det er, at den er så unik. Jeg kan i hvert fald ikke nævne nogen film, der virkelig minder om den. Historien lyder altså også ret skør, når man lige høre det (en kedet, søvnløs, unavngivet kontorarbejder starter sammen med en næsten psykopatisk sæbe-mager og -sælger en klub hvor mænd kan komme og slås og føle sig som mænd). Tyler Durden er en af de bedste filmkarakterer nogensinde, fuld af fantastiske replikker. Også et godt budskab:
Tyler Durden:"Stop trying to control everything, and JUST LET GO!"
Kameraføring og redigering er også fantastisk. De første 20 minutter, der viser "fortællerens" liv er utrolig sjov. Den er fuld af sjov voice-over, sjove vinkler og skør redigering. Filmen har også et af de bedste plot twists nogensinde: (jeg bliver snart træt af disse spoilers, men sådan er det når vi snakker David Fincher!)
*SPOILER*
De to personer var bare to sider af samme personlighed!
*SPOILER*
Den sidste optagelse med The Pixies i baggrunden er fuldstændig uforglemmelig!
Denne fantastiske blanding af mange forskellige genre er en af de bedste film nogensinde, og SKAL ses!
Lad os bare konstatere, at David Fincher er en af hvor tids største instruktører. Alle hans film er værd at se, også den nye Gone Girl (Kvinden der forsvandt). Se at komme i biffen og se den!
#12 Baby Strong 10 år siden
2. Se7en
3.Gone Girl
Jeg har det på samme måde med Zodiac, som jeg har det med The Hurt Locker. Hændelserne/historien "flyder" igennem på en lidt distanceret og følelsesløs måde, som giver en dokumentar/biografi-agtig skildring. Derfor ryger den automatisk ned ad rankstigen, selvom den er særdeles godt udført.
#13 Kaversmed 10 år siden
2. Fight Club
3. Gone Girl
5. Zodiac
4. Social Network
3. The Girl with the Dragon Tattoo
6. Benjamin Button
7. The Game
8. Alien³
9. Panic Room
Newt: It won't make any difference...
#14 cain 10 år siden
2. The Game
3. Alen 3
#15 moulder666 10 år siden
Seven 10/10
Zodiac 9/10
Social Network 8/10
The Game 7/10
Panic Room 5/10
Alien 3 5/10
Og så tror jeg ellers, at jeg bliver nødt til at invitere kragen med i biffen og se Kvinden der Forsvandt i denne uge! :-)