-
"En vild pjækkedag"34%
-
"The Breakfast Club"28%
-
"Røvtur på 1. klasse"16%
-
"Onkel Buck"10%
-
"Weird Science: Tast mig - jeg er din"8%
-
"Pokkers til krøltop"2%
-
"Abefest for viderekomne" ("Sixteen Candles")1%
-
"Næsten voksen" ("She's Having a Baby")0%
Stemmer i alt: 1009
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 metabolid 17 år siden
#12 filmz-Angel Eyes 17 år siden
#13 HelmerJ 17 år siden
#14 Smurf 17 år siden
Anyways... "ferris beullers day off" er jo lige det der magic-touch bedre end de andre...
- Fear and Loathing in Las Vegas
#15 dyg 17 år siden
#16 chandler75 17 år siden
Bueller fik også min stemme.
#17 filmz-Narniabæver 17 år siden
#18 Yoda 17 år siden
Ikke at "Home Alone" er dårlig, men det er ikke John Hughes, der har instrueret, men Chris Columbus :-)
#19 BN 17 år siden
Valget stod mellem denne film og "Røvtur på 1. klasse". Og da jeg som regel tager jeg efter, hvilke film jeg idag har i mit dvd-skab, faldt valget på
RØVTUR PÅ 1. KLASSE
#20 NightHawk 17 år siden
Brat Pack, Paul Gleason, Simple Minds, Klassiker.
2. Røvtur På 1. Klasse :
Martin & Candy's kemi er perfekt her, hvor de sjove scener nærmest står i kø. Scenen på hotellet med underbukserne og scenen med udlejningsbilen, der ender i den modsatte kørebane, er jeg flad af grin over. Nok den sjoveste roadmovie, ever.
3. En vild Pjækkedag :
Broderick taler direkte i kameraet, Jeffrey Jones gir den gas som skoleinspektør Ed Rooney, Yellow, Charlie Sheen stoner cameo. Holder stadig idag.
4. Weird Science :
Weird er kodeordet i Hughes chamerende rodebutik af en film om alle drenges drøm - Kelly LeBrock. Kammer over i side del og blir en tand for fjollet IMO, men resten er klassisk Hughes.
Genså Sixteen Candles forleden, og det er så bare en af de 80'er film, der ikke holder idag. Selv om Molly Ringwald er god som sædvanlig, så er filmen samlet set noget juks, hvor handingen til tider syntes at være ikke eksisterende ligeså humoren.
Onkel Buck hører IMO til i John Candy's stak af den pinlige umorsomme slags. Grinede kun i scenen hvor Candy forgæves prøver at slå en streg på et børnetoilet.
Pokkers Til Krøltop, kan gå an på en regnvejsdag, men så heller ikke mere. Den typiske sentimentalitet som Hughes har med i sine film og især når det drejer sig om hans børne karakterer, når hurtigt kvalmegrænsen her, efter flere close-ups af Alison Porter med de store hundeøjne. Selve moralen er også lige en tand for sirupsød og nemt sluppet om efter min smag. Hughes slap langt bedre fra det med sin Kevin McAllister figur, end han gør her.
Har ikke set She's Having a Baby.