• "En vild pjækkedag"
    34%
  • "The Breakfast Club"
    28%
  • "Røvtur på 1. klasse"
    16%
  • "Onkel Buck"
    10%
  • "Weird Science: Tast mig - jeg er din"
    8%
  • "Pokkers til krøltop"
    2%
  • "Abefest for viderekomne" ("Sixteen Candles")
    1%
  • "Næsten voksen" ("She's Having a Baby")
    0%

Stemmer i alt: 1009

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 metabolid 17 år siden

Breakfast Club - yessss :) - med Ferris Bueller's Day Off lige efter
Gravatar

#12 filmz-Angel Eyes 17 år siden

#11: Gotcha!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#13 HelmerJ 17 år siden

"The Breakfast Club" ingen over, ingen ved siden af.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#14 Smurf 17 år siden

Den hed da engang "Den vilde pjækkedag" og ikke "En vild pjækkedag", right?. Har en rigtig old-school vhs optagelse af den et eller andet sted, og der siger de at den hedder "Den vilde Pjækkedag" (Optaget på dr1).

Anyways... "ferris beullers day off" er jo lige det der magic-touch bedre end de andre...
We can't stop here! This is bat country!
- Fear and Loathing in Las Vegas
Gravatar

#15 dyg 17 år siden

Som så mange andre: Breakfast Club stærkt efterfulgt af Ferries Bueller's Day Off.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#16 chandler75 17 år siden

# 14 Jeg mener altid, den har hedder "En vild pjækkedag" - men det jo ikke utænkeligt, at DR har klokket i det (ville ikke være første eller sidste gang).

Bueller fik også min stemme.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#17 filmz-Narniabæver 17 år siden

"Home Alone"
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#18 Yoda 17 år siden

Ikke at "Home Alone" er dårlig, men det er ikke John Hughes, der har instrueret, men Chris Columbus :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#19 BN 17 år siden

Hvis jeg stadig havde været 18 år, ville jeg nok have valgt "The Breakfast Club", og den holder da også stadig som ungdomsfilm betragtet ... den rammer plet med sin skildring affem forskellige teenagere, og med sin gode musik (især "Don't you forget about me" med Simple Minds), og sin gode humor og Judd Nelson i hans livs bedste (og eneste rigtig gode) rolle.

Valget stod mellem denne film og "Røvtur på 1. klasse". Og da jeg som regel tager jeg efter, hvilke film jeg idag har i mit dvd-skab, faldt valget på

RØVTUR PÅ 1. KLASSE
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#20 NightHawk 17 år siden

1. Breakfast Club :

Brat Pack, Paul Gleason, Simple Minds, Klassiker.

2. Røvtur På 1. Klasse :

Martin & Candy's kemi er perfekt her, hvor de sjove scener nærmest står i kø. Scenen på hotellet med underbukserne og scenen med udlejningsbilen, der ender i den modsatte kørebane, er jeg flad af grin over. Nok den sjoveste roadmovie, ever.

3. En vild Pjækkedag :

Broderick taler direkte i kameraet, Jeffrey Jones gir den gas som skoleinspektør Ed Rooney, Yellow, Charlie Sheen stoner cameo. Holder stadig idag.

4. Weird Science :

Weird er kodeordet i Hughes chamerende rodebutik af en film om alle drenges drøm - Kelly LeBrock. Kammer over i side del og blir en tand for fjollet IMO, men resten er klassisk Hughes.

Genså Sixteen Candles forleden, og det er så bare en af de 80'er film, der ikke holder idag. Selv om Molly Ringwald er god som sædvanlig, så er filmen samlet set noget juks, hvor handingen til tider syntes at være ikke eksisterende ligeså humoren.

Onkel Buck hører IMO til i John Candy's stak af den pinlige umorsomme slags. Grinede kun i scenen hvor Candy forgæves prøver at slå en streg på et børnetoilet.

Pokkers Til Krøltop, kan gå an på en regnvejsdag, men så heller ikke mere. Den typiske sentimentalitet som Hughes har med i sine film og især når det drejer sig om hans børne karakterer, når hurtigt kvalmegrænsen her, efter flere close-ups af Alison Porter med de store hundeøjne. Selve moralen er også lige en tand for sirupsød og nemt sluppet om efter min smag. Hughes slap langt bedre fra det med sin Kevin McAllister figur, end han gør her.

Har ikke set She's Having a Baby.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: