• En vild pjækkedag
    25%
  • Jeg kender ikke hans film
    23%
  • The Breakfast Club
    23%
  • Røvtur på 1. klasse
    14%
  • Onkel Buck
    6%
  • Weird Science - Tast mig, jeg er din
    6%
  • Abefest for viderekomne
    2%
  • Næsten voksen
    1%
  • Pokkers til krøltop
    0%

Stemmer i alt: 1057

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 tiany 15 år siden

The Breakfast Club... uden tvivl.
Valar morghulis
Gravatar

#12 Bobby Singer 15 år siden

"En vild pjækkedag"

Elsker den film og har set den mange gange.
Idjit
Gravatar

#13 BN 15 år siden

The Breakfast Club - et godt eksempel på hvor god en film man kan lave indenfor begrænsede fysiske rammer, bare man har et godt manuskript med en levende dialog og et hold dygtige skuespillere.

Og nåja, så er det jo filmen, der indeholdt det klassiske pop-hit 'Don't You (Forget About Me)" med Simple Minds, en af mine all time favourites.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14 chandler75 15 år siden

"En vild pjækkedag" - som inspirerede mig til mangt en pjækkedag i skolen ("How could I possibly be expected to handle school on a day like this...?").

"Pretty in Pink" - som han godt nok kun har skrevet - er også fantastisk og med et fremragende soundtrack.

"The Breakfast Club", "Røvtur på 1. klasse" og "Weird Science" (med en ung Robert Downey Jr. som røvhul) er også gode.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#15 Antlion 15 år siden

Nå ja, han døde jo desværre i går. :(

Jeg brød mig egentligt ikke synderligt meget om hans film, men "Ferris Bueller's Day Off" og "The Breakfast Club" var da udmærket underholdning.
Gravatar

#16 MuManden 15 år siden

1"Røvtur på 1. klasse"
2"En vild pjækkedag"
3"Onkel Buck"

The Breakfast Club kan jeg ikke lige huske om jeg har set, de andre jeg ikke har nævnt er sjove men kommer ikke helt op på de 3 førstes niveau.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#17 Buzz 15 år siden

En vild pjækkedag vikker da jeg var unge, men nu er det Røvtur på 1. klasse nu hvoe man er blive
voksen
Gravatar

#18 Bobby Singer 15 år siden

#17 - Hvor gammel er du da?
Idjit
Gravatar

#19 deathlikesilence 15 år siden

Røvtur på 1. klasse og Onkel Buck Har sgu altid haft en forkærlighed for John Candy... uanset hvor irriterende hans karakterer er.
No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
Gravatar

#20 fjols 15 år siden

En vild pjækkedag.

Hvad er den engelsk titel på "Røvtur på 1. klasse"? Mindes ikke at have set den som den eneste på listen, hvilket virker lidt underligt.

Skriv ny kommentar: