• Alien
    39%
  • Gladiator
    27%
  • Blade Runner
    19%
  • Black Hawk Down
    8%
  • Prometheus
    3%
  • Kingdom of Heaven
    2%
  • En anden film
    1%
  • Thelma og Louise
    1%
  • American Gangster
    1%

Stemmer i alt: 433

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 pow9199 8 år siden

Giraffen (7) skrev:
Blade Runner og Alien, i den rækkefølge, er de eneste to mesterværker på listen. Det betyder ikke at resten af filmene på listen er dårlige, på nær den kriminelt overvurderede Gladiator (gaaaaaaab!), men han har aldrig lavet noget der var bare halvt så interessant som BR og Alien.

Ved nærmere eftertanke er Prometheus faktisk en decideret ringe film.


Hej Giraffen. Bortset fra jeg aldrig ville skrive gab, er det her næsten som at læse noget jeg selv har skrevet. Jeg kan godt li dig!

Hov, og så havde jeg nok svinet Gladiator noget mere. Jeg glemmer aldrig den dag Lille Morten fra fodbold ivrigt fortalte om hvordan de mange plottwists gjorde den film fabelagtig. Det var en glimrende dag.
Gravatar

#12 nwinther 8 år siden

Der er en håndfuld skelsættende film i den buket - det er svært at pege på den bedste.
For mig at se er Alien først bland ligemænd, Gladiator, Blade Runner, Black Hawk Down.
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#13 cain 8 år siden

BHD
Legend
Black Rain
Blade Runner
Gladiator
Alien
Gravatar

#14 steadi07 8 år siden

Black Hawn Down efterfulgt af Kingdom of Heaven - Director's Cut.

Sidstnævnte er en helt anden oplevelse end den udgave, som ramte biografen. Der er politik, en smule kærlighed, action og alt det, som en episk film skal have. Jeg har set den et par gange i hvert fald.
Gravatar

#15 doctor doom 8 år siden

Giraffen (7) skrev:
Blade Runner og Alien, i den rækkefølge, er de eneste to mesterværker på listen.


Enig så langt
Gravatar

#16 doctor doom 8 år siden

steadi07 (14) skrev:
Kingdom of Heaven - Director's Cut.

Sidstnævnte er en helt anden oplevelse end den udgave, som ramte biografen. Der er politik, en smule kærlighed, action og alt det, som en episk film skal have. Jeg har set den et par gange i hvert fald.


Sammen The Two Towers (Extended Edi.) er det den eneste director's cut, som jeg har set, der har gjort en middelmådig film decideret formidabel.

Skriv ny kommentar: