• Star Wars: Episode IV - Stjernekrigen
    58%
  • Star Wars: Episode III - Sith-fyrsternes hævn
    21%
  • Jeg kan ikke lide hans film
    4%
  • Star Wars: Episode I - Den usynlige fjende
    4%
  • THX 1138
    3%
  • Jeg har ikke set nogen af hans film
    3%
  • Sidste nat med kliken
    3%
  • Star Wars: Episode II - Klonernes angreb
    3%

Stemmer i alt: 1519

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Kiksmann 14 år siden

Ja det blev episode IV fra min side. Det er jo en ren nostalgi film med drengerøvshumor og action :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#22 BN 14 år siden

thomasdahl79 (14) skrev:
rettelse den har altid heddet episode IV

Jeg ved det godt, men indimellem ser man nogen, der bliver lidt forvirret over, at den FØRSTE Star Wars-film rent faktisk er den FJERDE (i henhold til kronologien i George Lucas' fortælling).

Og oprindelig stod der da vist heller ikke "Episode IV" i den berømte rulletekst, der indleder hver film, gjorde der? Med forbehold for at jeg husker forkert: Det var til at begynde vist kun George Lucas, der betragtede filmen som "Episode IV", idet han ville vente og se, om den blev en succes, før han lavede en fortsættelse og satte episode-numre på hver film.

EDIT: Har lige opdaget Thomsen's indlæg, så min hukommelse er åbenbart ikke i en helt håbløs forfatning endnu. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#23 MystiskeMox 14 år siden

Helt klart en Star Wars film, så har vi det afgrænset.
Så er det bare at vælge. Og her er heller ikke nogen tvivl.
Ep. 4 hæver sig et stykke over de nye (ep. 1, 2 og 3) selv om alle er til topkarakterer i min bog.

Ep. 5 (Lucas var vel en hel del med i instrueringen bedømt ud fra ekstramaterialet) er verdens bedste film (hvis man ellers kan skille dem ad - den slutter jo i ingenmandsland og hænger lige som sammen med især ep. 4 og 6. Den hænger ikke sammen som selvstændig film - ep. 1, 2 og 3 behøver man reelt ikke selv om det giver prikken over i'et - men det fører også til at Darth Vader får lidt skår i en ellers urokkelig bedste ondskabsfigur nogensinde).
Gravatar

#24 moulder666 14 år siden

Star Wars IV - uden tvivl. Selvom 3eren i mine øjne er en ganske god afslutning på forhistorien, kan den på ingen måde måle sig med introduktionen til universet!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#25 ajust 14 år siden

Det må være fordi folk har været stemt, mens de var stive nytårsaften, og derfor har ramt den forkerte valgmulighed. For det kan satme ikke passe, at Star Wars Episode I har fået 54 stemmer!
Gravatar

#26 filmz-Bruce 14 år siden

#25 Hvis over halvdelen af klodens befolkning har afgivet stemme, så passer det vist rimeligt! Det stemmer overens med usikkerheden for at trykke forkert.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#27 Lord Beef Jerky 14 år siden

Star Wars IV by far... dernæst THX-1138 og til sidst American Graffitti... resten behøver vi ikke snakke højt om. Well, vi kan lige tage Episode III med også, for det er en fin film, men sgu ikke pga. mandens egenskaber som instruktør.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#28 MystiskeMox 14 år siden

Star Wars III blev altså fin af sig selv eller hvordan skal det forstås ?

Fantastisk film (men jeg hader scenen hvor Obi vinder over unge Vader som er langt bedre på det tidspunkt - kampen skulle have været før Vader blev så god og en meget forvirrende scene er hvor Sidious vinder over Windu - men kunne Sidious virkelig forudse at Anakin vile komme? for han så i den grad ud til at tabe den kamp).
Gravatar

#29 Lord Beef Jerky 14 år siden

#28 Den er fin pga. manuskriptet og andre kreative kræfter bag. Instruktionen af især skuespillerne er elendig, men ligesom det er med de andre film i prequellen, har Lucas mange problemer med at få scener til at hænge ordentligt sammen - et problem der ikke var ligeså tydeligt i hans unge år.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#30 BN 14 år siden

MystiskeMox (28) skrev:
jeg hader scenen hvor Obi vinder over unge Vader som er langt bedre på det tidspunkt - kampen skulle have været før Vader blev så god

Den unge Vader tabte pga. lidt for høje tanker om egne evner. Uanset hvor god han var på dette tidspunkt, vil det altid være en kæmpe ulempe at lade sig styre af blindt raseri og rent overmod - og det er lige præcist hvad den unge Vader gør i den her situation. I Episode V spørger Luke Yoda, om den mørkere side er stærkere end den lyse, hvortil Yoda svarer nej. Obi-Wan vinder, fordi han bevarer roen og KUN bruger Kraftens LYSE side og de dermed forbundne egenskaber, og fordi Anakin er helt oppe at køre og bare tror, at han selv er uovervindelig.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: