• Rambo: First Blood
    36%
  • Rocky
    26%
  • Cop Land
    11%
  • Demolition Man
    7%
  • The Expendables
    4%
  • Cliffhanger
    4%
  • En anden film
    3%
  • Judge Dredd
    3%
  • Rocky Balboa
    2%
  • Tango & Cash
    2%
  • Creed
    2%
  • Driven
    0%

Stemmer i alt: 384

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 rbh 8 år siden

Der mangler en fra 78. F.I.S.T En film, hvor han spillede ekstremt godt og ikke var specielt med musklerne. Men med følelser og udtryk..
men jeg tog da Rocky
Gravatar

#12 cnr 8 år siden

Hvad med "The italian Stallion"?
Gravatar

#13 Driver 8 år siden

First Blood har jeg et softspot for. Slutningen er mesterlig! Det er sjældent, man ser så vovede og modige slutninger i film og da især ikke med en (udadtil) så stærk protagonist som Rambo!

Det er virkelig dens film genistreg, for de kunne let have lavet en typisk amerikansk slutning. Respekt for at de ikke gjorde og respekt for Stallones skuespil i den film og i særdeleshed i den sidste scene. For mig er det en af de bedste slutninger på en film overhovedet. Klassiker.

Der findes i øvrigt en alternativ slutning, hvor
Rambo skyder sig selv.


Stallone minder mig om Nicolas Cage: En fremragende skuespiller, der bare har været lidt uheldige i sine valg af film og derfra har fået sig lidt et renommé, men Stallone kan både spille, skrive og instruere. Hatten af for det.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#14 Lars.dk 8 år siden

1: Cop Land
2: First Blood
3: The Party at Kitty and Stud's
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#15 Silver666 8 år siden

Rocky IV
First Blood
Copland
Gravatar

#16 doctor doom 8 år siden

Skuespil: Copland og Rocky
Gensynsværdi: First Blood.
Underholdning: Cliffhanger
Feel good tacky B-film: Cobra

Jeg synes faktisk at i modsætning til Rambo-serien, så er alle de første 6 film i Rocky-serien ganske habile. Har ikke set Creed endnu.

Jeg kunne godt huske at Rambo 3 var ringe, men jeg huskede "Rambo - First Blood 2" som ganske habil. Det er den dog ikke. Den er ret gennemsnitlig, uden at være så ringe som 3'eren.

Og så vil jeg, som jeg gør hver gang der snakkes Rambo, minde om den fantastiske titel-sekvens:

First Blood
Rambo - First Blood 2
Rambo 3
Rambo (Eller John Rambo)

Så kan det ikke gøres mere forvirrende. Det skulle da lige være Alien-universet, ink. AVP og Prometheus.
Gravatar

#17 Silver666 8 år siden

Fed nyhed idag :)
Stallone nomineret til en Golden Globe

Bedste mandlige birolle
Paul Dano - Love & Mercy
Idris Elba - Beasts Of No Nation
Mark Ruffalo - Spotlight
Mark Rylance - Bridge Of Spies
Michael Shannon - 99 Homes
Sylvester Stallone - Creed
Gravatar

#18 Geekalot 8 år siden

Godt forestille mig det blev Idris Elba - Beasts Of No Nation der vinder

Skriv ny kommentar: