• En verden udenfor
    52%
  • Flygtningen
    13%
  • Flugten fra Alcatraz
    8%
  • Flugten fra hønsegården
    6%
  • The Great Escape
    6%
  • Papillon
    4%
  • Anden film
    4%
  • Dark City
    3%
  • Midnight Express
    2%
  • Cool Hand Luke
    1%
  • Den store illusion
    1%

Stemmer i alt: 1416

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Highland Park 16 år siden

Ja, den burde også have været på listen. Flot film.
Jeg så hellere den end den kiksede "Dark City" på listen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#22 The Boondock Saint 16 år siden

Jeg syntes nok egentlig at det er Shawshank, men har stemt på "Anden film".
For hvorfor er Down by Law ikke på listen???? Wierd stuff
--> www.myspace.com/areyoustillpuzzled
Gravatar

#23 sluppermand 16 år siden

The Boondock Saint (22) skrev:
Jeg syntes nok egentlig at det er Shawshank, men har stemt på "Anden film".
For hvorfor er Down by Law ikke på listen???? Wierd stuff

Ja for fanden da. Down By Law. Selvfølgelig!
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#24 80eren 16 år siden

Jeg er meget tilfreds med afstemningen.
Jeg kender ikke alle filmene, men de tre der står øverst er alle tre suveræne film.

"En Verden Udenfor" (1994) er et mesterværk. Der er ikke så meget at diskutere.
"Flygtningen" (1992) er den type film, man aldrig bliver træt af. Og så er den perfect castet og bare godt skruet sammen generelt.
"Flugten Fra Alcatraz" (1979) er af lidt ældre dato, men også utroligt spændende og Clint Eastwood er som altid troværdig og virkelig en god skuespiller. Patrick McGoohan er uforlignelig som den kyniske fængselsinspektør.

Det undrer mig, at "Papillon" (1973) ikke har fået flere stemmer. Det er jo en klassiker af de helt store, som bare skal ses! Steve McQueen har aldrig været bedre. Og i denne film fornemmer man mere end i nogen anden den klaustrofobiske følelse af at sidde i isolation. Puha!
Gravatar

#25 Patriarch 16 år siden

Havde jeg ikke stemt "anden film" var valgtet nok også faldet på Papillon... Ikke mindst pga. Jerry Goldsmith :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#26 fatcat 16 år siden

Klart "Papillon". Men også film som "The great escape" og "Flugten fra Alcatraz" er på min favorit liste.

Og enig i at "En verden udenfor" ikke er en decideret flugtfilm som sådan. Ellers ville naturligvis også være på min liste - klassefilm.

Man kunne også have overvejet "Cube"? Det er vel også en slags flugtfilm...

Men igen det er lidt svært for hvad er kriterierne? Er det flugten fra et sted ("Papillon", "The great escape" osv. ) eller flugten fra en eller flere personer som "Flygtningen" osv.??

Jeg mener det bør være en flugt fra et bestemt sted - derfor er "Flygtningen" ikke med i mine overvejelser...
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#27 gravity 16 år siden

jeg stemte flygtnignen. vi har lige haft en afstemning om bedste fængselsfilm, så vidt jeg husker, hvor en verden udenfor vandt. Synes ikke den falder så godt ind under denne kategori.
Gravatar

#28 mvejen 16 år siden

Logan's run efter mit personligt snævre perspektiv på flygtningefilm
Gravatar

#29 Winniepooh 16 år siden

Mange gode film, men jeg stemte på Flugten fra hønsegården. Den film bliver jeg aldrig træt af.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#30 rockysds 16 år siden

En stemme på "Cool Hand Luke" i et skarp felt.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."

Skriv ny kommentar: