-
En verden udenfor52%
-
Flygtningen13%
-
Flugten fra Alcatraz8%
-
Flugten fra hønsegården6%
-
The Great Escape6%
-
Papillon4%
-
Anden film4%
-
Dark City3%
-
Midnight Express2%
-
Cool Hand Luke1%
-
Den store illusion1%
Stemmer i alt: 1416
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 Highland Park 16 år siden
Jeg så hellere den end den kiksede "Dark City" på listen.
#22 The Boondock Saint 16 år siden
For hvorfor er Down by Law ikke på listen???? Wierd stuff
#23 sluppermand 16 år siden
Ja for fanden da. Down By Law. Selvfølgelig!
#24 80eren 16 år siden
Jeg kender ikke alle filmene, men de tre der står øverst er alle tre suveræne film.
"En Verden Udenfor" (1994) er et mesterværk. Der er ikke så meget at diskutere.
"Flygtningen" (1992) er den type film, man aldrig bliver træt af. Og så er den perfect castet og bare godt skruet sammen generelt.
"Flugten Fra Alcatraz" (1979) er af lidt ældre dato, men også utroligt spændende og Clint Eastwood er som altid troværdig og virkelig en god skuespiller. Patrick McGoohan er uforlignelig som den kyniske fængselsinspektør.
Det undrer mig, at "Papillon" (1973) ikke har fået flere stemmer. Det er jo en klassiker af de helt store, som bare skal ses! Steve McQueen har aldrig været bedre. Og i denne film fornemmer man mere end i nogen anden den klaustrofobiske følelse af at sidde i isolation. Puha!
#25 Patriarch 16 år siden
#26 fatcat 16 år siden
Og enig i at "En verden udenfor" ikke er en decideret flugtfilm som sådan. Ellers ville naturligvis også være på min liste - klassefilm.
Man kunne også have overvejet "Cube"? Det er vel også en slags flugtfilm...
Men igen det er lidt svært for hvad er kriterierne? Er det flugten fra et sted ("Papillon", "The great escape" osv. ) eller flugten fra en eller flere personer som "Flygtningen" osv.??
Jeg mener det bør være en flugt fra et bestemt sted - derfor er "Flygtningen" ikke med i mine overvejelser...
#27 gravity 16 år siden
#28 mvejen 16 år siden
#29 Winniepooh 16 år siden
#30 rockysds 16 år siden