-
Ondskabens øjne69%
-
Jeg har ikke set nogen af filmene10%
-
Red Dragon8%
-
Hannibal6%
-
Hannibal Rising4%
-
Manhunter2%
Stemmer i alt: 1588
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 filmz-Utyske 15 år siden
Jeg har også set "Manhunter" først, men kunne dårligt huske den, da jeg så "Red Dragon". Jeg synes at begge film er fine, faktisk er alle Lecter-filmene gode (bortset fra "Hannibal Rising", der er lort), men "Manhunter" er lige den tand bedre.
#32 BN 15 år siden
Jeps. William Petersen virkede distanceret eller distancerende på mig, og det samme gjorde den lidt kølige stil, filmen havde (både billedsiden og underlægningsmusikken). Edward Norton's udgave af agent Graham virker meget mere følelsesmæssigt engagerende og nærværende, og Anthony Hopkins er virkelig en uhyggelig, farlig Hannibal Lecter, hvorimod Brian Cox virkede ret flad og almindelig og slet ikke på nogen som helst måde gav mig indtryk af at være den tikkende bombe af en massemorder som Lecter er.
Jeg tror, problemet er, at Brian Cox fra naturens hånd ligner en typisk høflig, højst lettere anspændt englænder. Anthony Hopkins derimod har det rette stirrende blik og et isnende koldt og roligt væsen, samt ikke mindst en til fuldkommenhed behersket stemmeføring. Han udstråler i den grad farlighed og underfundighed.
Men tag ikke fejl: Jeg synes, 'Manhunter' er en god film. 'Red Dragon har blot for mit vedkommende overskygget den og taget positionen som den "rigtige" version.
#33 Lord Beef Jerky 15 år siden
Ondskabens Øjne - 6/6
Manhunter - 5/6
Hannibal - 3/6
Red Dragon - 2/6
Hannibal Rising - 2/6
#34 filmz-Utyske 15 år siden
Eftersom der er en del der kan lide filmen, så er det måske på sin plads at sige mere. :)
#35 Lord Beef Jerky 15 år siden
#36 filmz-Bruce 15 år siden
#37 thomasegebaek 15 år siden
#38 Scarecrow 15 år siden
#39 Petrescu 15 år siden
Jeg har netop ikke set den, kun hørt om den fra en anden, jævnfør afskrivningen.
#40 Åkepool 15 år siden