-
"Die Hard"68%
-
"The Long Kiss Goodnight"12%
-
"Batman vender tilbage"11%
-
"Dødbringende våben"8%
-
"Dobbeltspil"0%
-
"Turbulence"0%
Stemmer i alt: 1020
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 Mercadian 17 år siden
#12 MuManden 17 år siden
#13 chronaden 17 år siden
#14 NightHawk 17 år siden
2. Batman Returns. Super fedt mix af gothisk grumhed og smukke snefnug. Det er en lige stor fornøjelse hver gang, at nyde Tim Burtons fantastiske dekorationer, til tonerne af Danny Elfmans fortryllende score. En julefabel er måske et mere rammende udtryk at bruge her, også aelv om der er pænt med action sekvenser i.
3. Reindeer Games- Directors Cut, som jeg finder ganske underholdende, trods det kringlede og mildest talt dybt fortænkte plot. Charlize Theron er lækker som sædvanlig og Ben Affleck gør en både lettere kikset men samtidig også ret morsom figur, som den hårdt prøvede helt. Og så er Gary Sinise herlig mean like a motherfucker. Han er da om nogen Bad Santa, med sit gustne blik og sin gennemførte trucker persona.
En klodset fejl på original versionen der gjorde at kommentarsporet med John Frankenheimer lå forskudt i forhold til de scener han snakker om betød, at jeg måtte ud og investere i Directors Cut. Her er fejlen rettet, med et nyt Frankenheimer track og, kan det lige indskydes, ja så er filmen rent faktisk blevet bedre, IMO, af de ekstra 20 min.
http://www.axelmusic.dk/productDetails/78693615156...
# 5 - Hehe, ja det sgu en ret fed replik han får fyret af. Også mit favorit qoute, fra filmen. :)
4. Lethal Weapon er åbenlyst for enhver ikke en dårligere film end "Reindeer Games", ja faktisk er det jo en action klassiker der er tale om. Men i denne her afstemning hvor julen skal ind over, ja så hører den til iblandt de nævnte, som en af dem der bruger det setup mindst i sin handling. Derfor blir det kun til en 4. plads her.
5. Turbulence Den står svagt i hukommelsen. Dog kan jeg huske at Ray Liotta var ret morsom, som over the top psykotisk flykaprer. Ku' godt tænke mig at se den igen. Den har jo været pænt svær at få fat på, på DVD, men så vidt jeg husker er den vidst nok lige blevet genudgivet herhjemme.
6. Long Kiss Goodnight. Da jeg så den første gang i biffen, syntes jeg den var mega fed og at Gina Dawis var den mest rockerseje kvinde på planeten. Men filmen og Davis præstation har ved flere gensyn fjernet en hel del af dens umidelbare charme. Samuel L. Jackson er dog stadig morsom som lettere lummer støderkonge/privatdetektiv. Der er jo noget jul med i starten af filmen, men ellers så syntes jeg ikke rigtigt den, ligesom "Lethal Weapon", bruger højtiden gennemgående i sin historie.
#15 achilles 17 år siden
#16 enfilmnørd 17 år siden
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#17 filmz-michaell 17 år siden
2. Trading Places
3. Die Hard 2
4. Bad Santa
5. The Long Kiss Goodnight
#18 filmz-michaell 17 år siden
#19 PredatorX 17 år siden
Med Die Hard lige i hælene.
The Long Kiss Goodnight er et pragteksempel på hvorfor Geena Davis ikke bør være med i nogle film. Tror aldrig jeg har set en "skuespiller" overspille så meget som hende.
#20 filmz-Daedalos 17 år siden
How much does life weigh?