• "Die Hard"
    68%
  • "The Long Kiss Goodnight"
    12%
  • "Batman vender tilbage"
    11%
  • "Dødbringende våben"
    8%
  • "Dobbeltspil"
    0%
  • "Turbulence"
    0%

Stemmer i alt: 1020

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Mercadian 17 år siden

Batman Returns
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?
Gravatar

#12 MuManden 17 år siden

#9 Det er præsist sådan jeg også har det.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#13 chronaden 17 år siden

Kun være Die Hard!
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#14 NightHawk 17 år siden

Det blev uden konkurence Die Hard, selv om det havde givet mere mening, hvis det havde været Die Hard 2 man ku' stemme på. Syntes der er langt mere julestemning over den, via snestormen, end den anden der foregår i det lune L.A.

2. Batman Returns. Super fedt mix af gothisk grumhed og smukke snefnug. Det er en lige stor fornøjelse hver gang, at nyde Tim Burtons fantastiske dekorationer, til tonerne af Danny Elfmans fortryllende score. En julefabel er måske et mere rammende udtryk at bruge her, også aelv om der er pænt med action sekvenser i.

3. Reindeer Games- Directors Cut, som jeg finder ganske underholdende, trods det kringlede og mildest talt dybt fortænkte plot. Charlize Theron er lækker som sædvanlig og Ben Affleck gør en både lettere kikset men samtidig også ret morsom figur, som den hårdt prøvede helt. Og så er Gary Sinise herlig mean like a motherfucker. Han er da om nogen Bad Santa, med sit gustne blik og sin gennemførte trucker persona.

En klodset fejl på original versionen der gjorde at kommentarsporet med John Frankenheimer lå forskudt i forhold til de scener han snakker om betød, at jeg måtte ud og investere i Directors Cut. Her er fejlen rettet, med et nyt Frankenheimer track og, kan det lige indskydes, ja så er filmen rent faktisk blevet bedre, IMO, af de ekstra 20 min.

http://www.axelmusic.dk/productDetails/78693615156...

# 5 - Hehe, ja det sgu en ret fed replik han får fyret af. Også mit favorit qoute, fra filmen. :)

4. Lethal Weapon er åbenlyst for enhver ikke en dårligere film end "Reindeer Games", ja faktisk er det jo en action klassiker der er tale om. Men i denne her afstemning hvor julen skal ind over, ja så hører den til iblandt de nævnte, som en af dem der bruger det setup mindst i sin handling. Derfor blir det kun til en 4. plads her.

5. Turbulence Den står svagt i hukommelsen. Dog kan jeg huske at Ray Liotta var ret morsom, som over the top psykotisk flykaprer. Ku' godt tænke mig at se den igen. Den har jo været pænt svær at få fat på, på DVD, men så vidt jeg husker er den vidst nok lige blevet genudgivet herhjemme.

6. Long Kiss Goodnight. Da jeg så den første gang i biffen, syntes jeg den var mega fed og at Gina Dawis var den mest rockerseje kvinde på planeten. Men filmen og Davis præstation har ved flere gensyn fjernet en hel del af dens umidelbare charme. Samuel L. Jackson er dog stadig morsom som lettere lummer støderkonge/privatdetektiv. Der er jo noget jul med i starten af filmen, men ellers så syntes jeg ikke rigtigt den, ligesom "Lethal Weapon", bruger højtiden gennemgående i sin historie.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#15 achilles 17 år siden

Ingen tvivl Dødbringende våben, pisse fed underholdning. Et af de bedste makkerpar på film nogensinde, Die Hard på anden-pladsen...
Gravatar

#16 enfilmnørd 17 år siden

I mine øjne er der ingen tviv: "The Long Kiss Goodnight". Selvom Die Hard skam også er god.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#17 filmz-michaell 17 år siden

1. Dødbringende Våben
2. Trading Places
3. Die Hard 2
4. Bad Santa
5. The Long Kiss Goodnight
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#18 filmz-michaell 17 år siden

#17 Glemte lige at det var en "jule-action-film-tråd". Glem Bad Santa og Trading Places
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#19 PredatorX 17 år siden

Lethal Weapon, selvfølgelig. Ærgeligt at dens efterfølgere ødelægger, hvor mørk første film faktisk er.

Med Die Hard lige i hælene.

The Long Kiss Goodnight er et pragteksempel på hvorfor Geena Davis ikke bør være med i nogle film. Tror aldrig jeg har set en "skuespiller" overspille så meget som hende.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#20 filmz-Daedalos 17 år siden

Vil sige Die Hard.. med dødbringende våben skarpt i hælene.

Skriv ny kommentar: