• Die Hard
    34%
  • Alene hjemme
    28%
  • The Nightmare Before Christmas
    11%
  • En anden film
    8%
  • Gremlins
    5%
  • It's a Wonderful Life
    4%
  • Bad Santa
    4%
  • Polar-ekspressen
    2%
  • Miraklet på Manhattan
    2%
  • Rare Exports: A Christmas Tale
    0%
  • Mens du sov
    0%

Stemmer i alt: 1096

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Nagash 9 år siden

The Nightmare Before Christmas er jo dybest set en Halloween-film og ikke en julefilm. Vi har dog gjort den til en julefilm i Danmark, da vi ikke rigtig holder Halloween.

Min personlige favorit er nok Die Hard skarpt forfulgt af The Nightmare Before Christmas.
Gravatar

#12 MystiskeMox 9 år siden

Die Hard er den bedste FILM, men da det ikke er en julefilm så fik Alene Hjemme min stemme.
Gravatar

#13 Nagash 9 år siden

MystiskeMox (12) skrev:
Die Hard er den bedste FILM, men da det ikke er en julefilm så fik Alene Hjemme min stemme.

Hvordan er Alene Hjemme mere en julefilm, end Die Hard er? De foregår begge omkring jul, og det er meningen familien skal samles til jul, men alt går bare galt i begge film? Kevin bekæmper to uduelige tyveknægte mens McClane bekæmper nogle dumme terrorister.
Skal man se helt banalt på det, så er de jo næsten lavet efter samme drejebog og foregår så i julen.
Hvis man skal følge dit syn på julefilm, så skal der vel være en julemand eller andre overnaturlige julerelaterende elementer i filmen. Ellers er det bare en film der foregår i julen :)
Gravatar

#14 Abbath 9 år siden

Fars Fede Juleferie er også min favorit
Gravatar

#15 MystiskeMox 9 år siden

Nagash, Die Hard foregår i julen, men har ellers ikke meget med julen at gøre. Julen er nærmest ligegyldig.

Julen har en langt større rolle i Alene Hjemme. Det er jul, de skal på juleferie, der er julemusik, der er krybbespil, julepynt, julegudstjeneste og meget andet jul samt hjertevarme hvor en ældre mand finder sin familie igen i julen - filmen klinger meget mere af jul end Die Hard, det burde da være ret let at se.

En julefilm skal ikke nødvendigvis have noget overnaturligt, men julen skal have en forholdsvis central rolle i filmen - i hvert fald i mine øjne. På mange filmsider skal en julefilm bare foregå i julen og så får man en række film, som ikke handler ret meget om jul - det er i min optik ikke julefilm.

Gravatar

#16 Nagash 9 år siden

#15 - I Die Hard holder de da christmas party i Hollys firma, og McClane kommer da for at hente konen, så de kan holde jul sammen. Så nej, julen er ikke helt ligegyldig. Den kommer dog meget i baggrunden. Der er da også hjertevarme i Die Hard, med ham den tykke politimand, som hjælper McClane udenfor bygningen. Han finder sig selv igen og vil hjem og julehygge med konen efter hans livs oplevelse :)

Og jeg synes da heller ikke en julefilm skal indeholde overnaturlige elementer, men jeg synes da Die Hard er lige så meget en julefilm, som Alene Hjemme er. Men jeg medgiver dig, at julen er mere i baggrunden i Die Hard. Men hey, McClane siger HO HO HO i Die Hard, så jeg har ret! :P
Gravatar

#17 Sweetiebellefan 9 år siden

Polar-ekspressen.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#18 ismart 9 år siden

The holiday mangler!
Gravatar

#19 Sweetiebellefan 9 år siden

Ingenting.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: