• "Gremlins"
    56%
  • "The Nightmare Before Christmas"
    30%
  • "End of Days"
    5%
  • Andet julegys
    4%
  • "Santa's Slay"
    2%
  • "Silent Night, Deadly Night"
    1%
  • "Christmas Evil: Julemanden går amok"
    1%
  • "En morder i dit hus"
    0%

Stemmer i alt: 1082

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 filmz-Tomme 17 år siden

Nightmare, må klart være den bedste af de nævnte, selvom den ikke for en til at gyse det vilde.
En af mine ynglings film fra Burton
"What we do in life, Echoes in Eternity!"
Gravatar

#22 thomasegebaek 17 år siden

Gremlins! den skal findes frem igen!
Gravatar

#23 Åkepool 17 år siden

#21 - Egentlig er det jo Henry Selick og ikke Tim Burton der har lavet "Nightmare...." :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#24 rockysds 17 år siden

#23 Han har trods alt skrevet den, og samarbejdede med Selick når han havde tiden (havde jo travlt med "Batman Returns").
Den går jo nogle steder ligefrem under navnet: "Tim Burton's The Nightmare Before Christmas". Synes ikke, man skal underkende, at selvom Selick har den officelle titel som instruktør, har Burton i hvert fald stor ære i, at der kom en så genial film ud.

Det her skal på ingen måde fratage Selick det enorme og flotte arbejde, han har lavet. Men Nightmare vil altid være en Burton-film i mine øjne.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#25 Collateral 17 år siden

Elsker "Nightmare before christmas", men syntes ikke den er specielt uhyggelig, så har ikke givet en stemme, da jeg ikke kender nogle af de andre.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#26 keitel 17 år siden

Gremlins, men allerbedste jule film der findes er "Bad Santa", den er bare for sej.
Gravatar

#27 Oh Daesu 17 år siden

Blev Gremlins, syntes den har lidt mere gyserelement i sig end Nightmare
#26 Enig:)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/OhDaesu
Gravatar

#28 Åkepool 17 år siden

#24 - Den går ikke kun nogle steder under den titel, det gør den sgu de fleste steder, men skrevet og produceret m.m. ændrer ikke ved at det er Selick der står som instruktør. Selvfølgelig er der Burtons's fodaftryk over hele filmen, men så skulle han bare ha' taget instruktør credits helt, jeg ville sgu føle mig lidt skidt på hvis jeg var Selick, næsten alle tror jo at det er Burton der er instruktør på den. Men under alle omstændigheder en god film :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#29 filmz-canner 17 år siden

Tjah, det vidste Selick vel ville ske.

anyways, NBC løber med prisen her fra. Jeg kommer aldrig i _rigtig_ julestemning før jeg har set Nightmare before Christmas :)
If a ruler rocks, and a rock rules - who's coolest!?

Skriv ny kommentar: