• "The Matrix"
    44%
  • "Ringenes herre: Kongen vender tilbage"
    26%
  • "King Kong"
    7%
  • "Ringenes herre: Eventyret om ringen"
    7%
  • "Pirates of the Caribbean: Død mands kiste"
    5%
  • "Ringenes herre: De to tårne"
    4%
  • "Gladiator"
    4%
  • "Spider-Man 2"
    2%
  • "What Dreams May Come"
    1%
  • "Det gyldne kompas"
    1%

Stemmer i alt: 1244

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 jesperhp 16 år siden

Stemte Fellowship. Elsker den film, og ikke mindst effekterne. Min stemme kunne dog også sagtens være gået ROTK eller Matrix.
Gravatar

#22 filmz-div 16 år siden

film idag er jo virkelig flotte og film idag er jo stort set kun speciel effekts.. (sw) :)
Så det var faktisk svært.. Men jeg valgte KING KONG.
"Cinderella Man"
Gravatar

#23 MadMartigan 16 år siden

#19: Hørt Hørt Hørt!!!

100% Enig
I'm your huckleberry...
Gravatar

#24 filmz-DocDoom 16 år siden

The Matrix for effekterne (som poll'en vel drejer sig om).
Fellowship for filmen.

King Kong for dårligste visuelle effekter (dino'er).
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#25 Åkepool 16 år siden

#20 - Ja det er så der, at jeg er af en helt anden mening.

"Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith" er jo nærmest en stor effekt, der ikke fejler på et eneste tidspunkt. Det er en visuel nydelse i en klasse der overgår alt. Man kan så have delte meninger om selve filmen, men effekterne kan der sgu ikke være to meninger om, medmindre man er helt væk fra basen ;)
At den ikke vandt er en skandale. At den ikke engang var nomineret, går langt ud over min forstand (og den er godt nok stor), så langt, at jeg ikke kan finde ord der dækker hvor rystende det var :(

Og jeg giver den kære doktor i #24 ret, de dino'er var ikke i topklasse, specielt når vores "helte" løber mellem benene på en masse af dem, det var næsten pinligt så dårligt det var. Men det gav sgu en hamrende ufortjent Oscar...FØJ!!!
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#26 filmz-Erlingur666 16 år siden

kan ikke får stå at jurassic park 3 vandt ikke eller var den nominiertet. #24 nej syndes nu at t rexne er nu godt lavet. Det med tænderne at de gik ud af munden det var sejt. syndes den er sejere en t rexen fra jurassic park men ikke så godt lavet. Nok om det men jeg syndes nu at spinusarusen og vecioleraptor nok stavet forket var meget godt lavet. Hvorfor vinder de ikke en oscar eller var de det mindste nominertet.
Gravatar

#27 deathlikesilence 16 år siden

The Matrix fordi The Matrix's effekter var nyskabende og forud for sin tid.
No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
Gravatar

#28 Morpheus 16 år siden

# 8, Moulder666

Jeg omformulerer lige mit spørgsmål lidt;)

Hvad jeg ville spørge om, var om der var andre end mig der ikke synes at Det Gyldne Compas havde fortjent at vinde den oscar for bedste visuelle effekter:)
Gravatar

#29 thomas040 16 år siden

Jeg syntes det står mellem matrix og king kong... begge nyskabende på hver deres måde...

king kong for en computer karakter, som i og med har en hovedrolle, og som man følelsesmæssigt kan identificere sig med... ganske suverænt præsteret...

matrix på grund af bullet time, som stadig den dag i dag er over gennem hamrende cool!
Failure is a zero out.
Gravatar

#30 filmz-chriss 16 år siden

Syntes at der er mange af filmene der er godt ladet, men king kong er dog en film med masere fede effekter og syntes net op at dino'erne var godt ladet så min stemme gik til den.

Skriv ny kommentar: