• "Et spørgsmål om ære"
    33%
  • Andet retssalsdrama
    21%
  • "Erin Brockovich"
    12%
  • "Primal Fear"
    12%
  • "Tolv vrede mænd"
    10%
  • "Dræb ikke en sangfugl"
    6%
  • "Dommen i Nürnberg"
    3%
  • "Et mords analyse"
    2%
  • "Dommen"
    2%
  • "Solen stod stille"
    0%

Stemmer i alt: 1144

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 MikkelHJ 17 år siden

Min stemme gik til de 12 vrede mænd.

Må jeg have lov at indskyde, at jeg finder det besynderligt, at en film som Erin Brockovich fører over klassikere som De Syv Sure Mænd og Kan Du Så Lige Lade Være Med At Slå Den Spottefugl Ihjel, Du.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#42 filmz-d4||3 17 år siden

Min stemme gik til "guilty" med Vin diesel :P
Gravatar

#43 filmz-Angel Eyes 17 år siden

#41: Hvordan kan det være at du synes det er besynderligt? Det er da næsten altid sådan, at de nyeste film i polls'ne herinde får flere stemmer end de ældre...
Folk har en tendens til at stemme på dem de sidst har set, og mange har ikke set de ældre film.

#42: "Guilty" må nok siges at tage førstepladsen i min bog over dårligste retsagsdramaer, ever! Den er jo forfærdelig og dybt umoralsk!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#44 keitel 17 år siden

Da jeg stemte og trykkede "Dommen i Nürnberg" troede jeg egentlig det var det fantastiske retsalsdrama med Alec Baldwin fra 2000 altså "Nuremberg", er der nogen der kan anbefale Dommen i Nürnberg, går ud fra det er samme emne.
Gravatar

#45 chandler75 17 år siden

# 43 "Guilty" er da god :)

Det kan da godt være, den er umoralsk, men den er jo stramt baseret på en virkelig historie. Mange af replikkerne i retten er taget direkte fra retsudskriftet. Desuden fungerer Vin Diesel rigtig godt i rollen som rapkæftet små-mafioso.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#46 filmz-Angel Eyes 17 år siden

#45 Vin Diesel fungerer omtrent ligeså godt i "Guilty" som en trommeslager uden arme! Det er jo decideret pinligt hvordan vi skal synes at alle de storkriminelle mafia-folk, der lever af at sælge stoffer og likvidere folk, i og for sig er nogle flinke og hæderlige fyre. Mage til sort/hvid opstilling i en retsal skal man lede længe efter!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#47 jessup 17 år siden

#46 - du glemmer vist at den bygger på en virklig historie - nu er du ikke så kæphøj mere?
This is just until June
Gravatar

#48 filmz-Bruce 17 år siden

#44 Baldwin versionen er også god, men når ikke Spencer Tracy filmen.

Hmm jeg må vist se Guilty. Og Sidney Lumet er jo bedre end de fleste til de retssals film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#49 jessup 17 år siden

12 vrede men er også genindspillet af Friedkin - husker den ikke som et makværk uden at den er specielt mindeværdig.
This is just until June
Gravatar

#50 MikkelHJ 17 år siden

#47 Mange film er baseret på en sand historie, heriblandt også Erin Brockovich. Gør det dem til bedre film?
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.

Skriv ny kommentar: