• Alien
    33%
  • Gladiator
    28%
  • Blade Runner
    19%
  • Black Hawk Down
    7%
  • American Gangster
    3%
  • Kingdom of Heaven
    3%
  • Robin Hood
    2%
  • Hannibal
    1%
  • G.I. Jane
    1%
  • Thelma & Louise
    1%
  • Body of Lies
    1%
  • Legend
    1%
  • Anden film
    1%
  • Matchstick Men
    0%

Stemmer i alt: 2849

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 Åkepool 12 år siden

Thomas E. Nielsen (51) skrev:
folk der er over 40 45 tæller ikke;)

Puha, godt du lige fik ændret der :)

Babo84 (53) skrev:
Ingen naturlov der siger man skal kunne lide Gladiator.

Men det kan vel indføres eller hvad?

Riqon (55) skrev:
Derfor den ligger nr. 2 med 29% af stemmerne? :P

Ja, men som Babo skriver:

Babo84 (59) skrev:
Jo, men er billedet så det samme blandt de mere faste-brugere? Synes ihvertfald jeg har i flere tråde opdaget mindre glæde om den film, selvom den naturligvis stadig er populær nok i bred forstand, men måske knap så meget hos den mere "snobbede" (uden at det skal misforstås, så far ikke op) eller kræsne

Bare se her, en af de "faste" giver den en sviner og den helt store Gladiator-hater (det rimer sgu) er ikke engang kommet på banen ;):

Skeloboy (58) skrev:
Gladiator er pisseringe

Lord Beef Jerky (60) skrev:
Black Hawk Down - 2/10

Seek help Harry.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#62 Lord Beef Jerky 12 år siden

#61 Måske har du ret i, at jeg er lidt for gavmild ved lortefilmen Black Hawk Down... fordi det er jo egentlig en lortefilm.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#63 Babo84 12 år siden

hehe! Synes godt nok du er hård mod mange af filmene. Black Hawk Down er satme ikke så ringe. Heller ikke body of lies.
Gravatar

#64 Åkepool 12 år siden

Lord Beef Jerky (62) skrev:
#61 Måske har du ret i, at jeg er lidt for gavmild ved lortefilmen Black Hawk Down... fordi det er jo egentlig en lortefilm.

You bastard prick!!! ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#65 Babo84 12 år siden

Lord Beef Jerky (62) skrev:

Kunne godt tænke mig at vide hvorfor det er en lortefilm, ligefrem..
Gravatar

#66 Lord Beef Jerky 12 år siden

#63 Jeg er hård som en mursten!

#65 Jeg tror vi har været inde på det før, og tilbage dengang var den lidt mere frisk i hukommelsen end nu... men jeg er hovedsageligt ikke til patriotiske krigsfilm, der kun viser en side af sagen. Nu kan jeg ikke selv huske om den er direkte prokrig, men den slags tænder mig også gevaldigt af. Desuden fandt jeg alle karaktererne som stereotype soldater og dermed røvkedelige, og selve filmens spændingsmomenter kedede mig. På den måde kan jeg ikke finde en redeeming karakteristik i filmen, og måske passer karakteren 1/10 også lidt bedre... men Body Of Lies er på den anden side bare meget dårligere, så 2/10 er en lidt symbolsk værdi, der fremhæver dette.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#67 Babo84 12 år siden

Man kan være for hård, at man glemmer de små nuancer der nu engang skal fremhæves, fra tid til anden :)

Jeg synes nu ikke bhd er så patriotisk, dog måske heller ikke vanvittig kontroversiel, men den skildrer et slag, og følger amerikanerne, men den har faktisk små-glimt som viser, at det hele altså ikke er "amerikansk show". Mht. personerne, så har jeg altid fundet det "befriende" at de for en gangs skyld blev portrætteret som "bare soldater" under en ekstrem situation, og ikke blev fyldt med "tanker, dagdrømme" og andet "baggrund", i stil med den kedelige Røde Tynde Linie, hvor mænd tænker i filosofiske baner og på deres kællinger derhjemme :) Ikke at det er skidt i sig selv, men jeg kunne godt lide Scott's take. Derudover synes jeg dens håndværk er i særklasse. Alene dét må squ da løfte filmen, da det også betyder noget. Body Of Lies er ret så middelmådig, men har egentlig fine takter undervejs som en relevant-spion-thriller. At den ikke sætter dybere spor, er lidt beklageligt, men afsindig ringe? Ahhh.
Gravatar

#68 the_paki_don 12 år siden

Jeg kan slet ikke tage det seriøst, når man giver film som Body of Lies og Black Hawk Down bundkarakterer, når de fungerer på så mange punkter.

Heldigvis er Lord Beef Jerky og Skeloboy ikke anmeldere, men havde de været det, så skulle de begge fyres.

Skeloman! Jeg klipper dine boller af! Så bliver du bare Skelo. Er det det, du ønsker??

Gravatar

#69 Babo84 12 år siden

the_paki_don (68) skrev:
Heldigvis er Lord Beef Jerky og Skeloboy ikke anmeldere, men havde de været det, så skulle de begge fyres.

+117
Gravatar

#70 Kruse 12 år siden

the_paki_don (68) skrev:

Jeg mener ikke at det er professionelt, men Lord Beef Jerky er skam anmelder for en eller anden film-hjemmeside, og var også nede og dække Berlinalen for dem :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: