-
"Star Wars: Episode V - Imperiet slår igen"33%
-
"Star Wars: Episode III - Sith-fyrsternes hævn"29%
-
"Star Wars: Episode IV - Stjernekrigen"16%
-
"Star Wars: Episode VI - Jedi-ridderen vender tilbage"15%
-
"Star Wars: Episode I - Den usynlige fjende"4%
-
"Star Wars: Episode II - Klonernes angreb"3%
Stemmer i alt: 1835
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 filmz-div 19 år siden
Der er ligsom mest magi med i den. :D
Mit andet valg, ville ha'været - "Revenge of the sith".
#42 filmz-Exitium 19 år siden
#43 dfms 19 år siden
Hmmm hvad er det for noget grafik du skriver om ;=0
#44 filmz-Business Monkey 19 år siden
BAH! Jeg kan bare ikke forstå hvorfor (bortset fra Yodas fabelagtige scener og musikken) Episode V er så anset... Den er jo bare en bunke klichéer klumpet sammen, så den må siges at blive ret forudsigelig... (selvfølgelig ikke det med fader-søn ting)
Episode VI er en mere rolig og til tider mere komisk (mere ligegyldig, men uskyldig nok til at være ret god) udgave af SW sagaen...
Episode I har en fed nok historie, som ødelægges af Jake Lloyd, men som har en lydside, der kommer på siden af den gamle trilogi...
Episode II er ret så ligegyldig og overspillet. (her bliver de små rester af minimalisme, der var tilbage i Episode I virkelig fjernet, og den pompøse leg med musklerne kan virkelig tage fat.) Og så er lydsiden ret så klam med det utrolige grimme kærlighedstema... UHA!
Episode III har lært lidt af fejlene i Episode II, men lyden er blot blevet mere som Episode II var billedmæssigt og den røde tråd, der er markant tydeligere end i Episode II kan til tider virker for hysterisk. (bl.a. startscenen med r2d2, hvor man på ingen måde kan læne sig tilbage i stolen og nyde scenen.) Dels overspillet, men med nogle ret gennemførte roller (duh! fabelagtige skuespillere) der til tider kan vække ånden fra de gamle film tilbage...
Dog er tvillingescenen ret så horribel!!!!! FUKK, hvor er den klam!!! YDR!
Jeg ville sige fin nok (og ikke mere) hvis den ikke var så tidspræget...
Tilbage står Episode IV, som p.g.a dens minimalisme og fabelagtige evne til at udtrykke yderst meget ved brug af ret så lidt, kan siges at være den bedste. Mytologien er "uskyldig" idet den ikke tager sig selv pissealvorligt (i forhold til andre SWfilm) dels pga. Alec Guinnes fede skuespil, Mark Hammils naivitet og Harrison Fords afstandstagen fra hele det der "mumbo jumbo".
Den er ikke så afbalanceret som Episode V, men det gør også at den på ingen måde er så generisk som Episode V.
Karaktererne præsenteres på en ret så fed måde hver især, og jeg må sige, at den nok har den indledningsscene ud af dem alle 6.
Det er den bedste!
Anklag mig nu ikke, men prøv blot at forsvare jer selv. ; )
http://www.zentropa.dk/videohilsen/
#45 filmz-jfk 19 år siden
#46 JannikAnd 19 år siden
Nu er det jo heller ikke alle, der kan være objektivt analyserende individer, vel...?
#47 chronaden 19 år siden
#48 mimic 19 år siden
#49 BN 19 år siden
Jeg har det sådan meed Star Wars, at jeg synes, de nye gør de gamle til bedre film, og med bedre mener jeg DYBERE og mere INTERESSANTE, særligt hvad angår figuren Darth Vader, der i de gamle film fremstod som en mere endimensionel skurk.
Alle seks understøtter og supplerer hinanden, ja, jeg synes de så at sige trækker hinanden op - jeg synes, de tre gamle ville være ufuldstændige uden de nye, pga. den nødvendige og mere komplekse forhistorie. Og omvendt ville de tre gamle slet ikke kunne undværes som afslutning på den historie man får i de tre nye.
#50 Michael Andersen 19 år siden