• "Star Wars: Episode V - Imperiet slår igen"
    33%
  • "Star Wars: Episode III - Sith-fyrsternes hævn"
    29%
  • "Star Wars: Episode IV - Stjernekrigen"
    16%
  • "Star Wars: Episode VI - Jedi-ridderen vender tilbage"
    15%
  • "Star Wars: Episode I - Den usynlige fjende"
    4%
  • "Star Wars: Episode II - Klonernes angreb"
    3%

Stemmer i alt: 1835

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 filmz-div 19 år siden

Jeg har så valgt - "Return of the jedi", den sidste i serien, da jeg mener den er den bedste.

Der er ligsom mest magi med i den. :D
Mit andet valg, ville ha'været - "Revenge of the sith".
"Cinderella Man"
Gravatar

#42 filmz-Exitium 19 år siden

bestemt empire strikes back! Yoda er genial i den film "Help you i can mmmh yes!" Ellers vil jeg selvfølgelig sige revenge of the sith, det er vel den bedste af de tre nye.
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#43 dfms 19 år siden

#9: grafisk så genial.

Hmmm hvad er det for noget grafik du skriver om ;=0
Gravatar

#44 filmz-Business Monkey 19 år siden

MAH! I ligger jo intet i jeres udtalelser... Det er bare smarte bemærkninger, der har til formål at udstille jer selv over for en bunke kønsløse mennesker, hvilket man virkelig ikke kan sige fører nogen vejne hen...

BAH! Jeg kan bare ikke forstå hvorfor (bortset fra Yodas fabelagtige scener og musikken) Episode V er så anset... Den er jo bare en bunke klichéer klumpet sammen, så den må siges at blive ret forudsigelig... (selvfølgelig ikke det med fader-søn ting)

Episode VI er en mere rolig og til tider mere komisk (mere ligegyldig, men uskyldig nok til at være ret god) udgave af SW sagaen...

Episode I har en fed nok historie, som ødelægges af Jake Lloyd, men som har en lydside, der kommer på siden af den gamle trilogi...

Episode II er ret så ligegyldig og overspillet. (her bliver de små rester af minimalisme, der var tilbage i Episode I virkelig fjernet, og den pompøse leg med musklerne kan virkelig tage fat.) Og så er lydsiden ret så klam med det utrolige grimme kærlighedstema... UHA!

Episode III har lært lidt af fejlene i Episode II, men lyden er blot blevet mere som Episode II var billedmæssigt og den røde tråd, der er markant tydeligere end i Episode II kan til tider virker for hysterisk. (bl.a. startscenen med r2d2, hvor man på ingen måde kan læne sig tilbage i stolen og nyde scenen.) Dels overspillet, men med nogle ret gennemførte roller (duh! fabelagtige skuespillere) der til tider kan vække ånden fra de gamle film tilbage...
Dog er tvillingescenen ret så horribel!!!!! FUKK, hvor er den klam!!! YDR!
Jeg ville sige fin nok (og ikke mere) hvis den ikke var så tidspræget...

Tilbage står Episode IV, som p.g.a dens minimalisme og fabelagtige evne til at udtrykke yderst meget ved brug af ret så lidt, kan siges at være den bedste. Mytologien er "uskyldig" idet den ikke tager sig selv pissealvorligt (i forhold til andre SWfilm) dels pga. Alec Guinnes fede skuespil, Mark Hammils naivitet og Harrison Fords afstandstagen fra hele det der "mumbo jumbo".
Den er ikke så afbalanceret som Episode V, men det gør også at den på ingen måde er så generisk som Episode V.
Karaktererne præsenteres på en ret så fed måde hver især, og jeg må sige, at den nok har den indledningsscene ud af dem alle 6.
Det er den bedste!

Anklag mig nu ikke, men prøv blot at forsvare jer selv. ; )
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#45 filmz-jfk 19 år siden

#44 - Yeah, well, that´s just, like, your opinion, man - Jeff "The Dude" Lebowski
Jeg er ikke perfektionist, men mine forældre var det.
Gravatar

#46 JannikAnd 19 år siden

Nu er det jo heller ikke alle, der kan være objektivt analyserende individer, vel...?
Gravatar

#47 chronaden 19 år siden

kan sq godt nok ikke forstå hvordan nogen af de nye, kan blive stemt op på niveau med de gamle, slet ingen sammenligning imo (asso forstå mig ret, jeg syns de nye er fede film osv, men ikke af samme kaliber som de gamle)
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#48 mimic 19 år siden

47, det kan man da sagtens, er jo a matter of opinion, men som jeg skrev før her, synes jeg det en hel god serie, med forskellige plusser og minusser i begge trilogier, det ik så store minusser for at de generer noget. Noget af det acting dims som der bliver skudt efter i de nye er skam også tilstede i de gamle, og med hensyn til love scener finde jeg da heller ik han og leas scener på det særlig spændende, tror bare folk er umulige at tilfredsstille når der så lang tidsrum mellem filmene og mange inklusiv mig er vokset godt op med de gamle film, men det ka jeg sagtens se igennem.
Gravatar

#49 BN 19 år siden

Jeg har det sådan meed Star Wars, at jeg synes, de nye gør de gamle til bedre film, og med bedre mener jeg DYBERE og mere INTERESSANTE, særligt hvad angår figuren Darth Vader, der i de gamle film fremstod som en mere endimensionel skurk.

Alle seks understøtter og supplerer hinanden, ja, jeg synes de så at sige trækker hinanden op - jeg synes, de tre gamle ville være ufuldstændige uden de nye, pga. den nødvendige og mere komplekse forhistorie. Og omvendt ville de tre gamle slet ikke kunne undværes som afslutning på den historie man får i de tre nye.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#50 Michael Andersen 19 år siden

#49 Jeg har det lige omvendt. En del af charmen ved de gamle var netop at de var "ufuldstændige" - at de bare startede inde midt den store historie - som både passede rigtig godt til Lucas' ide med at lave filmene som føljetoner men også mere vigtigt at det inspirerede fantasien, at man selv skulle tænke sig til hvordan universet hang sammen.
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: