-
"A Nightmare on Elm Street"34%
-
"Scream"28%
-
"Fredag den 13."14%
-
Anden serie8%
-
"I Know What You did Last Summer"7%
-
"Halloween"6%
-
"Urban Legend"3%
Stemmer i alt: 1231
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 filmz-herrond 18 år siden
hvor er der bare uendelig meget forkert ved den sætning.
#32 MikkelHJ 18 år siden
#33 filmz-Emilio 18 år siden
#34 filmz-maxhh 18 år siden
Mvh
MaxHH
#35 filmz-The Omen 18 år siden
Men skal vi være ærlige, er den eneste serie, som har kunnet holde ved, Halloween. Halloween uddybede sin historie for hver film. (Her undlader vi så at nævne Halloween 3, der næsten ødelagde serien.) Michael Myers's historie blev dybere og mørkere, og gav ham mere personalitet end f.eks. Jason Vorhees. Halloween havde en person mere, der gjorde dem værd at se, Dr. Loomis. (Donald Pleasence). Filmserien kom efter 4. film til at dreje sig mest om forholdet mellem de to, hvad der fik Myers til at gå sygt til værks og Loomis's "obsession" omkring Myers.
H20 gav Halloween en fin afslutning for både, Myers, Laurie Strode og Dr. Loomis. Da man så senerehen lige ville avle lidt flere moneter, lave man Ressurection... Her siger jeg ikke mere, da denne film ligeså godt kunne have være hvilken som helt anden slasher end lige en fortsættelse til Halloween.
I 2. række kommer Nightmare filmene. Aldrig har jeg set en så cool karakter som Freddy Krueger. Han er jo næsten blevet et idol for nogle. Filmenes kvalitet svinger utroligt meget, men alligevel får Robert Englund dem til at nå deres ende.
Man kan sige hvad man vil og Freddy VS. Jason, men for mig var den en sand tribute til både Friday og Nightmare filmene, og så var den ganske underholdene.
#36 BN 18 år siden
Indtil jeg så #5, som fuldt ud dækker det, jeg nok ville have svaret.
#37 lasse78 18 år siden