• "A Nightmare on Elm Street"
    34%
  • "Scream"
    28%
  • "Fredag den 13."
    14%
  • Anden serie
    8%
  • "I Know What You did Last Summer"
    7%
  • "Halloween"
    6%
  • "Urban Legend"
    3%

Stemmer i alt: 1231

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 filmz-herrond 18 år siden

"Bedste teen-slasher serie"
hvor er der bare uendelig meget forkert ved den sætning.
Gravatar

#32 MikkelHJ 18 år siden

Det var en svær en, men jeg endte med at stemme A Nightmare on Elm Street ind på en førsteplads stærkt efterfulgt af Fredag den 13. med Scream på en komfortabel tredjeplads.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#33 filmz-Emilio 18 år siden

Ingen tvivl --- Fredag d. 13 --- Jason Rulez!
"Revenge is a dish best served cold"
Gravatar

#34 filmz-maxhh 18 år siden

Scream... den tager dog ikke sig selv seriøs...

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#35 filmz-The Omen 18 år siden

Den første Scream film var ok. En hyldest til alle de gamle horror/slasher film fra 70'erne til 80'erne. Men da to'eren udkom, gik det kun ned af bakke. Det blev en langsommelig familieaffære, der gik fra søn til mor og til sidst til bror. Den 3. prøvede dog at redde det hele ved at lade historien udfolde sig i Mirimax Studierne.

Men skal vi være ærlige, er den eneste serie, som har kunnet holde ved, Halloween. Halloween uddybede sin historie for hver film. (Her undlader vi så at nævne Halloween 3, der næsten ødelagde serien.) Michael Myers's historie blev dybere og mørkere, og gav ham mere personalitet end f.eks. Jason Vorhees. Halloween havde en person mere, der gjorde dem værd at se, Dr. Loomis. (Donald Pleasence). Filmserien kom efter 4. film til at dreje sig mest om forholdet mellem de to, hvad der fik Myers til at gå sygt til værks og Loomis's "obsession" omkring Myers.
H20 gav Halloween en fin afslutning for både, Myers, Laurie Strode og Dr. Loomis. Da man så senerehen lige ville avle lidt flere moneter, lave man Ressurection... Her siger jeg ikke mere, da denne film ligeså godt kunne have være hvilken som helt anden slasher end lige en fortsættelse til Halloween.

I 2. række kommer Nightmare filmene. Aldrig har jeg set en så cool karakter som Freddy Krueger. Han er jo næsten blevet et idol for nogle. Filmenes kvalitet svinger utroligt meget, men alligevel får Robert Englund dem til at nå deres ende.
Man kan sige hvad man vil og Freddy VS. Jason, men for mig var den en sand tribute til både Friday og Nightmare filmene, og så var den ganske underholdene.
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#36 BN 18 år siden

Sommetider kan være svært at finde den helt rigtige formulering, og mit svar m.h.t. bedste teen slasher-serie var også vanskeligt at give et velfunderet svar på.

Indtil jeg så #5, som fuldt ud dækker det, jeg nok ville have svaret.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#37 lasse78 18 år siden

#36 BURN DA WITCH..........
http://lasseelkjaer.dk/

Skriv ny kommentar: